Aku dan Namjoon sekali lagi berjalan mencari kelibat Seokjin di pasaraya besar ni. Aku tahu salah aku juga sebab aku tak save number dorang ni semua. Dah nak buat macam mana, tak terfikir langsung nak save, pastu memori full pulak tu. Aku pun tak tahu apa yang aku simpan dalam fail telefon aku. Nak kata aku ni kaki selfie? Tak juga... sebab aku memang tak mesra dengan camera. Camera sendiri benci kat aku.
"Aku rasa, itu Seokjin..." Namjoon yang dari tadi diam mula bersuara dan tangannya menunjuk kearah seorang belakang lelaki yang tertunduk-tunduk membaca barang disitu.
"Ah~ betul lah tu dia..." Dah kenapa aku rasa kayu pulak ni...
Namjoon mempercepatkan langkahnya, meninggalkan aku sorang disini. Keakraban mereka amat jelas ketara dan kekadang, aku jeles juga dengan dorang ni semua.
Emir... sejak kebelakangan ni kan, sibuk dengan diri dia sendiri. Aku pun malas juga nak sibuk hal dia. Tapi kan, tadi masa kat sekolah dia ada tanya aku...
"Eh, kau masih lagi tinggal dengan dorang kan?"
"Ha'ah... kenapa?"
"Oh~ agaknya kamu tahu apa yang dorang tengah buat..."
"Buat apa?"
Emir diam sejenak dan mula bercakap, "tak de lah. Cuma, nak prepare sesuatu agak aku tak jatuh..."
'Sedia sesuatu agar aku tak jatuh'... ayat tu buat aku konfius sejenak. Apa maksud dia nak sedia sesuatu?
"Fazree??"
Aku menoleh mendengar suara yang agak aku kenal. Panjang umur kau baru je aku fikir pasal kau...
"Oh Emir..." Kami berdua pun berjabat tangan tanda 'apa khabar'. Alaa macam biasa lah...
"Apa kau buat kat sini?" soalnya.
"Tu... aku temankan dorang belanja kat sini..." aku memuncungkan mulut aku mengarah Namjoon dan Seokjin yang sibuk.... menampar?
"Oh..."
"Kau pulak?"
"Hah? Aku? Oh... aku temankan mak aku belanja. Kebetulan jumpa kau kat sini jadi tegur lah..."
Aku mengangguk dan suasana senyap menyapa kami. Aku benci sebenarnya keadaan cam ni.
"Oh ya. Malam hujung minggu ni ada karnival di disini. Kau pergi tak?"
Karnival? Karnival apa pulak ni...
"Karnival apa?"
Emir menepuk dahinya dan menggeleng tersenyum. Aik? Dah gila ke apa dia ni...
"Engkau ni, suka sangat tak ambil tahu keadaan sekeliling. Pemalas! Karnival ulang tahun pasaraya ni la... takkan tu pun tak tahu?"
Memang aku tak tahu...
"Aku dah agak kau tak tahu. Tak pe. Nak tanya kau balik. Nak pergi ke tak?"
"Tengok laㅡ"
"Aish ni la kau. Malas sangat nak bergerak. Kau jaga kulit kau ke kat rumah?"
Ish manusia sorang ni...
"Lagipun bukannya siang, malam kot acara kemuncak..."
Entah lah nak pergi ke tak. Kalau aku pergi, aku kena bawak dorang tu sekali... susah la...
"Ha~ cuba kau ajak juga dorang sekali. Lagi meriah!!"
Hmmm~~
"Iyalah. Aku pergi. Bawak dorang sekali. Ya..."
YOU ARE READING
[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂
HumorWhen BTS got transfered to.... MALAYSIAN SCHOOL (Malay fanfic so dont get confused) highest ranking : #2 in Humor (170406) ♥ Start - 16 Dec 2015 End - 9 Aug 2017