OE 10

1.9K 166 24
                                    

-kelas-

"Weh.. aku nak cakap sikit.." kata V tiba².

"JAKKAMAN !!"

"Eh ?" Suga meletakkan tangannya di dahi V. V menepisnya.

"Aish.. apa kau ni ?"

"Ingatkan kau demam.. sebab, Biasa time bgini mulalah kau keluarkan air liur basi kau kat atas meja.." kata Suga lalu mentertawakannya.

"Cehh..."

"Apa yang kau nak cakap ?" soal Suga.

"Tadikan.. kau ada perasan tak muka Raina saem mirip siapa ?"

"Tak.. siapa yang kau perasan ?"

"Muka saem tu mcam muka Chanmi.." kata V bisik

"WHATT ?? Chanmi !! Err... Chanmi yang mana ?" kata Suga lalu menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Ish... ingatkan kau tau.. ingat tak budak perempuan masa kat korea bagi aku kotak merah ?" kata V mengingatkan Suga yang syok tengok atas siling.

"Ha'ah~"

"Yang tu laaa~" kata V yakin. Hatinya mula berbunga.

"Oh..." kata Suga mengangguk.

"ingat tak ??"

"Tak.." kata Suga selamba.

"Ya i shi~"

"Apa ? ingat aku kesah ke budak Chanmi kau tu ?"

"Kalau ya pun.. cakap jelah tak tau bangang !" kata V lalu berpaling mukanya ke arah tingkap.

"Oh.. bangang~ ni bangang kau !!" kata Suga lalu memukul kepala V.

✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳✳

-Rumah Fazree-

"OH MYYYY~ banyaknya buku ?? Guna semua ke ni ?" kata Jungkook setelah melihat banyak buku teks yang terikat. Ada 7 ikat buku teks yang semuanya tertulis 'Tingkatan 3' dan 'Form 3'

"Ba-bahasa Mellayu, Englisheu, Matehematiceu, Geograpi, Secience, Kema-kemahi~ran hidupeu.. apa the hell semua ni ? Aku tak sanggup wei~" kata Jimin cuba mengeja buku² yang tertulis di setiap muka buku setebal 4 cm.

"Banyak bising la korang ni. Tulah.. suruh belajar betul² tak mau, kan tengok apa ? Baca ayat tu pun susah.." kata Fazree membebel kerana perangai mereka.

"Aish shi~ nak kena budak ni !!" kata Jimin lalu sedia dengan buku limanya.

"Ooppp~ rilek kay... aku cuma nasihat je, tu pun nak stress.." kata Fazree lalu tersengih kerana lucu dengan perangai mereka.

"Tersengih, sengih. Ingat kita ni apa? Hiburan kau ?" kata Rapmon.

"Ofc la... korang kan penyanyi.. penyanyi tu penghibur kan..." kata Fazree. Dia dapat melihat muka BTS seperti lava gunung berapi. Bagaikan nak meletus.

"Kau tau kami ni penyanyi ?" tanya Jin tiba². Dia cuba mengubah topik.

"Eleh~ ingat kat Malaysia ni negara ketinggalan zaman ke ? Wei~ kpop dah menular la kat Malaysia~"

"Jinjja ? Tapi... kenapa kat kelas kau tak ada pun histeria tengok kami.. macam kat korea.." kata Jungkook.

"Wei.. Korea lain.. Malaysia lain. Mungkin mereka tak kenal kot.." kata Fazree lalu mengangkat bahunya tanda tidak tahu.

"Wei~.. macam lah grup kami tak ada standard macam grup legend yang lain.. kami banyak dapat awards tau.." kata V panjang lebar. Yang lain hanya mengangguk tanda setuju dengan kata² V.

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now