SEMESTER 1

580 58 0
                                    

fazree pov

aku dah belajar satu benda yang dahulunya aku lupa, kini akan aku tanam dalam otak einstein aku ni...

jangan makan benda yang bukan-bukan.

bukan apa, aku taknak terjadi benda tu lagi. yang bagusnya, dorang dah tahu apa yang aku alergi tapi babun lahanat tu pula buat hal. kau tau apa dia buat sejak kejadian hari tu?

"faz~ aku ada beli kacang~ hehehe kau nak? sedap oo~ rugi kalau tak makan~"

tak guna kan? saja je nak sakitkan hati aku. tu okay lagi. ni lagi teruk.

"alaa faz. sorry semua lauk aku masak semua bahan kacang. tu ada kacang hijau, kacang panjang, kacang BADAM, kacang blablabla..."

rasa terhina aku. aku tau la dorang tu saja nak sakitkan hati aku. memang tak kenang budi kang aku halau satu-satu haih~

kita tukar topik kacang tu la. dengar je meremang bulu roma aku semua.

kalau diikutkan tajuk bab ni, semester satu... aku tahu tak lama lagi akan datang menyapa kami seluruh manusia bergelar 'pelajar' di negaraku yang tercinta ini. sejak aku, emir, hana dan amy cadang nak tusyen kan dorang, dorang pulak yang melebih.

semua classmate aku terutama pelajar perempuan semua camni...

"taehyung oppa~ eksperimen ni susah la oppa~ ajarkan saye bole?"

"oppa~ kenapa x dikali dengan x jadi x²?"

"oppa~ korea selatan jauh tak dari sini?"

dan berbagai oppa aku dengar eii meluat pulak aku dengar. tapi, aku tak nafikan dorang memang hebat kalau belajar. aku tabik la ngan dorang.

jungkook pov

dari tadi asyik pakcik tuuuu je nak pov. ape dah. aku pun nak juga cehh~

aku tahu semester satu tak lama lagi. semua hyung aku dah 85.1264961018261910 peratus dan dah janji tak akan ulang kejadian yang memalukan kami bertujuh. terutama taehyung. dia kata dia dah insaf dah. entah la aku pun tak tahu. kadang dia tu tak bole dipercaya sangat.

seokjin hyung pulak, dia kata...

"akan ku guna kudrat tenaga aku untuk target seratus peratus subjek kemahiran hidup.."

melebih kan? subjek tu dikatakan subjek celah gigi je. senang nak skor. entah lah. aku sendiri dah blur dengan alatan tukang, elektrik apa semua tu...

pastu namjoon hyung pulak...

"well english is just like a rice. easy to shove in your mouth.."

entah peribahasa mana aku pun tak tahu. namjoon hyung suka cakap besar. tu yang aku tak yakin sikit kat dia tu. hoseok hyung pulak...

"aku dah hafal peta malaysia. senang je, dari perlis sampai ke sabah heh, celah jari kaki je.."

hoseok hyung memang selalu camtu. tapi kalau bab rollercoaster pffttt~ nak terkucil aku dibuatnya kalau nak diingatkan balik.

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now