Misi pertama akan bermula~
Buzz buzzzzzz~~~
Oh mak !! Sikit lagi jatuh. Siapa lagi yang telefon neh~ aku letak jap perlahan kat atas meja dan aku seluk poket seluar aku. Emir yang telefon.
"Kenapa ?"
"Jadi tak hari ni ?"
"Jadi... datang je... kau kat mana ?"
"Kat ruang tamu rumah kau~"
Hah ? Bila masa kau sampai ?? Amazing~
"Jap aku turun..." aku mematikan telefon. Aku tengok BTS masih lagi tidur. Nasib baik..
Aku turun ke bawah dan tengok Emir kat ruang tamu ngan akak aku. Ngorat akak aku eh~
"Emir !! Sini jap !!" panggil ku. Hehehe~ agak kurang ajar sikit kat situ.
"Apa ?"
"Ikut aku naik atas.." kataku lalu naik atas. Emir hanya ikut aku dari belakang tanpa banyak soal. Bagus...
"Kau dah kenapa ?" Haih~ ingatkan budak ni malas nak tanya. Hmmm..
"Aku ada misi. Sini..." aku pun mulalah bisik idea jahat aku kat Emir. Awalnya, Emir tak setuju. Kata tak baguslah, itulah, inilah. Habis, kau buat begitu kat aku masa camping di kem tentera tu hape ? Baik sangat ke ?? Akhirnya, dia pun setuju.... kehkehkeh~
Kami masuk perlahan kat bilik BTS. Tadinya sorang je kat atas lantai. Ni dah dua orang dah. Suga dan Jimin pulak. Hmmm...
"Okay, kau kat sana.. aku kat sini. Nah sudu.." kataku mengarah Emir untuk bergerak. Emir berada di sebelah Jimin dan aku berada di sebelah Rapmon. Sudu yang pertama...
"Gula.." aku dan Emir meletakkan sedikit gula di sudu lalu letak kat mulut dorang. Hmm.. sedap eh.. Aku sempat lihat Emir menahan ketawanya dari meletus sebab Jimin menjilat gula tu. Rapmon pun sama. Okay~ aku nak ketawa neh... Aku pun letak lagi kat mulut V, Jin, Jungkook. Emir pulak letak kat mulut J-Hope, dan Suga. Masing masing menjilat dengan sedap. Amboi~ kau tunggu sudu yang kedua~
"Garam.." Aku dan Emir letak sedikit garam kat mulut dorang. Yang tadinya muka banyak sedap banyak senyum sebab manis dan kini berkerut sejuta sebab masin. Hah~ ambik kau.
"Yahh... Kau masak masin la.. tak pandai masak ke ??" Kata Suga. Eh eh~
"Jin hyung !! Kenapa masin sangat neh~ kau dah nak kawin ke ??" Dorang ni. Ingatkan bangun dah.. ngigau lagi. Dahsyat dorang ni. Macam mana manager dorang bangunkan budak budak ni eh ? Mesti penat kan manager-nim~ eheheh... aku bergerak perlahan kearah Emir. Emir pun macam dah give up da. Sabar~
"Ada satu lagi. Kalau benda ni tak berhasil, kita guna plan B" kataku bisik. Emir pun just angguk jelah. Okay~ sudu yang ketigaaaa....
"PPFFTT.. PUIH PUIH !! YAHH PAHITTT !!"
"PETUIH PETUIH !! APA NEHH !!!"
"PAAAHHHIIIITTTT !!!"
Hahaha~ bangun pun dorang. Aku Hi5 kat Emir. Berjaya pun.. haih~ penat.
"Good morning ~ !!! Selamat PAGGIIII !!!"
"Hah ??! Kau rupanya !!"
"Kau...KAU BUAT KE SEMUA NEH ??!!"
Wow~ rilek kay. Rilek. Aku cuma nak buat kerja kebaikan je...
"Mwo ?? Kalau aku buat semua ni, kau nak smackdown aku ke ??" kataku. Aku kalau bab bab bangunkan orang ni, kena tegas sikit. Sedap tak ?? Hahahahahagagahaha~
"Apa...apa yang pahit taditu ??"
"Igo..."
Aku pun tunjuk jelah apa bahan yang ketiga kat dorang. Okay, aku mula tengok muka dinosour dorang. Gulp..
"MWO ??!!"
~
YOU ARE READING
[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂
HumorWhen BTS got transfered to.... MALAYSIAN SCHOOL (Malay fanfic so dont get confused) highest ranking : #2 in Humor (170406) ♥ Start - 16 Dec 2015 End - 9 Aug 2017