OE 12

1.5K 123 19
                                    

Jam menunjukkan pukul 5:20 pagi. Aku bangun lalu mandi dan bersiap untuk solat Subuh. Ketika baru sahaja nak bentangkan sejadah, pintu bilik aku diketuk perlahan. Nasib baik aku tak melatah. Huih~

"Masuk !!"

Laa~ akak aku rupanya. Siap dengan telekung bagai. Hmm...

"Dah solat dah ??"

"Belum kak. Baru nak solat. Kenapa ?"

"Kita berjemaah nak ? Dengan Mak Som dan Pak Mat kat bawah. Jomlah.."

"Okay.." tu je yang aku mampu kata. Aku pun keluar dengan songkok dikepala. Aku sempat 'peek' kejap kat bilik BTS tu. Masih tidur. Sempat lagi V ngigau. Hmmm~

"Yaish !! Wae~ WAEE !!!"

Dah kenapa dia neh ?

"J-hopeu~ WAAAAEEEE ??!!"

Ni mesti kes tak cuci kaki sebelum tidur. Haih~ Aku tutup perlahan pintu bilik tu. Kadang kesian je aku tengok dorang ni. Hmm..

Aku turun bawah dan aku tengok akak, Mak Som dan Pak Mat sedia di atas sejadah. Menunggu aku. Hehehe~ sorry~~~~

Selesai saja solat jemaah.. aku terus salam dengan Pak Mat, Mak Som dan akak aku. Kekadang, aku rindu suasana begini dengan mama dan papa. Aku masih ingat lagi masa aku kecik kecik dulu sering mama dan papa aku tegur ini tegur itu. Mama aku amat tekankan bab agama. Papa aku pula tekankan bab tatasusila. Biasalah, papa aku originally korea. Cerita ni aku belum pun cerita kat BTS. Buat suspen sikit. Nak tau cerita susur galue famili aku ? Meh aku cerita...

Nama papa aku Farid Jung RyeoGuk. Papa aku officially dari Incheon, Korea. Nama mama aku Siti Khadijah bt. Rahmad, asal Selangor. Mama jumpa papa masa mama belajar kat Seoul, satu jurusan dengan papa. Mungkin kat situlah pandangan pertama mama dan papa. Okay, skip.

Papa kawan dengan mama kira kira 10 tahun gitu then kawin. Tapi, setahun sebelum mereka kawin, papa aku belajar Islam then masuk Islam. Lepas tu baru kawin... Faham dah ? Harap korang faham la eh...

Oh.. lupa. Akak aku. Hehehe~ Nama akak aku Shafira bt Farid Jung, berumur 20 tahun. Akak aku baru setahun kat UPSI ambil jurusan Bahasa Melayu. Minor ambil Bahasa Inggeris. Hebat kan ? Nak jadi pensyarah~ ni balik pun sebab cuti. Cuti juge dia.. hahaha~ dah. Tepuk sikit >< chiachiachia~ xD

Jam menunjukkan pukul 6:10 pagi. Kat luar masih lagi gelap. Hmm.. nak buat apa eh... laying atas katil jeg la. Aku check phone aku then aku tengok...

BANYAK NYA NOTIFICATION !!!!

Whatsapp, 350 mesej, 3 sembang.
IG, biasalah like photo. Eh.. spam le neh... ada 10 komen. Hmmm...
Mesej, ada 5 dari Maxis -.-"
Facebook... like, komen, shared banyak...
Twitter~ quote, retweeted, like, new follower...
Telegram ?? Memang krik krik la. Aku pun tak tau kenapa aku boleh install benda neh. Senyap je. Ngahahaha~

Aku pun buka la semua. Sebab aku lama tak buka phone neh. Dalam satu minggu la aku tak buka. Memandangkan still bulan Januari, jadi sibuk la. Tahun ni kan nak PT3.. victim tahun ni T~T

***

"Fazree !!! Ajak kawan turun makan..!!"

Olomakk !! Terkejut den. Aku terlelap rupanya... aduiyai.. aku lirik jam kat phone aku. Jam 7:30 pagi. Lama juge aku tidur. Lebih kurang sejam. Hehehe~

Aku bangun terus cuci muka kat tandas. Nak lebih macho, aku guna gel kat rambut aku. Heh~ terbukti aku lebih hensem dari BTS. Hahaha~~ jangan kecam saya ARMY. ><

Aku keluar dari bilik aku dan terus ke bilik BTS. Masih lagi tidur. Ada yang, errr... atas lantai ? Hebat~

"YAHH !! IREONNA !!" Aku tarik kaki dorang satu satu. Aduh.. penat sia. Berat juga dorang neh. Badan kurus tapi berat macam gajah. Aku tampar tampar muka dorang masih lagi tak sedar. Aku dah tak ada pilihan dah...

Aku terus turun kat bawah jap dan aku lihat akak, Mak Som, dan Pak Mat kaku tengok aku lari macam tengok hantu. Ni misi nak kejutkan BTS tuh.. Sudah aku ambil benda yang aku nak terus aku pecut 100 meter naik atas.

Misi pertama akan bermula~

~

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now