bunyi loceng terakhir memandakan waktu persekolahan telah habis. jam menunjukkan pukul 1 petang dan semua pelajar balik kecuali 7 pelajar yang duduk diam menanti apa yang berlaku selepas ini.
"huish kat sini awal sangat balik. kat korea melarat sampai jam 10 malam.." rungut taehyung.
"kann~ tulah sebabnya aku selalu skip dok tengok IU mengumpat ngan makcik kantin hahhahah~" gelak jungkook sambil menoleh kearah meja yoongi dan jimin yang masih lagi tegang. jungkook menyiku-nyiku lengan taehyung agar dia dapat melihat benda yang sama.
"ni aku rasa perang dunia ketiga kot..." kata taehyung sambil jari jemarinya menari diatas meja.
"perang ketiga? ni yang pertama bagi aku. yang pertama dan kedua apa jadi?" soal jungkook.
"kau nak tahu?"
jungkook mengangguk laju.
"okay cam ni.."
flashback
"hyung.." tegur jimin dingin dikala waktu petang pukul 3.
"apa?"
"ni semua HYUNG PUNYA PASAL TAK GUNA!!!" jerit jimin membuatkan yoongi terkejut.
"apa yang aku buㅡ"
"ni!!"
jimin memberi buku kepada yoongi dan yoongi menyambutnya. mata yoongi membulat kerana dalam buku itu penuh dengan contengan merah.
"disebabkan nama MIN YOONGI jawapan yang hyung tulis semua... salah.." jimin sengaja menyebut nama penuh yoongi agar dia tahu betapa marahnya jimin dengan jawapan yang ditulis oleh yoongi.
"hey, salahkan soalan die la.."
"apahal pulak?"
"yelaa... soalannya berbunyi 'pada pendapat anda' jadi aku pun bagi la pendapat aku sendiri eii tu pun tak pernah belajar eh?" kata yoongi selamba membuatkan jimin mula hilang sabar.
"kalau ya pun, janganlah sampai jawapan kurang ajar camni... eii menyesal pulak akㅡ" kata-kata jimin terpotong kerana yoongi meletakkan jari telunjuknya di bibir jimin agar diam.
"hey, saem tu yang tak puas hati kat aku... tu dikira pendapat bernas yang belum pernah orang lain buat..." jari telujuk yoongi masih lagi dibibir jimin dan mendengar luahan yoongi, dia merasa meluat dan terus mengigit jarinya hingga merah dan berbekas.
"eyeyeieuweyuia YAHH TANGAN AKU!!!?!?!"
jimin segera melepaskan jari yoongi dan merenung yoongi yang masih lagi meraung kesakitan.
dan kisah itu berlarutan hingga 5 bulan lamanya...
end flashback
"camtu lah cerita pertama... yang setakat tu aku tahu la. taktau la kalau ada yang lain..." kata taehyung. jungkook yang masih setia disebelah gigih mendengar kisah sejarah marah mereka tu.
"pastu yang kedua pulak?"
"yang kedua...."
flashback
"uhm hyung..." tegur jimin diwaktu rehat pukul 10 pagi. member yang lain tidak kelihatan lagi. hanya yoongi dan jimin sahaja berada di bilik 'meeting' itu awal. yoongi yang duduk di sudut bilik itu sambil memegang phone menoleh kearah jimin.
"apa?"
"a-aku.. uhm aku minta maaf..."
yoongi terkebil-kebil mendengar luahan dari mulut jimin.
YOU ARE READING
[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂
HumorWhen BTS got transfered to.... MALAYSIAN SCHOOL (Malay fanfic so dont get confused) highest ranking : #2 in Humor (170406) ♥ Start - 16 Dec 2015 End - 9 Aug 2017