Why Liam?

2.2K 86 2
                                    

* Niall's pov *

Ik doe de deur van Liam's kamer open en mijn mond valt open.

Er is niemand in zijn kamer, maar zijn kamer is een hele puinhoop.

Alles ligt op de grond, echt alles. Zijn kamer is altijd zo netjes!

Ik ren snel naar beneden. 'Nina, weet jij waar Liam is?'. Nina schudt haar hoofd. 'Shit.'

'Wat is er dan?' Vraagt ze. 'Zijn kamer is een puinhoop, alles ligt op de grond en zijn kamer is altijd zo netjes.'

We lopen samen naar boven en kijken de kamer rond. Ik zie een briefje op Liam's bed liggen en pak het op. Nina komt naast me staan en samen lezen we het'

Beste Liam,

Zoals je misschien wel gemerkt hebt is je kamer een puinhoop. Ik hou je al een tijdje in de gaten.

Ik zocht iets op je kamer, maar heb het helaas niet kunnen vinden.

Ik wil dat je uit Julia's buurt blijft. Ze is veel te goed voor je. Ik weet zeker dat je haar gebruikt en straks in de steek laat als je op tour gaat. Dan laat je der stikken en ga je met andere meiden.

Als je niet snel maakt dat je uit de buurt van Julia blijft, zorg ik er wel voor dat je haar nooit meer kan zien.

Dit is de eerste waarschuwing Liam James Payne.

Ik blijf naar het briefje staren. 'WIE THE FACK DOET NU ZO IETS?!!' roep ik woedend en ik schop met al mijn kracht tegen alles wat op de grond ligt aan.

Ik voelde woede in me opborrelen. 'NIEMAND DOET DIT BIJ MIJn BESTE VRIEND!' 'Niall rustig! Het komt goed.'

Nina legt haar hand op mijn schouder en ik ontspan me weer een beetje.

'Kom dan gaan we naar beneden.' zegt ze. Ik knik en loop als een slaafje achter haar aan.

* Nina's pov *

Ik loop met Niall achter me aan naar de keuken en pak een glas water voor hem. 'Hier drink op.' Beveel ik hem.

Niall doet wat ik zeg en we gaan zitten aan de bar. 'Wat moeten we doen?' Vraagt Niall. 'Ik denk eerst aan Paul laten zien en daarna pas aan Liam.

'Paul weet vast wel wat we moeten doen.' Zeg ik. Niall knikt instemmend en grijpt meteen zijn telefoon uit zijn broekzak.

Niet veel later hoor ik Paul opnemen en zet Niall zijn telefoon op de luidspreker.

P: hey Niall! Wat is er?

N: hey Paul. Ik heb slecht nieuws. Liam is bedreigd.

P: wat?! Liam?! waarom?

N: weet ik niet. Maar ik liep Liam's kamer in en het was echt een zooi. Je weet hoe Liam is, zijn kamer is altijd heel netjes.

P: ja klopt.

N: ik zag op zijn bed een briefje liggen en daar stond kort samengevat op dat hij uit Julia's buurt moet blijven anders zak hij er voor zorgen dat die nooit meer naar haar toe kan.

P: shit. Ik kom nu naar jullie toe. Waar is Liam?

N: dat weten we dus niet. De andere jongens en meiden zijn ook weg.

P: niall je moet hem bellen! Dit is ernstig! Er kan nu iets met hem gebeuren of met Julia.

N: ja ik bel hem!

P: ik ben al onderweg.

Ik kijk in schok naar Niall. Niet wetend hoe ik hierop moet reageren.

Niall toetst meteen een ander nummer op en zet hem weer op de luidspreker. Maar er wordt niet opgenomen......

Little sister HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu