bab ni mungkin ada pening sikit atau ada hambar atau ada yang langsung tak faham. jadi............
fazree pov
aku berjalan melalui jalan makmal sains menuju ke kantin. jalan yang cepat bagiku, kira jalan short cut la, kalau dari arah dewan tu. aku mencari kelibat guru kelas aku dari hujung ke hujung, dan akhirnya cikgu ada di sudut kantin, duduk keseorangan sambil menghirup air. aku berjalan terus kearah cikgu adri.
"assalamualaikum cikgㅡ"
"haa~ ada pun kamu. mari. ikut saya..." spontan je cikgu adri kata lalu bangun dari tempatnya. aku yang entah pape hanya ikut cikgu dari belakang, hinggalah cikgu adri betul-betul berhenti di hadapan pejabat sekolah.
"kamu tunggu sini. jangan pergi mana-mana. sebelum tu, sekarang jam berapa?" soal cikgu dan aku menggelabah dibuatnya, melirik jam ditanganku.
"err... sekarang pukul lapan lima minㅡ"
"agaknya masih awal lagi. kejap.." katanya lalu meluru masuk. serius aku tak tahu apa dah jadi ya Allah, aku harap benda baik berlaku lepas ni. nervous tahap gunung aku ni.
🍃
10 minit menunggu cikgu adri baru keluar dari pejabat, sambil ditanggannya ada satu fail biru. aku memandang cikgu dengan penuh tanda tanya.
"sekarang pukul berapa?" soal cikgu lagi. ish cikgu ni tak bawa pape ke sibuk nak tanya jam pulak.
"jam... 8:15 cikgu..."
"ye?? kamu subjek apa sekarang ni??"
aku berfikir sejenak, memikirkan subjek apa yang berlangsung sekarang ni. "ba-bahasa melayu..."
dan ketika itu aku melihat kelibat cikgu rosni yang baharu saja menutup pintu keretanya, di tangannya ada beberapa buah buku. cikgu adri lantas menegur cikgu rosni dan lari mendapatkannya, meninggalkan aku sekali lagi. betul, kali ni aku nak tanya cikgu pehal perangai cikgu tak tentu arah ni? aku hanya mampu melihat dari jauh cikgu adri berborak sedikit dengan cikgu rosni dan kemudian cikgu adri kembali ke arah aku.
"dah. kamu ikut cikgu. jom.. sempat lagi ni.." katanya lalu berjalan menuju ke parking kereta. huish cikgu nak jalan ke? ni aku pulak yang tak tentu arah ni. aku hanya mengikut cikgu hinggalah kaki ku berhenti di satu kereta subaru hitam miliknya. aku hanya tercegat bengong dan cikgu adri perasan kelakuan aku.
"dah kenapa kamu tak masuk? cepat... kita takde masa dengan jalan sesak lagi ni..." katanya dan aku memandang cikgu dengan penuh confius.
"cikgu nak pergi mana? siap kelam kabut lagaknya..." kataku dan kemudian cikgu senyum kepadaku.
"kita nak pergi KLIA." mendengar kata-kata cikgu adri membuatkan mata aku membulat. biar betul pergi KLIA. buat pe? ada contest pape ke?
"bu-buat pe pergi sana cikgu? ada contest sekolah ke cikㅡ"
"nanti kat kereta cikgu jelaskan. dah jom. kang lambat pulak kita nanti.." kata cikgu dan aku pun hanya mengangguk dan masuk dalam kereta. jam menunjukkan pukul 8:17 pagi. agaknya dorang masih ada kat sana lagi ke tak.
🍃
jam menunjukkan pukul 8:40 minit. kami dah pun sampai kat KLIA. jalan tadi nasib baik tak berapa sesak. senang sikit jalan. cikgu memarkirkan keretanya di hadapan pintu masuk KLIA. orang pun tak berapa ramai sangat. kami pun terus meluru masuk dan mencari kelibat yang kami nak jumpa. serius aku kata, aku teruja nak jumpa dorang semula, tu pun kalau sempat.
"hah! jumpa!" jerit cikgu adri membuatkan mata aku turut melilau mencari dan yeah, aku turut melihat kelibat mereka sedang duduk dan berdiri di area menunggu. ahjussi turut memandang kami dan melambai ke arah kami. kami pun jalan mendapatkan mereka.
YOU ARE READING
[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂
HumorWhen BTS got transfered to.... MALAYSIAN SCHOOL (Malay fanfic so dont get confused) highest ranking : #2 in Humor (170406) ♥ Start - 16 Dec 2015 End - 9 Aug 2017