OE 19

1.3K 100 10
                                    

try to listen BTS Butterfly when read this ;)

Aku merebahkan badan aku di katil aku yang empuk lagikan nyaman... seharian aku melayan kerenah manusia tu semua... penat. Macam babysitter pulak aku jaga 7 orang anak orang yang berumur lingkungan aku.

Aku mengambil phone aku yang tak berapa jauh dari tempat aku baring. Aku baru perasan ada misscall dari... yea~ papa. Tetiba pulak call. Haih~

Mata ku tertumpu pada satu sudut bilik aku. Sebuah meja yang penuh dengan frame gambar dan album. Aku sengaja letak semua frame gambar dibilik aku. Aku bangun lalu mengambil sebuah album biru. Disitu tersimpan segala memori silam yang indah.

Aku membuka album itu terpampang satu gambar yang menyentuh hati aku. Gambar papa dan mama serta aku dan Kak Fira. Aku keluarkan gambar tu dari album tu dan memerhatikan setiap muka yang ada. Seingat aku gambar ni masa aku berumur 5 tahun. Begitu indah saat itu. Terasa sebak pulak.

Aku membuka lagi dan pandanganku terhenti dimana gambar aku dan Kak Fira. Lucu je muka aku kat situ. Apa taknya, muka tengah menangis. Aku terus selak muka surat album tu hinggalah ke muka surat terakhir. Disitu gambar aku dan seorang budak lelaki. Aku mengeluarkan gambar tu dari album.

Siapa budak lelaki ni? Aku langsung tak ingat siapa budak lelaki ni. Aku memerhatikan tarikh di sudut kanan gambar itu. 2004-04-14. Tarikh hari jadi aku ketika berumur.... 6 tahun. Aku cuba mengingat kembali tetapi agak payah untuk recall balik. Aku pusing gambar itu dan ada sebuah ayat seperti nota dengan tulisan....hangul. Tulisan itu agaknya seperti tulisan budak-budak sebab agak cakar ayam sikit....kot.

Happy birthday TaeWon-ah~ Jangan lupakan aku tau... hehehe...
saranghae~

Hobie / Jung HoSeok ♥

Gambar itu terlepas dari genggaman aku. Suasana silam datang kembali. Aku mula mengingat semua pada tarikh itu. Ya... aku ada kawan masa aku disana dulu. Kawan main aku. Kawan gaduh aku. Kawan ejek aku. Ta-tapi.... takkan... dia? Tak mungkin...

Aku kutip gambar itu yang jatuh dihadapan aku. Aku melihat senyuman budak lelaki itu. Tetap sama. Tapi muka mungkin ada berubah sikit. Titisan mutiara mula jatuh membasahi gambar itu. Aku tak sangka aku boleh jumpa kembali sahabat baik aku yang amat aku sayang waktu tu.

Hobie, mianhae....

◆◆◆
Hohoho~ author buat ni waktu hujan kebetulan pulak lagu BTS Butterfly dimainkan. Homaiii~~ nak nanges den~ cuba try dengar sambil baca ni untuk dapatkan feel.. ehehehe

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now