Aku perhatikan kaunter kantin tu. Ada seksyen pink dan biru laut. Dan kaki aku pun automatik menuju ke seksyen pink. Agak pelik juga dah kenapa semua kat sini pelajar perempuan dan disana (seksyen biru) pelajar lelaki? Lantaklah...
"Oh...oppa!! A-anyeonghaseyo~" Aku menoleh dan melihat pelajar perempuan bertudung yeah~ di belakang aku.
"Oh haii~" Aku pun lambai kat dia dan dia....
"Homaiii homaiii~" Kena histeria. Eheheh... handsome kan aku~ Dan pada masa yang sama... tangan aku ditarik keluar dari barisan tu dan melihat Fazree disisi aku.
"Weii... kau tak tengok ke kat sini untuk pelajar perempuan?" bisik Fazree.
"Cehh... apa bezanya? Sama je kan??"
"Buta ke apa? Tu...kat sana pelajar lelaki... tak sama~"
"Alaa... bising la kau ni..."
"Kau nak aku tulis nama kau then lari 10 round kat padang ke?"
Ishh... semak la budak ni.
"Yelaaa~ aku pergi kat sana... puas??"
"Bagus... apa lagi?? Pergi la!!"
"Okay... okay..." Dan aku pun pergi ke seksyen biru tu dan berbaris...
***
Setelah selesai urusan shopping.. aku pun pergi ke tempat kami dan aku perasan...
"Mana Taehyung?"
"Oh...Chanmi aka Cikgu Raina panggil dia kat makmal..." Kata Jungkook spontan then meragut keropok chips dan membukanya.
"Lol kenapa kau kata Chanmi??" Soal Namjoon.
"Entah...dia kata kat aku muka Cikgu Raina tu macam Chanmi..." jawab Jungkook.
"Haaa!! Dia pun ada kata kat aku pasal tu... tapi yeah~ aku buat blur je lah..." Sahut Yoongi.
"Dah biarkan la dia tu... jom makan!!" kataku lalu mengambil kuih hijau dilapisi dengan pulut putih dan memakannya. Sedap juga kuih ni...
***
"Weyh... Fazree!! Lepas ni subjek apa?" tanyaku.
"Kemahiran hidup... kenapa??"
"Ooo~ subjek apa tu??"
"Kau tunggu jelah nanti..." Okay.. aku tunggu. Macam best je bunyinya.
***
"Cikgu Anthoni suruh pergi bengkel sekarang~""Weh.. Taehyung, Jimin dan Hoseok tak masuk kelas lagi ke?"
"Biar laa~ aku yakin dorang selamat..."
"Bukan macam tu laa~ entah pasal pasalㅡ"
"Weyh... Taehyung, Jimin dan Hoseok mana? Dari tadi aku cari.. mana??"
Dan mula la mamat mata empat ni datanggg~
"Dorang jumpa cikgu ler... biarla dorang~" Jawab Namjoon.
"Ha'ah... alaa~ kau ni.. macam omma membebel ja... cuba kau santaiii sikit.." kataku lalu merangkul bahu Fazree. Fazree pun hanya mengangguk dan aku harap yang lain tu okay...
(bengkel)
Cikgu Anthoni sibuk memberi penerangan tentang bab yang kami akan belajar iaitu bab masakan. Cikgu kata, cikgu nak dahulukan bab ni sebab nak exam mac entah apa. Dan kesibukan cikgu membebbel didepan... aku terdengar dengan jelas sekali orang sedang berbisik. Orang tu duduk berdepan dengan aku dan Jungkook tak lain tak bukan babun bernama Kim Namjoon dan Min Yoongi. Kami duduk di meja yang besar... bahagian kedua depan bahagian kiri. Pepandai la imagine.
YOU ARE READING
[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂
HumorWhen BTS got transfered to.... MALAYSIAN SCHOOL (Malay fanfic so dont get confused) highest ranking : #2 in Humor (170406) ♥ Start - 16 Dec 2015 End - 9 Aug 2017