14. Žiadosť

698 69 22
                                    

„Aj tí plačú, ktorí svoje slzy zadržiavajú, a len vtedy slza uľahčí, keď ňou polievaš dušu." (Seneca)

Snúbenci si povedali svoje áno a stali sa z nich manželia. Všetci tlieskali a tešili sa. Andromeda bola prvýkrát na muklovskej svadbe a páčila sa jej. Bola jednoduchá, milá a intímna, nič honosné, gýčové ako to bolo napríklad na svadbe Bellatrix a Rodolphusa. Naozaj sa jej táto svadba zdala nádherná.

Svadobčania sa presunuli na oslavu. Väčšina tancovala a aj Ted pozval Andromedu do tanca.

„Stále hrozne tancuješ, Tonks," zasmiala sa, keď jej už asi tretíkrát stúpil na topánku. „Ale očividne to máš v rodine," dodala, keď si všimla, ako práve Andrew postúpal svojej manželke Rose svadobné šaty.

„Hovoril som ti, drahá, že budem potrebovať tie hodiny tanca. Vieš, ja nie som ako ty. Ja som nedostával hodiny tanca a spevu odmalička," žmurkol na ňu.

„A etikety," doplnila ho. „Nuž uvidíme, čo sa dá s tebou robiť, možno by som mohla nad nejakými lekciami tanca pouvažovať."

„Určite by som ich prijal."

„Určite by sa ti zišli," zasmiala sa

On s ňou urobil otočku a potom ju pritiahol do svojho náručia. Usmial sa na ňu a ona mu úsmev ihneď opätovala. Bola šťastná, že je zase pri ňom a v jeho náručí, že jej tie postúpané topánky vôbec nevadili. Znova bola s Tedom, tancovali na pomalú skladbu a on sa na ňu usmieval tým svojím úsmevom.

„Sú všetky muklovské svadby také krásne?" spýtala sa ho, keď začala hrať nová pieseň, ale oni neopustili tanečný parket.

„Na veľa svadbách som nebol, ale táto bola vážne krásna," odvetil jej. „Aké sú svadby u čarodejníkov?"

„Gýčové," povedala. „Samozrejme, že honosné, drahé a podobne. Všetci si na nich skorej ukazujú majetky. Čo si môže dovoliť rodina ženícha a čo tá od nevesty. Vôbec to nie je také pekné, je to skorej smutné. Samozrejme, že sa tancuje a jedla je neskutočne veľa, aby rodiny ukázali, že na to majú. A nevesty majú drahé, zdobené šaty, niekedy sú na nich prišité diamanty."

„To neznie veľmi lákavo," povedal jej.

„Ani trocha," zamračila sa.

„Dromeda, keď sa budeme brať my dvaja, tak budeme mať malú nežnú svadbu, na ktorej bude len naša najbližšia rodina a priatelia. Budeme mať svadbu presne podľa tvojich predstáv," usmial sa na ňu.

„Ted," oslovila ho a na okamih stratila všetky slová.

„Áno?"

„O čom to zase táraš?"

„Jedného dňa si ťa vezmem, uvidíš," žmurkol na ňu a znova s ňou urobil otočku.

Pristála mu v náručí a krásne sa na neho usmiala. „Bolo by to krásne," šepla mu pri perách, „keby sme jedného dňa mali krásnu svadbu. Len jedna vec na tom tvojom pláne určite nevyjde."

„Ktorá?"

„Moji rodičia by sa niečoho tak malého a lacného nikdy nezúčastnili," povedala smutne. „Ale mne by sa to páčilo. Komorná, nežná svadba. Tak nejako si ju predstavujem."

„Ak raz k tomu príde, bude to presne tak, ako si to predstavuješ," prisľúbil jej.

***

Andromeda si prisadla k stolu k Pandore. Ted a Xenophilius šli pre niečo na pitie. Andromeda sledovala dievčinu pred sebou. Bola akási smutná a melancholická.

Inside your heaven [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now