EXAM

704 65 3
                                    

"Hah? Kau.... tak ikut??" soal Namjoon apabila mendengar yang Seokjin tidak mengikuti pertandingan itu.

"Yela.... kenapa?"

"Tak... kenapa kau tak ikut?"

"Biarlah. Bukan aku nak sangat pun... jangan risau laa~" kata Seokjin sambil menepuk-nepuk bahu Namjoon.

"Hmm yelah. Oh ya! Hari ni tanggal berapa?"

"28 Februari. Kenapa?"

"Aku dengar, ada exam bulan depan. Tapi tak tahu bila..."

🐤🐤🐤

Hari yang biasanya tidak ditunggu-tunggu oleh para pelajar kini tiba di kala bulan Mac tiba. Ujian bulanan Mac yang biasa diadakan setiap tahun ini, menguji dimana tahap kefahaman pelajar semenjak masuk ke alam baru persekolahan. Betul ke ayat aku ni? Bantaii je lah.

Tidak kurang lebihnya, pelajar kelas 3A kini sibuk membuat persiapan untuk ujian bulanan itu. Ada yang memang dari awal dan sedia dan ada yang tidak. Salah satunya aku. Cehh...

"Baiklah.... memandangkan kita baru masuk bab 2, jadi saya akan keluarkan dari zaman penjajahan jepun hinggalah tertubuhnya parti komunis malaya. Ada faham ?" suara garau Cikgu Edward jelas didengar dan sebilangan pelajar hanya 'okay!' dan ada sebilangan pelajar mengeluh.
"Hohoo senang je bab tu..." kata Jimin dan didengari oleh Yoongi yang dah separa tidur tu.

"Jangan nak riak lah huaarghhhh!!!" kata Yoongi sambil menguap dan meluruskan badannya yang dah nak bengkok.

"Alaa... bab tu, senang je. Tak susah mana laa.."

"Yela tu. Aku tak percaya.."

🍃

"Saya tak nak bagi yang susah-susah... bab satu, saya tak akan kasi masukㅡ"

"Alaa teacher~ takkan taknak bagi bab satu... 😭"

"Teacher cakap taknak bagi kitorang yang susah... bab satu kan senang teacher~~~ 😭😭😭"

"Jangan lah kecam kepada kami yang tidak berdosa ni teacher~~~"

Dan bermacam-macam lagi ayat rayuan yang dilemparkan dan Cikgu Lee hanya melayan dan tetap dengan keputusannya.

"Tidak ada excuse dalam Matematik ni... jangan nak merayu sama saya kerana soalan sudah pun saya buat... heheheh~"

Semua murid hanya mengeluh berat dan terpaksa menerima hakikat yang kejam ini.

"Hyung rasa... boleh ke?" soal Jimin bisik.

"Kau je tu yang tak boleh... ㅋㅋㅋ😁" jawab Yoongi selamba membuatkan Jimin menyampah dengan perangainya.

"Cehh yela tu..."

Dari pandangan lain, Jungkook hanya berdiam diri memikirkan ujian ini yang hanya beberapa hari saja lagi. Seokjin yang perasan situasi itu terus menerpa Jungkook di sisinya.

"Kau okay tak?" tegur Seokjin membuatkan Jungkook sedikit terkejut.

"Aku okay..." jawab Jungkook bersahaja lalu melemparkan pandangannya ke arah lain. Seokjin hanya 'hmm' namun, dia yakin ada sesuatu yang menggangu fikirannya.

Jungkook POV

Ujian bulan Mac makin dekat.

Ujian... satu situasi dimana aku rasa macam...

nak tumbuk orang.

Hishh... ujian sebegini, tak wujud langsung lagi bagus sebenarnya.

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now