Deel 37

636 22 0
                                    

Eva:
Sophie laten we nog even slapen. Lotte was al wakker geworden. We hoorde haar door de babyfoon brabbelen tegen haar poppen. 'Ik ga wel' leg ik mijn brood op mijn bord. Ik sta op om de trap op te lopen en de deur van Lotte haar kamertje open te doen. Lotte was ondertussen op gestaan en hield zich staande aan de rand van haar box bedje. Ik loop naar haar toe en til haar op om haar vervolgens mee naar beneden te nemen. Beneden reikt ze gelijk haar armpjes uit baar heer vader die aan het ontbijten is. Ik zet Lotte op de schoot van haar vader. Ik smeer ook een broodje met kaas voor Lotte. En snij het in kleine stukjes. Na een tijdje hoor ik gestommel aan de trap af komen. Sophie komt slaperig naar beneden. 'morge' kijk ik haar glimlachend aan. Sophie klimt op de stoel naast mij. Ik ga met mijn hand over Sophie's rugje. 'Wil je wat eten' kijk ik haar vragend aan. Sophie knikt langzaam haar hoofd. 'hee wat is er' draai ik haar hoofd naar mij toe. Ik snap best dat dit moeilijk voor haar is maar ze zit met iets anders. 'Ik ben bang voor papa en mama' ontstaat er een klein laagje water in haar ogen. 'En wat doen papa en mama dan?'. ' mij pijn' herhaald ze het geen wat ze al een paar dagen eerder had gezegd. 'Je bent veilig hier' geef ik haar een knuffel. ' zijn jullie dan mijn lieve papa en mama' kijkt Sophie mij vragend aan. Ik wissel snel een blik met Wolfs. 'Wij zullen heel goed voor je zorgen lieverd' druk ik Sophie een kus op haar voorhoofd waarna ze mij glimlachend aan kijkt. Het deed me veel pijn dat een kind dit zegt. Ik smeer een broodje voor Sophie en niet veel later gaat de bel de oppas is er. Wolfs staat op om de deur open te doen.

VakantieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu