My little sister Horan

965 54 6
                                    

* Niall's pov *

Even later, nadat Julia naar bed is gegaan, zegt Liam ons allemaal gedag en verdwijnt.

'Denk je dat Liam naar Julia zou gaan?' Vraag ik aan Nina die tegen me aanleunt.
Ze kijkt naar mij en gaat recht op zitten.

'Ik hoop het wel.'

'Waarom hoop je het?'

'Nou, het zou goed zijn voor hun allebei.'

'Waarom denk je dat?' Vraag ik een beetje verbaasd.

'Zag je niet hoe blij ze allebei waren toen ze elkaar weer zagen?'

'Jawel.'

'Dat zegt toch wel genoeg. Ookal na wat er allemaal is gebeurt, houden ze nog steeds super veel van elkaar.'

'Ja, klopt. Toch vond ik het wel raar dat ze gelijk gingen kussen, eigenlijk.'

Meteen krijg ik een waarschuwende blik van Nina.

'Niall, je begint toch niet weer met dat gedoe heh?'

'Wat? Over dat ze niet samen mogen zijn bedoel je?'

'Ja.'

'Nee, natuurlijk niet. Ik ben erachter gekomen dat Liam Julia echt gelukkig maakte en andersom ook. Maar het belangrijkste voor mij is dat Julia gelukkig is, want het is tenslotte mijn kleine zusje. En ik heb er de afgelopen tijd goed over nagedacht en ik heb Julia, voordat ik haar meenam, nog nooit zo gelukkig gezien. En ik ben blij dat ze dat met Liam wel is. Behalve nu dan, nu is ze niet gelukkig, maar dat is logisch.'

Ik kijk naar Nina die nu een glimlach op haar gezicht heeft staan en met glimmende ogen naar me kijkt.

'Goedzo Niall.'

Ik grinnik en sla mijn arm om haar heen en breng der weer dicht naar me toe.

'Ik hoop echt dat ze aan het praten zijn.' Zegt Nina weer.

Ik kijk naar de anderen, die gelukkig alleen met de film bezig zijn en niet met ons gesprek.

'Ja, ik eigenlijk ook.' Zeg ik met een klein glimlachje. En ik meen wat ik zeg. Ik wil echt dat het weer goed komt tussen hun, dan is Juul weer gelukkig en Liam bovendien ook.

'Zullen wij zo ook naar boven gaan?' Vraag ik aan Nina. Ze knikt en wilt al opstaan.

'Nu nog niet.' Zeg ik als ik haar terug op de bank trek. Ze giechelt en gaat weer tegen me aan zitten.

Ondertussen zit ik met mijn gedachten heel ergens anders.

Na alles wat er is gebeurt met Julia sinds ze hier is, is alles eigenlijk toch nog wel goed gekomen. Behalve met Julia en Liam zelf dan. Liam was er echt kapot van, van wat er is gebeurt en nu nog steeds. Je kan echt aan hem merken dat het niet meer dezelfde vrolijke, liefdevolle Liam is.

Hetzelfde geldt voor Julia. Toen ik haar vanochtend voor het eerst weer zag na een lange tijd, schrok ik eerlijk gezegd van haar. Van hoe ze eruit ziet. Ze is veel dunner geworden leek het wel.

Ook waren haar ogen zo verdrietig, gebroken, dof en vol met pijn. Ik zucht. Kon ik maar bij haar zijn toen ze naar huis ging. Ze had helemaal niemand. Alleen Liz, mijn ouders en die ene jongen die ze nog niet zo lang kent. Ik had haar graag willen helpen en haar bij willen staan, maar ik kon niet. Ik mocht niet weg van alle anderen. Ookal wilde ik wel, ze hadden gelijk. Ze konden niet nog een persoon missen en ik wilde Nina ook geen pijn doen. Het leek me ook geen goede beslissing om haar mee naar huis te nemen, naar Julia.

Ik vraag me af wat Julia allemaal heeft gedaan toen ze thuis was.

Meteen worden mijn ogen groot en begin ik heel kort en snel achter elkaar te ademen.

Little sister HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu