OE 2

2.9K 229 21
                                    

-karaoke room-

"Girl let me know~ girl let me know~~ aa~~" suara Jimin bergema dengan lagu Let Me Know . Kemudian beralih pulak dengan lagu duet Beautiful dengan tarian yang begitu cute. Mereka menikmati nyanyian merdu Jungkook dengan jamuan jus oren diatas meja. Tiba² pintu bilik tersebut diketuk oleh seseorang. Dua orang. Mereka berhenti dan jungkook menekan pause pada remote.

"Siapa yang ketuk ? Takkan tauke kedai pulak? " kata Jin dengan hairan. RapMon membuka pintu dan RapMon tiba² kaku dan hilang untuk bersuara.

"Siapa tu hyung ? Tauke botak tu eh ? Cakap dengan dia bagi masa 5 minit dulu. Nanti aku bayar. Dengar tak hyung?" Kata Jungkook lalu mengeluarkan duit dari dompetnya. Jungkook segera menuju ke tempat RapMon dan menyebabkan Jungkook hampir pengsan melihat kelibat orang itu.

"Oh.. Tauke botak ea ?! Kamu sedar tak tempat ni tempat apa ?? Hah ??!" Nam saem, guru disiplin sekolah. Kelibat guru kelas mereka turut serta, Kim saem.

"Kamu semua .. Ikut saya balik sekolah. Cepat !!!" Kedengaran suara Nam saem bergema di seluruh bilik karaoke.

"Nn-nae saem.." Kata mereka lalu keluar dari bilik itu.

FLASHBACK

"Okay, let's go !!"

"Eh.. Itu suara macam familiar je. " kata Bambam sambil membetulkan kaca matanya.

"Memang kenal pun. Itu RapMon. Takkan tak kenal ?" Kata Jr. bisik lalu memegang kemas buku²nya. Mereka mengintai mereka disebalik dinding. Terlihat member BTS sedang bersorak keriangan. Mereka mengekori BTS hinggalah dikawasan belakang sekolah. BTS memanjat pagar sekolah lalu lari kearah jalan besar.

"Wei, wei, dorang scape !!" Kata Bambam lalu mengemaskan kedudukan kaca mata besarnya.

"Mari ikut aku." Kata Jr lalu menarik tangan Bambam menyebabkan Bambam hampir terjatuh kerana ditarik. Bambam tahu kemana Jr nak pergi.

-Bilik disiplin-

TOKK ! TOKK !

"Ya, masuk. " kata Nam saem dengan garaunya. Kelibat Bambam dan Jr masuk dalam ruangan bilik itu. "Oh, kamu. Ada apa ?"

"Kami nak bagitau yg ada sekumpulan pelajar scape.." Kata Jr semangat. Bambam hanya mengangguk sambil membetulkan kaca mata besarnya.

"Betul saem ! Kami tengok dengan mata kepala hidung kami. Dorang lari ikut pagar belakang sekolah." Kata Bambam semangat.

"Scape ya. Siapakah gerangan yang berani scape tu ?" Kata Nam saem lalu berdiri mengambil rotan yg berada di belakang tempat duduknya. Bambam menelan air liurnya ketika dia melihat rotan itu sebesar ibu jari. Jr tidak ketinggalan menelan air liurnya sebab melihat rotan mengerikan itu.

"BB-BTS saem.. " kata Jr sedikit gugup.

"Apa ??! BTS lagi ? Tak serik² la budak hingusan tu.. Kamu tau dimana dorang pergi?" Kata Nam saem.

"Saya dengar mereka nak pergi karaoke berdekatan jalan besar sekolah kita. Ni bukti yang saya jumpa berdekatan pagar belakang sekolah.." Kata Jr lalu memberi sekeping kertas yang merupakan iklan tempat karaoke.

"Oh.. Tak jauh. Baik. Kamu boleh masuk kelas kamu.." Kata Nam saem lalu mengeluarkan telefon dari poketnya.

"Nae saem.." Kata mereka serentak lalu bow dan keluar dari bilik disiplin.

-Luar bilik disiplin-

"Apalah jadi dengan dorang nanti eh ? Seram sejuk aku tengok rotan tu. Eiii~" kata Bambam sambil membetulkan kaca mata besarnya itu.

"Entah lah.. Heh, ada aku kesah ?

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now