INTERAKSI

833 78 7
                                    

"Keep this! So that you will not forget me as your chingu!!"

***
"Kau nak keluar, beli barang, nak beli apa?" Soal Namjoon yang dari tadi kena tarik oleh Seokjin. Seokjin memberhentikan langkahnya, begitu juga Namjoon.

"Kau ikut jelah aku..."

"Yelah, at least bagitahu la..."

"Hish, aku nak beli barang le... bukan aku nak buang kau... jangan nak cengeng boleh? Dah, jom!"

Seokjin menolak Namjoon kedepan menyebabkan Namjoon hampir jatuh kerana ketidakseimbangan badannya yang tinggi tu. Perbuatan mereka itu membuatkan Fazree yang khusyuk menonton tv terganggu.

"Weyh, kau halang pandangan aku pehal?"

"Apa pehal-pehal? Nak kena sebijik??" ugut Namjoon membuatkan Fazree menelan liur seketika.

"Hish, dah lah. Oh ya, Joon! Kejap!" Seokjin menarik telinga Namjoon dan mula membisik sesuatu membuatkan Fazree mula rasa tak selesa, sebab mereka masih lagi tercegat di hadapannya, menganggunya yang tengah khusyuk nonton tv.

"Oh oh... okay².." Namjoon mengangguk-angguk setelah Seokjin berbisik dengannya. Senyuman sinis mula terpampang di wajah mereka berdua, membuatkan Fazree lagi terganggu.

"Kenapa tersengih macam lembu kat akㅡ WOI WOI WOIIII!!!?!?!?" Namjoon dan Seokjin menarik Fazree dari sofa dan mengangkatnya hingga pintu luar rumah.

"Turunkan aku shaitann!!"

Namjoon dan Seokjin turut dan kini Fazree berada ditengah-tengah Namjoon dan Seokjin. Perbezaan ketinggian jelas terlihat antara mereka bertiga.

"Apa kamu nak?"

"Kau jadi pemandu boleh? Kami kan tourist, kami mane tau semua benda kat kedai..." Kata Seokjin membuatkan Fazree mengeluh ringan dan akur dengan keputusan itu.

"Hish, kejap lah. Aku naik atas nak ambil barang jap..."

'Aku harap lepas ni aku tak jumpa manusia cam ni lagi....'

***

"Bila Jepun menjajah di Tanah Melayu?" soal Jimin sambil menghirup kopi susu, begitu juga Yoongi. Hoseok yang sibuk mencari jawapan diatas siling menjerit,

"AKU TAHU!!" Hoseok menjerit keriangan didapur membuatkan Yoongi dan Jimin tersembur dari minum dan terkena muka mereka berdua.

"Eiii~ dirty waterㅡ"

"SHET DIRTY WATER SEBAB KAU LA CAM NI HAISHH~" bentak Yoongi sebab air semburan Jimin terkena mukanya.

"Habis basah wuu muka aku..." rungut Jimin lalu mengambil kotak tisu lalu mengelap mukanya yang basah.

"Oh... hehehh sorry sorㅡ"

Yoongi menyimbah air kopi susu yang diminumnya tadi kearah muka Hoseok membuatkan Hoseok terbatuk, air kopi tu termasuk dalam hidungnya.

"Uhuk! Hmwmw YAHH!!"

"Peden muka kau..." Kata Yoongi selamba. Jimin merasakan ada sesuatu salah perkataan tadi.

"Peden?"

"Apa?"

"......"

"Okay, jadi... bila Jepun datang di Tanah Melayu?" Soal Jimin sekali lagi dan Hoseok mula menjawab.

"Hmmm... tak silap aku 8 Disember... tapi aku lupa tahun bila...."

"1957 la pabo!" kata Yoongi semangat dan Jimin hanya menggeleng kepalanya.

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now