OE 14

1.3K 111 13
                                    

"MWOO ??!!"

Aku bagi tunjuk kopi ni kat dorang. Hah~ baru kau tau langit tu tinggi ke tak. Eh ? Ada kaitan ke ? Whateverla

"Ko...KOPI ??"

"Habis ? Takkan arang kot. Dah... bangun pergi MANDIII !!"

"Alaa~ harini kan tak sekolah.... nanti laa~" Eh eh alien ni. Nak juga kaki aku ni landing kat muka dia tu.

"Ha'ah~ HUUAARRRGGHHH !!!! Aku dah syok mimpi dah makan lollipop.. kau pulak kacau." Hamboi apek ni. Sambung tidur pulak. Kau tunggu~ kau tunggu~

"Emir... plan B !!" kataku. Emir masih lagi tercegat kat tepi tingkap. Dah kenapa dia neh ?

"Emir~ !!" panggilku lagi.

"Hah ? A-apa ?"

"Plan B~"

"Oh.. okay.." kata Emir lalu mengambil besen berisi air. Dengan kiraan 123...

"WAARRGGHHH !!!!" HAHAHA~

"Apa ni main siram-siram ??!"

"Dah aku kata tadi bangun kamu tak bangun.. kan tengok apa dah jadi..." Kataku dengan lagak swag sikit. Tiba-tiba....

Bantal landing kat muka aku. Apathehell dorang ni ??!

"Sini KAUUU !!!!" Olomakkk.... dorang nak tumbuk aku. Matilah, MATILAHHH ~

"EMIRR !!"

"Babai...." eh ? Sejak bila dia kat luar ? Sampai hati kau tinggalkan aku...

Skip

Setelah lama berurusan dengan BBTS tu.. dorang pun dah bersiap. Emir dah sedia. Aku pun sedia. Sedia apa ? Jeng jeng jeng.....

MISI MEMELAYUKAN BTS... Mwahahahahahahaha~~ !!!

Bukan apa, penat la nak cakap korea ni. Bukannya senang. Nak fikir lagi susun ayat yang betul. Haih...

"Okay.. now lets start !!"

"Start.... what ?" Kata BTS serentak. Hish dorang ni....

"You want to stay this house or not ?" kataku mengugut. Hehehe.... aku pun pandai tegas juga kan ? Aku dengar merwka berdengusss....

"Yah !! apa yang ready ?" Tanya Rapmon. Okay, rilek rilek....

"Aku nak ajar korang Bahasa Melayu..."

"Bahasa.... apa ?"

"Bahasa melayu..."

"Oh..."

"Jadi, aku dan Emir akan ajar korang bahasa melayu memandangkan aku dan Emir adalah pelajar yang mendapat A dalam ujian bahasa melayu... hebat tak ?" Kataku dengan nada berlagak sikit. Aku nampak muka BTS macam eiii-perasaan-nya-dia...

"Jadi ?"

"Jadinya.... korang kena dengar apa yang aku dan Emir akan sampaikan. DANN.... jangan yang ada membantah, termasuk kau.." Aku sengaja tunjuk Rapmon memandangkan dialah yang banyak potpetnya.

"Ceh.. aku pulak.." Kata Rapmon. Dia pun mulalah nak tunjuk muka ni → -.-"

"Okay, sebelum tu..."

◇◇◇◇◇

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now