OE 17

1.3K 101 2
                                    

"Siapa tengok kartun kat bawah ? Anak buah kau ke ?" tanya Emir mengejutkan aku.

"Bro~ akak aku belum kawin kay, anak buah aku tak ada... "

"Oh... ye eh ?"

"yee...."

Aku dan Emir bergegas turun kebawah. Ketika kami turun, tekaan aku amat amat tepat. Dorang ni kann...

"Yah ! apa korang buat tu ?"

"Ommaaa~ saem mata empat dah turun..." V, i hear that.

"alaa.. kami bosan laa... tu yang kami nonton cerita tu.. release tension, macam tak pernah..." Amboi Jimin.... release tension konon. Mau je aku kick dorang ni... haih hati~ sabar......

"Dah dah ! Fokus pada yang tadi tu... cuti ni kena lah maanfaatkan.."

"Inilah yang bermaanfaat bagi kami..." Cehh.. selamba je mamat bahu ni. Nak je aku cakar muka kau yang macho tu. Ishhh~ pandai je menjawab. Kau tungguu~ penderitaan korang akan menysul kat sekolah nanti... muehehehehe

****

Dah hampir dua minggu BTS mula lancar bercakap melayu. Akhirnya usaha aku dan Emir serta bantuan kakak aku berhasil. Jadi taklah aku nak cakap korea terus....

Tiba-tiba telefon aku berdering. Menandakan ada panggilan masuk. Aku memerhatikan nombor yang tertera di skrin telefon. Pelik nya nombor ni.... macam bukan nombor Malaysia punya. Siapa ni ? Aku slaid hijau di skrin phone aku...

"Heloo~"

"Yeoboseyo ? Fazree ?"

"Oh yeoboseyo~ nuguseyo ?"

"Jung HaWook ibnida.."

Jung HaWook ? Kejap...kejap.... Jung Hawook Jung Hawook~ OOOOOO~~ Haih... kenapa aku boleh lupa. Derhaka betul..

"Err.. nae, ahjussi. Mi-mianei~"

"Gwaenchanha.... just ahjussi nak tanya pasal budak BTS tu... macam mana mereka kat sana ?"

"Hmmm... so far ni belum ada perubahan lagi. Lagipula sekarang ni tengah cuti... err... kenapa ahjussi tanya ?"

"Saja nak tau keadaan mereka. Sebelum tu... ahjussi nak ucap banyak banyak terima kasih sebab tolong ahjussi ni. Beri kerjasama yang padu pada Inkigayo. Nanti ahjussi bagi award kat kamu..."

"Tak yah la... Fazree tolong ni pun demi ahjussi sebab ahjussi kan keluarga Fazree juga..." Entah nak cakap apa lagi. Cukup la yang tu je.

***
"Okay, esok sekolah..."

"Alaa~" heii.. asyik nama sekolah je nak alaa alaa~

"Apanya?"

"Tak bolehke tambah sehari lagi cuti?" Taehyung~~~~

"Tak~"

"Aaaaaa~"

"begini, saya taknak guna glamor kamu semua tu... just guna nama asli boleh kan?"

"Alaaa~"

"APA LAGI ??!"

"na-nanti mereka tidak kenal..."

"Alaa~ kenal tu... jangan risau la~" kataku ingin meyakinkan mereka. Yalaa~ agaknya kalau guna nama mereka yang glamor tu tak pasal-pasal sekolah jadi konsert. Nak minta autograf ke ape. Dan... imej dorang ni kena lah ubah kann....

"Tapi V suka nama V !!"

"Dan Jin pun suka nama Jin..."

"Ooo~ Su-Suga jugaa~~" katanya dengan tangannya melambai-lambai...

"Hobi HOBIEE~~"

Adehh... terukla begini....

"Assalamualaikum~ FAZREE !!"

"FAZREE !!"

siapa pulak memekak kat luar tu ? Aku peek kejap kat tingkap...

Cehh... Hana ngan Amy rupanya. Apa dorang buat kat sini ? Emir pun ada ?? Aku keluar lalu membuka pagar dan menyuruh mereka masuk ke dalam rumah.

"Korang buat apa datang tetiba kat rumah aku..."

"Ni... Aku nak bagi balik buku yang aku pinjam hari tu... kebetulan jumpa Emir dan Amy kat kedai jadi kami pun semua sepakat le nak pergi rumah hang~"

"Ohh... jemput la masuk!" kataku lalu mempelawa mereka masuk dalam rumah. Tetiba la pulak...

"AAAHHHH !!"

"Kau kenapa Amy? Hana?" tanyaku. Manatau dia tengok ular ke apa ke...

"B-BTS !!" Laa.. ingatkan apa. Aku lupa nak bagitau mereka pasal BTS ni.. JAP! macam manaaa~ Amy tahu... ni BTS ? oh my god~

"Hehehe... apa khabar...." kata Rapmonster aka Namjoon lalu bow kat depan mereka. Begitu juga yang lain turut bow kat mereka.

"Halooo~~"

"Hana... Hanaa.... me-mereka boleh bo-boleh cakap melayu..." kata Amy yang matanya langsung tak berkedip sebab BTS ni... Hana ? lagi le ternganga. Jangan masuk lalat sudah. Emir? membatu kat belakang. Aku ? Death glare kat BTS. Haihh... apasal la ada artis kat rumah aku ni...

"Kha-khabar baik... omo~ comelnya dorangg~~" Kata Hana.

"Aiittt~ STOP !!"

~

chu~~~

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now