JAGUH MEMASAK

853 73 8
                                    

Author POV

"Takkan tak boleh tambah cuti kot..."

"Mana boleh! Ingat universiti tu akak punya ke sesuka hati nak tambah? Lagipun... Akak dah beli tiket bas. Agaknya, lusa baru akak balik...."


Fazree hanya kaku dan terpaksa akur dan akui memang universiti tu bukak dia punya, nak suka hati tambah cuti.

"Memane la kak. Aku dah give up..."

"Tahu pun... dah, tolong akak lipat baju ni..."

"Aish~ malas laㅡ"

"Lipat!!"

Fazree yang tadinya berniat taknak berlama terpaksa berlama dalam bilik Fira, menolongnya melipat baju, masuk dalam bagasi. Lebih kurang 30 minit, semua kelengkapan, beg, beg, beg sudah terkemas rapi, hanya tinggal nak angkut je.

"Bila lagi akak cuti?"

"Hmm... tahun depan?"

"Ta-tahun depan???!"

Fazree bukan main ternganga mendengar jawapan Fira itu. Tahun depan, sekarang dah nak bulan Mac, gila ke apa...

"Hahahah memain jelah. Akak manelah tahu. Nanti, kalau akak cuti, akak bagitahu le nanti..."

Dia mengeluh berat mendengar jawapan dari kakaknya itu.

"Mama dan Papa, tahu ke?"

"Akak dah bagitahu... dan mereka pun 'iya..' "

Ringkas sahaja jawapan itu namun dalam hatinya amat berat dirasa. Dah lama dia tak jumpa Mama dan Papa nya sejak tahun lalu. Nasib baik la ada Fira, walaupun dia jauh kat Perak je, jarak Perak dan Selangor tu pun, naik bas pun takpe. Dekat. Ni jauh Jeju dan Selangor... naik flight pun sempat tidur mandi segala apa...

"Alaa.. Fazree pun bukan sorang kat sini kan.. ada kawan kan..."

Fazree POV

Senang je dia cakap begitu.

Memang la ada tapi eiii~

Bak orang kata, chemistry tu tak ade.
Aku sendiri tak tahu bila aku nak insaf.

"Nanti bulan Mac, Fazree exam kan?"

Mac. Exam. Aku lupa. OMAIGOD 😨

"Hmm.. yelah kot..."

"Yelah KOT??!!"

"Hahㅡ Aduh!!"

Dia ketuk kepala aku. Sekali lagi. Sakit bhaii 😭

"Hmm yelah aku belajar rajin² nantiㅡ"

"Bukan itu yang akak maksudkan..."

Apa dia?

"Akak nak kamu bantu kawan kamu tu. Bantu dalam pembelajaran mereka. Kamu kan biasa buat study grup kat rumah ngan Emir, Hana... kamu study le sesama..."

Aku tenung wajah Kak Fira lama. Seperti yang aku kata tadi, antara kami berlapan tak de chemistry langsung. Bukan tidak ada tapi..... hilang.

***

Author POV

"Apa cikgu tu kata?" Soal Taehyung kepada Seokjin sebaik sahaja Seokjin berjumpa dengan Cikgu Anthony, berkenaan tentang pertandingan itu. Seokjin mengeluh seketika sebelum memulakan kata.

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now