18. Nečakaný hosť

715 65 18
                                    


„Ak mlčíš, mlč z lásky, ak hovoríš, hovor z lásky." (sv. Augustín)

„Yaxley a ani nikto iný z jeho skvelej partie nejdú na Slughornov večierok," nadšene oznamovala Priscilla Andromede.

„Ako to?"

„Povedal mi, že zo seba v siedmom ročníku nebude robiť šaša. Okrem toho si urobia vlastný večierok tu. Slughorn bude na tom svojom, takže ich sem nikto nepríde kontrolovať," vravela jej Priscilla. „Čo je pre nás dobrá správa. Hlavne pre teba. Môžeš s Tedom stráviť celý večer."

„Úplne nie," povedala jej Andromeda. „Vieš, že tam aj tak budú ľudia, ktorí by o tom vedieť nemuseli. Napríklad aj samotný Slughorn. Pozná sa predsa s mojou mamou."

„Áno, ale tancovať spolu môžete," usmiala sa na ňu Priscilla, „a aby to nebolo divné, tak si s Tedom zatancujem aj ja, čo povieš? Požičiaš mi ho na tanec?"

„Jasné, ale že by v tom bol nejaký preborník, to ti povedať nemôžem," žmurkla na ňu Andromeda a otvorila skriňu, aby si vybrala, čo si oblečie na večierok, ktorý sa mal konať už za dve hodiny.

„Nevadí," uškrnula sa Priscilla, „čo si oblečieme?"

„Vôbec neviem," zamračila sa Andromeda na svoju skriňu.

Priscilla nakukla do skrine a uvažovala tiež, čo na seba. Na minulý večierok si kúpili krásne šaty, ale teraz si museli vystačiť s tým, čo mali, lebo kúpiť niečo nové, by už nestihli a hlavne by ich nikto nepustil do Rokvillu, aby si kúpili nové šaty.

„Požičiam si niečo od teba," Andromeda nakukla na jej šaty. „Keďže všetky moje šaty sú, ako si to raz povedala," zasmiala sa, „nudné?"

„Haha," Priscilla na ňu žmurkla, „ja som to vtedy myslela tak, že máš všetko buď zelené, alebo šedé. Tie kúsky samé o sebe nudné nie sú," vravela a vybrala z jej skrine jedny šedé šaty. Boli dlhé, na tenké ramienka, s rozparkom. „Žeby som si ja požičala šaty od teba?"

„Pokojne," usmiala sa Andromeda. „Tieto som mala na svadbe Bellatrix, nemám ich rada."

„Och, tak tie nie," Priscilla šaty vrátila späť do skrine. „Spáľ ich!"

„Pris," Andromeda sa zasmiala.

„Čo tieto?" Priscilla sa hrabala ďalej v skrini Andromedy a vybrala ružové šaty. „Odkiaľ máš tieto?"

„Od Cissy," usmiala sa, „to sú šaty, ktoré som mala na svadbe Tedovho brata. Cissy mi ich dala, lebo jej boli veľké. Doslova mi vtedy zachránila kožu, lebo som chcela nejaké veselé, letné šaty."

„Ok, tak tie si tiež nepožičiam," prikývla Priscilla a vrátila šaty späť do skrine, „tie už svoju premiéru mali."

„Ehm a zožali úspech," usmiala sa Andromeda, „Tedovi sa veľmi páčili."

„Tedovi by si sa páčila vo všetkom," žmurkla na ňu priateľka.

Ešte ďalšiu polhodinu si dievčatá vyberali šaty na dnešný večierok. Nakoniec si každá vybrala niečo z vlastného šatníka. Andromeda si vybrala bledozelené šaty s dlhým rukávom, dlhé po kolená, so srdcovým výstrihom. Priscilla sa rozhodla, že si vezme tmavomodré šaty, dlhé až po zem, bez ramienok. Obe dievčatá si nechali rozpustené vlasy, iba si ich trocha natočili a potom ich Priscilla obe namaľovala.

Obe boli dokonale pripravené na večierok. Ešte si obuli lodičky a potom sa spoločne vybrali zo svojej izby.

***

Inside your heaven [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now