5 months later

817 45 14
                                    

* Liam's pov *

'Dankjewel Brussel! Jullie waren geweldig! Tot de volgende keer!' Roep ik en ik ren van het podium af met de anderen achter me aan.

Ik geef mijn microfoon aan Paul en ren backstage waar ik Julia al zie zitten.

'Hey.' Zegt ze als ze opstaat, zodra ze me ziet.

Ik neem haar in een knuffel en geef haar een kus op haar hoofd.

'Vond je het leuk?' Vraagt ze als ze iets terug trekt.
Ik knik.

'Tuurlijk. De fans waren geweldig. En jij was dit keer mee, dus dan is het sowieso al veel leuker.' Zeg ik met een glimlach.
Ik zie Julia een beetje blozen als ze mijn blik ontwijkt.

'Wat is er?' Vraag ik bezorgd als ik een vreemde blik in haar ogen ontdek.

'Niks.' Zegt ze snel.
'Ik vind het gewoon jammer dat de tour nu is afgelopen. Dat One Direction nu is afgelopen.'

Ik knik, maar ik weet dat dit niet helemaal de reden is waarom ze nu zo doet.
Het klopt. We hebben 3 maanden geleden aangekondigd dat we tijdelijk stoppen met One Direction.
Harry wilt meer tijd voor Indigo en Jade, Niall wilt graag rondreizen met Nina, Louis wilt graag samen gaan wonen met Johanne, Zayn is uit de band gestapt en woont nu alleen in een nieuw huis.

En ik? Ik wil gewoon tijd met Julia. We hebben er echt heel lang over gehad, we vinden het echt heel jammer, maar het is gewoon tijd. Maar we zijn gewoon toe aan een eigen privé leven.

Ik pak Julia's gezicht vast in mijn handen en zorg dat ze me aan moet kijken.

'Wat is er nou echt?' Fluister ik.

Ze kijkt me zoekend in mijn ogen aan. Ze is bang en nerveus kan ik je vertellen. Die blikken in haar ogen ken ik nu wel, maar er zit er nog eentje bij die ik niet kan plaatsen.

'Er is niks, Liam.' Zegt ze en ze wurmt zich uit onze omhelzing en loopt naar Lou toe.

Yep, dit was het laatste concert.
Het is nu een week geleden dat Julia en ik weer bij elkaar zijn en het gaat veel beter met ons dan eerst. Het was wel heel moeilijk, echt heel moeilijk. Julia kreeg en krijgt nog steeds zoveel haat, veel meer dan voordat het uit ging tussen ons.
Ze heeft er zoveel moeite mee gehad.

Ze heeft veel hulp gehad over hoe ze moet reageren op de haat en het stoppen met zichzelf te snijden natuurlijk. Gelukkig doet ze dit niet meer, hoop ik. We moeten haar nog steeds goed in de gaten houden en soms kan je zien dat ze de neiging heeft om het weer te gaan doen, maar gelukkig kan ze er nu over praten wat het al veel gemakkelijker maakt.

Ze heeft nog steeds wel haar dipjes, maar wie heeft dat nu niet? Misschien was dit ook wel een reden voor mij om tijdelijk met One Direction te stoppen. Het was heel moeilijk voor Julia en daardoor ook voor mij. Ik heb het misschien ook een beetje voor haar gedaan, maar het meeste voor mezelf en de jongens. We zijn er gewoon aan toe. Ik wil graag een normaal leven gaan leiden nu en samen met Julia een gezin starten.

Ik heb Julia nog steeds niet opnieuw ten huwelijk gevraagd, ik heb het idee dat dat nog te vroeg is. Harry is ondertussen al wel getrouwd met Indigo en Niall en Nina zijn verloofd sinds vorige week.

Je kan duidelijk zien dat we echt veranderd zijn, we zijn zoveel meer volwassener. Het is moeilijk om achter One Direction een punt te zetten, het is een stuk van mijn jeugd en eigenlijk iets wat ik niet achter me wil laten, maar ik weet dat dit het moment is. Dit is het moment om er een punt achter te zetten, hoe moeilijk het ook is. Het is voor tijdelijk, dus eigenlijk moet ik me niet zo aanstellen, maar toch blijft het moeilijk. Want ik weet, dat de tijd dat we echt gaan stoppen, steeds dichterbij komt.

Little sister HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu