OE 16

1.4K 110 20
                                    

Nobody POV

~ 1 minit kemudian ~

"HYUNG !! Aku bosan !!"

"Nado !!"

"Ya~ bosan !! Yeahhh !!"

"Ingat kau je yang bosan ? Aku lagilah !!"

"Apa kita nak buat ?"

"Cuba kau buka tv tu ?"

"Buka ?"

"Tak.... kick tv tu.. turn on the tv you pabo !!"

"Haish shi~"

V menekan punat butang 'on' di remote. Buka je Mereka tengok cerita sinetron dimana watak dalam tv itu tengah berlaku konflik.

"Apa yang kau buka tu V ?"

"Entah.... tapi macam best..."

"Kau tak tau pun apa maksudnya. Dah.... channel lain pabo !!" Rapmon tak habis habis dengan perkataan pabo tu kat V.

"Yah !! Ingat aku ni mesin kau ke ? "

"Hehehe... kau baru tau ke ? Dah... jangan banyak bising... tukar channel pabo !!"

"Nasib baik kau hyung tau~ " bisik V yang mungkin tidak didengari oleh orang lain...

♪ Are you ready kids ? ♪
♪Ai yai Capten ! ♪
♪ I cant hear you ~ ♪
♪ AI YAII CAPTEN !! ♪
♪ OOUUUU~~ ♪

"Spongebobeu squarepants !!"

Fazree POV

"Aamiinn~"

"Fazree !!"

"Apa ?"

"Dari mana kau belajar bahasa korea ni ? Lancar je kau bercakap dengan dorang eh ?"

Hmmm.... nak bagitau ke tak ? Bagitau jelah...

"Kau ni banyak rahsia dengan aku laa... takkan itupun kau tak nak bagitau~" Kau ni, baru je aku nak buka mulut. Haihh..

"Okay okay, aku bagitau kay... actually bapak aku hundred persen orang korea dari Seoul.. mak aku orang Malaysia... bapak aku pernah ajar aku bahasa ni... lagipun bapak aku dulu sebelum kawin beliau cikgu bahasa korea kat sekolah menengah di sana. Tapi sejak kahwin ngan mak aku beliau ambil keputusan untuk pencen dan cadang buat bisnes restoran... " Aku ambil nafas dalam-dalam...

"Masa tu bapak aku umur dalam lingkungan 30-an la... dan aku umur 8 tahun. Aku sempat sekolah kat sana selama...... 4 tahun."

"WOAHH !!" Tiba-tiba Emir mengwoah-woah... terkejut den

"Apa nya yang woah ?"

"Yalah.. aku kagum beb.. kawan aku orang korea..."

"Korea celup kay, not original maa..."

"Alaa... darah korea tetap juga mengalir kat badan kau kan... jadi, lepastu ?"

"Lepas tu apa ?"

"Macam mana mak ngan bapak kau boleh jumpa eh ?"

Apahal dia tanya bab tu pula~

"Manalah aku tau bab tu... tanya yang lain boleh ?"

"Okay okay aku tanya lain... so no wonder la nama kau dengan bapak kau sama..."

"Yalah.. kena sama.. kan bapak aku orang korea.. sama juga kalau orang cina.. ada surname dia...."

"Hmmm betul betul... dan no wonder la kau ni putih ala~ ala... HA ! Macam Song Joong Ki !!"

"Song apa ?"

"Song Joong Ki~"

"Siapa tu ?"

"Tu la kau... orang korea tapi tak tau pelakon-pelakon kat korea..."

Jap ! Apsal mamt ni tiba-tiba cerita pasal pelakon korea ni ? Curious aku...

"Alaa... gurau jelah. Rilek la bro~ inipun sebab Hana dan Amy selalu sebut nama pelakon tu. Memandangkan sekarang cerita.... ada kat KBS1 tu... Descent...Descent apa entah..."

"Descentdants of the sun ?"

"Yaaa... tau pun.."

"Akak aku selalu tengok cerita tu... memandangkan dia selalu minta temankan nonton jadi ikut jelah..."

"Habis... yang kau tanya Song JoongKi tu siapa apahal ?"

"Sebab aku malas nak tau ?"

"Chehh..." Hahaha... Emir dah mula jadi fanboy... hebat la kau ni... pengaruh Hana dengan Amy la ni..

"tapi....KEJAPP !!" Kenapa dengan Emir ni ?

"Orang lain tau ke yang kau ni siapa ?"

"Maksud ?"

"Yala... asal usul kau~ dorang sekelas tau ke kau anak siapa ka.."

"Tak.."

"Hana dan Amy ?"

"Lagi lah tak...."

"Kenapa kau tak bagitau je dorang ?"

"Sebab aku malas nak heboh ? Kau je yang tau aku ni siapa.... yang lain haremm.... so, kau kena keep ini secret tau ! "

"Laa.. baru je aku nak bagitau kat Hana ngan Amy, comferm dorang crush kat kau... hahahaha"

"Kau nampak ni ?" aku menunjukkan penumbuk aku yang besar tak berapa besar, kecil tak seberapa kecik kat Emir.

"Haha.. joking la bro~ takkan tak boleh..."

"tak boleh..."

"Cehh... okay okay... aku keep ini secret sepenuh jiwa dan raga aku.... tapi.. kenapa eh ?"

"kenapa apa ?"

"penat la aku cakap ngan kau ni. Kenapa kau taknak bagitau orang lain... kan senang ?"

"Aku lagi penat cakap ngan kau.. kan aku dah cakap aku malas nak hebohkan.... lagipulaa..."

"lagipula apa ?"

"Dah la.. kita turun bawah tengok apa jadi..." Aku melipat sejadah yang masih lagi terbentang di atas lantai. Aku melipatnya dengan kemas lalu meletakkan di atas katil aku...

Ketika aku keluar.. aku dengar sesuatu yang agak bising... dan macam suara...... kartun ? Jangan-jangan.......

◆◆◆◆

1 minit dah macam 1 bulan... baru update 1 minit ni... hahaha... sorry xD

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now