KAMPUNG (iii)

749 75 13
                                    

istg this story got more harder than i thought 〒▽〒

anyway, enjoy!

🍃

author pov

~5 hari kemudian~

dikala pagi pukul 9 pagi menjelma, terlentang tujuh tubuh di sekitar ruang tamu yang disaksikan oleh husin sendiri dari arah pintu rumah.

"biarlah. bukan kawe aku pon..." kata husin lalu keluar dari rumah itu dan mengambil basikal kecilnya di bawah rumah.

(2 jam kemudian 🐤🐤🐤)

"okay, pakcik tu ada??" soal namjoon kearah hoseok dan seokjin di pintu dapur. seokjin memberi isyarat sesuatu kat hoseok dan hoseok memberi isyarat kepada namjoon lalu menuju ke arah mereka yang lain yang duduk bersila di atas lantai ruang tamu, walaupun hakikatnya ada kerusi disitu.

"atok dan "oppa" tu ada??"

"ish aku kat sini jelah... tak nampak??! perli aku le tu.." bentak yoongi yang duduk betul-betul disebelah namjoon.

"aku sebut nama kau ke tadi??"

"habis yang "atok" tu??"

"bukan atok kau... tu.. harabeoji kat bawah... petai??"

"takde makna muka hensem tapi telinga pekak macam ni. fazree panggil atok dia kyai... bukan petai..."

"alaa bunyi dia hampir sama la.. aku bantai je la.."

"dah~ dorang takde kat dapur... budak toyol tu pun takde..." kata seokjin lalu join duduk bersama mereka.

"ok line clear... camniㅡ"

"joon.. aku tak larat lah nak duduk bersimpuh kat atas lantai kayu ni. bontot aku tak kuat..." rungut yoongi sambil punggungnya di senggol sana senggol sini. "aku duduk kat kerusi la eh..."

"tak payah. nanti kau tertidur pulak kat situ. kau tu pantang sangat tengok je kusyen terus terlelap..."

"cehh... aku cakap betul kot..."

"hyung pun satu. duduk bersimpuh buat pa? bukan pakai skirt pon, pakai seluar kot.. seluar hawai pulak tuㅡ"

"cETt DIAMM!!! aku panas kot salah ke aku pakai??" kata yoongi memotong ayat jungkook dan jungkook pun hanya mencebik dan mengalih pandangnnya ke arah jimin.

"tak payah gigih pandang aku. aku bukan ayam..." kata jimin yang perasan pandangan itu turut memandang jungkook dengan annoying.

"perasan. aku tak pandang kau pun... bwekkk~" kata jungkook sambil menjelir lidah kearah jimin. jimin mula naik berang lalu memberi satu balingan kusyen namun terkena kepala taehyung.

"weyh.. aku takde mood nak main sekarang ni..." kata taehyung lemah sambil menguap yang entah keberapa kali.

"heheh sorry tae... tak tahu pulak kusyen tu landing kat kauㅡ"

"fokus kat aku dulu boleh tak?" kata namjoon menjerit dan semua mata tertumpu ke arahnya.

"apa kau nak cakap?"

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now