OE 11

1.7K 134 6
                                    


"Hui.. cepat nya kau mandi ? Mandi koboi eh~" kata Jimin perli.

"kau apa tau.." kata J-Hope selamba lalu duduk di sebelah Jungkook.

"Woi hyung. Sempit la.. besar juga punggung kau neh..." Jungkook merungut lalu bangun dari tempat duduknya. Niatnya nak duduk di sebelah Jimin tapi terhalang tiba². Jimin perasan gerak geri Jungkook yang tidak mahu duduk di sebelahnya cepat² menarik baju Jungkook untuk duduk disebelahnya.

"Woi apa ni ??! Sesak laa !!" bentak Jungkook kerana dipeluk oleh Jimin.

TING TONG~

"Huh ? Siapa tu ??" tanya J-Hope. Mereka semua hanya shrugged tanda tidak tau siapa datang. Lalu pintu dibuka.

(malay) "Assala~ AAARRGGHH !! KA-KAMU SIAPA !! PENCURII !!!" jerit seorang perempuan.

FAZREE POV

"Aamiin ya rabbal aalamiin~" aku menoleh kebelakang. Macam ada orang tadi. Entah siapa. Aku melirik jam di atas meja.

OLOMAKK!! AKU LUPAAA!!

Aku cepat² menukar baju lalu bersiap untuk keluar. Ketika kaki aku mula nak keluar dari bilik aku terdengar pekikan dari seorang perempuan di bawah. Jangan-jangan~~

Aku bergegas turun kebawah. Aku melihat Kak Fira sedang kaku berdiri dengan muka terkejutnya. Heh~ macam beruk dah aku tengok. Dan aku sempat memerhati gelagat BTS kelam kabut. Heheh~ sorry la beb...

"Kak Fira !!" jeritku lalu memeluk Kak Fira aku aka kakak kesayangan aku. Okay, aku mula melihat muka BTS silih berganti. Hmmm~

(bold - korea)

"Hyung. Siapa dia tu ?"

"Entah lah. Girlfriend kot.."

"Atau~ isteri dia ke.."

"Entah².. omma dia..."

"Aku rasa ahjumma kot.."

"Nenek dia tu.."

Heheh~ macam² aku dengar dari dorang neh. Lagi pula.. rumah aku memang tak ada satu pun gambar famili aku. Jadi kalau orang datang kat rumah aku memang jakun ler nak tengok gambar. Muehehehe~

"Apek mana kau pungut ni Fazree ?" pffftt~ nak tergelak pun ada. Adoi~

"Ni apek bukan sebarang apek tau kak.. ni apek dari korea.." terangku. Aku tengok muka akak aku dengan kening dikerut.. dah bersambung dah kening tu. Tak faham le tu.

"Nanti aku cerita. Akak naik atas la dulu.." pelawaku lalu pergi meninggalkan akak aku sorang² kat pintu.

"Kot ya pun.. angkat la beg aku neh.. penat woi~" opps~ sorry kak. Sorry. Terlupa lorh.. heheh~

"Eheheh~ sorry~ tak nampak beg tu kat tepi tu.. " akak aku just geleng je kepala dia ala hindustan.

Selesai sahaja urusan angkat mengangkat ni.. barulah aku turun bawah. Dah nak tercabut dah pinggang aku neh. Macam pindah rumah -.-

"Yah Fazree !! Siapa yang kau peluk tu tadi ?" tanya Rapmon. Entah dia neh.. kot ya pun aish~

"Wae ? Kau nak kena peluk juga ke ?" Jawabku. Hah~ ambik kau.

"Aku tanya ni..."

"Yalah.. tu nuna aku. Namanya Fira. Wae ? Berkenan ke ?" tanyaku. Hehehe~ saja kenakan apek ni. Aku mula lihat mukanya sedikit shock. Cehh.. nak shock bagai..

"Rapmon hyung ! Kau try la sakat dia. Ni peluang tau~ kang omma kau risau kau ni normal ke tak.." perli Jimin. pendapat Aku ? Asal kak Fira suka aku terpaksa suka juge la. Tapi kalau betul la kak Fira sangkut kat apek ni.. mak hai~ terkejut berok nanti.

"Yai shi~ kau nak hidup lagi ke tak ? Hah ??" bentak Rapmon. Uiitt~ chill la bro~ tapi kalau betul la Rapmon ni betul-betul nak cuba nasib, pastu akak aku terima~

"Aku terima nikahnya Shafira bt Farid Jung dengan mas kahwinnya tunai~"

Seminggu lepas tu.. aku tinggal ngan akak aku dan apek Monster neh.

"Yo Fazree aka budak nerd. You got no jams~"

"You got no jams~"

"You got no jams~"

Pastu~ aku buat segala kerja termasuk membaik pulih.

"Yo nerd !! Tolong baiki flush kat tandas tu. Dah jahannam dah.. "

Then~ bila aku membantah~ setan dia pun keluar. Siap ngan garfu gergasi ditangannya. Background api menyala. Sekali aku membantah~ comferm kena sengat oleh garfu tu.

WARRGHH !! AKU TAK NAK~~ !!!

Tapikann~ kalau lah akak aku pilih orang lain.. contohnya~ Jungkook. Yalah~ Jungkook kan banyak fan dia sebab muka dia yang kiut biut tu~ manatau dia berkenan ngan akak aku. Pastu apalagi, Akak aku terima le. Hmmm~

"Aku terima nikahnya Shafira nuna.. eh salah ! Shafira anak perempuan~ err... apa nama bapak dia ?"

"Farid Jung" tu tok kadi bagitau.

"Yaa.. aku terima nikahnya Shafira binti Farid Jung dengan mas kahwinnya hutang~"

DUSHH !!

"Mian !! dengan mas kahwinnya tu-tunai~"

Seminggu lepas tu aku tinggal ngan akak aku dan apek biskut tu.

"makanan dah siap !!"

Pagi - biskut chipsmore
Tengah hari - biskut Hap seng cap pingpong
Malam - biskut Tiger
besoknya lagi - biskut raya

Biskut biskut biskut. Dah melidi aku dibuatnya.

Then~ aku jadi kuli dia.

"Woi nerd !! Belikan aku serai, belacan, petai, blaaa~~"

Huish~ apek biskut nak buat lauk. Yess !! apalagi.. aku pun dengan bangganya pergi la beli.

"Okay~ dah siap !! Biskut serai belacan petai !! serta daun bawang sekali.. makan makan~ "

@#%&--+()!:"/'?'? LAGILAH TERUK !!

"Kau dah kenapa Fazree ? Buang angin tabiat ke ?" Huish~ aniaya aku dibuatnya nanti. Hehehe~ jao beno aku melayang. Siap kawen lagi. Bahahaha~

"Tau je kau ni eh~ "jawabku selamba. Malas nak berdebat lagi.

◆◆◆◆

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now