Fazree's POV
Aku, Namjoon, Jungkook dan Jimin masuk kedalam kelas. Jam menunjukkan pukul 8:30 pagi. Sekarang waktu Sejarah kenapa cikgu tak masuk? Persoalan aku dijawab oleh Ahmad yang kebetulan berada dipintu.
"Cikgu tak ada. Cuti bersalin. Tapi.. nanti ada cikgu ganti. Tapi ditunggu tak datang-datang.." kata Ahmad sesekali dia menjenguk kat luar.
"Habis, kenapa tak cari ? Tak tanya cikgu Basri atau Cikgu Adri siapa cikgu ganti tu ?" soalku
"Dah~ Nama cikgu tu, cikgu Edward.."
"Cikgu Edward? Tak pernah dengar pun... cikgu baru ke ?"
"Kann... aku rasalah~ aku dah cari cikgu tu tapi takda. Entah-entah sesat kot..." kata Ahmad.
"Oohh~ alaaa..bukan besar mana pun sekolah kita. Kita tunggu je kat kelas. Ade le tu datang~" aku berjalan meninggalkan Ahmad disitu dan menuju ke tempat duduk aku.
Meanwhile~
"Yo bro ! Hahaaa~ amacam lari? Best ??" - Hoseok
"Huiii~ best sangat. Kalau kau ada sekali... aku rasa lagi best... kau nak join?" - Namjoon
"Sorry la bro, kulit aku ni tak sesuai terkena matahari. Kalau kau yeah~ boleh lerr... ngahahaha~" - Hoseok
"Nak makan cili free tak ?" - Namjoon.
"Kalau campur dalam kimchi sedap juge... ehehehe~ - Hoseok
"Weh.. Cikgu datang~" jerit Ahmad dari arah pintu. Apalagi... dah macam tikus la berlari cari tempat duduk masing-masing. Then cikgu pun masuk...
"Selamat- errr... good morning~ sir ?" seperti biasa Ahmad mengetuai ucapan sebegini.
"Good morning, sirr!!" Cikgu Edward senyum semacam~ je. Dah kena-
"Kamu boleh duduk.." terlopong satu kelas dengar cikgu ni cakap melayu. Lagi lancar dari BTS. Huih~
"Apa khabar kamu hari ni ?"
"Baik~ cikgu !"
"Woah~ hebatlah melayu cikgu. Clear like err... A. Said Samad ! Wow~" dan sekali lagi Zamri sebagai permulaan perbicaraan. Kalau disuruh membentang didepan bukan main kecut.
"A. Samad Said. Bukan A. Said Samad~" kata Cikgu Edward membetulkan kesilapan Zamri. Apalgi, meletusla ketawa satu kelas. Heheh~
"Okay, saya akan perkenalkan diri saya. Nama saya Edward Lee, major dalam sejarah dunia. Saya ditugaskan menjadi guru sementara bagi Cikgu Husni iaitu guru sejarah kamu.. ada apa-apa soalan sebelum kita mulakan pelajaran ?" Huah~ cikgu ni bukan main hebat. Dah lah hensem, tinggi macam pelakon Choi Daniel~ (still ingat School 2013? ehehee~ hensem kan cikgu tu ? ahahahaaa~~ imagine la muka Cikgu Edward tu mcm Choi Daniel)
"Err.. cikgu !" Satu suara dari arah belakang telah mengejutkan kami.
"Cikgu bangsa apa ? Cikgu asal mana ? Cikgu tinggal mana ? Berapa umur cikgu ?" Heheh... biasa la kan kalau cikgu baru datang macam-macam soalan keluar. Kadang sampai soalan tak patut dan tak langsung ditanya, ditanya.
"Cikgu dah kawin belom ?" Haaa.. tu soalan yang kebanyakan cikgu taknak jawab, ada jawab jujur dan ada jawab main-main.
"Cikgu dah kawin 4, anak ada 20, menantu 10, cucu 15, cicit ada 35.."
Haaa... tu lah jawapan yang pernah kena oleh kami semua. Dahsyat cikgu tu. Nak tau siapa ? Takyah tahu laaa~
Kadang kalau kes cikgu baru masuk ni, dah macam artis kan ? Banyak sangat wartawan melodi dalam kelas. Siap dengan skripnya lagi. Kameraman jangan cakap la.
YOU ARE READING
[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂
HumorWhen BTS got transfered to.... MALAYSIAN SCHOOL (Malay fanfic so dont get confused) highest ranking : #2 in Humor (170406) ♥ Start - 16 Dec 2015 End - 9 Aug 2017