5. Jarný večierok u Slughorna

934 81 13
                                    


„Aby sa láska zrodila, stačí len malá nádej. Nádej potom môže po dvoch alebo troch dňoch pominúť, no láska je už na svete." (Stendhal)

Andromeda veľmi dlho uvažovala, čo si oblečie na jarný večierok u profesora Slughorna. Spoločnosť jej robila Priscilla, ktorú na večierok pozval Yaxley.

„Niečo si kúpime zajtra v Rokville," zhodnotila obsah ich skríň Priscilla.

„A ak nič nezoženieme, čo si potom večer dáme na seba?" spýtala sa jej Andromeda.

„Ty máš viac šiat ako ja," povedala Priscilla. „Niečo už vyberieme. Aj keď po pravde sú všetky nudné."

„Nie sú nudné," bránila svoje šaty Andromeda, „sú podľa etikety."

„Hm?" Priscilla nad ňou pretočila očami. „Sú nudné."

„Si zlá," zamračila sa Andromeda.

„Zajtra si v Rokville niečo pekné určite vyberieme, uvidíš," usmiala sa na ňu Priscilla, „a budeme tam najkrajšie."

„Vážne si myslíš, že máme na Pandoru Moonovú?" spýtala sa jej Andromeda.

„Pandora Moonová je možno sladká kráska, ale všetci si o nej myslia, že je divná. Okrem Lovegooda, ale neviem, či by sme to mali brať v úvahu, keď on má od normálnosti neuveriteľne ďaleko," zasmiala sa Priscilla. „Takže Pandora Moonová nie je žiadna konkurencia. Okrem toho je to Lovegoodová priateľka. Tonks by mu isto neliezol do kapusty."

„Čo s tým má Tonks?" nechápavo na ňu vyštekla Andromeda. Striaslo ju vždy, keď počula jeho meno.

„Veď pre neho chceš byť krásna, no nie?"

„Nie!" Andromeda prudko vyskočila z postele.

„Neklam samú seba, Andy, neklam," zasmiala sa Priscilla. „Budeme tam najkrajšie uvidíš."

„Prečo sa s tebou priatelím?"

„Lebo som to najlepšie, čo ťa mohlo stretnúť, drahá," vystrúhala Priscilla pukerlík a uškrnula sa.

Andromeda sa musela zasmiať. V podstate to bola pravda. Iba Priscilla vedela o nej všetko. Boli najlepšie priateľky, dôverovali si, žartovali spolu, zdôverovali sa jedna druhej. Keby nemala Priscillu, bola by rozhodne veľmi smutná. Možno viac smutná, ako si Ted Tonks myslí, že je.

***

V sobotu ráno bol deň ako stvorený na výlet do dedinky Rokville. Jarné počasie bolo ukážkové. Svietilo slnko, bolo teplučko a kvety a stromy okolo kvitli. A večer bude rovnako stvorený na jarný večierok.

Andromeda a Priscilla dorazili peši do dedinky a rozhliadali sa po obchodoch. Boli tam dva, v ktorých predávali šaty na slávnostné príležitosti. Vošli do prvého a prezerali si, aký tovar im ponúka.

Priscilla našla jedny fialové šaty, ktoré sa jej páčili a išla si ich vyskúšať. Zatiaľ, čo Andromeda čakala, kým si ich oblečie, hľadala niečo pre seba. Siahla po šedých šatách, ale predavačka jej ich vzala z rúk. „Tie sa vážne nehodia mladej žene, akou ste vy."

„Mám šedú rada," odvetila Andromeda.

„To vidím, slečna, ale myslím, že by ste mali vyhlásiť koniec šedej myške," žmurkla na ňu. „Akú inú farbu máte rada?"

„Zelenú," povedala Andromeda.

„Nie, to sa mi tiež nepozdáva," vravela jej predavačka a prezerala si ju a potom siahla po jedných šatách.

Inside your heaven [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now