OLIMPIAD

652 64 1
                                    

taehyung pov

hari sabtu tu yoongi hyung demam. tak pasal-pasal kitorang semua jadi kuli dia, suruh itu suruh ini. sabar jelah. dia memang macam tu. kalau sihat bukan main hyper, kalau sakit kalah orang yang nazak kat atas katil. pastu dah la minta macam-macam..

jungkook : kau merungut eh~

kau sendiri pun tau kan macam mana yoongi hyung kalau sakit. anjing aku sendiri kalau sakit pun tak macam tu. eh? macam mana jungkookㅡ yAH JUNGKOOK!!

jungkook : *hilang*

bapak aa jungkook main hantu-hantu pulak.

okay... aku ada story...

malam tu juga, aku tumpang tidut kat bilik fazree, walaupun dia berat hati sangat nak tumpangkan orang tidur cehh kedekut. jadi macam ni...

flashback

"alaaa~ aku janji aku tak buat kacau kat bilik kau. aku cuma nak tumpang tidur je. aku tak tahan la bau bawㅡ"

"ish yelah yelah yelah. aku bagi tumpang adeh~"

"yay! camtu lah tuan rumah. dah jom kita tidur!!" aku menarik tangan fazree dan menuju keatas, memandangkan bilik tidur dia kat atas. aku tarik tangan dia hingga ke depan bilik. tengok. baik kan aku? hekhek

aku perasan fazree memandangkan aku dengan reaksi peliknya. kenapa dia ni?

"taehyung... tu, bilik akak aku.. bilik aku kat sana..."

wHATTT??! salah bilik ke?

"dah nak setengah tahun kau duduk kat rumah aku, bilik aku pun tak tahu?"

aku menggeleng tanda tak tahu sambil tersengih hahaha malu la.

"dah. bilik aku kat tangga tu. punya la senang bilik aku kat tangga je. baek kau sediakan gps senang sikit.." dan dia pun meninggalkan aku, berdiri didepan bilik dia lalu menoleh.

"kau nak masuk ke tak?"

"uh? oh, okok..." dan aku terus meluru ke bilik dia dan terus melompat kat atas katil dia. huish best wuuu katil dia.

"weyh, aku nak turun bawah jap. kalau nak tidur, tidur la dulu..." katanya lalu keluar dari bilik. aku hanya mampu terkebil, otak aku mula ligat berpusing.

aku memerhati bilik fazree yang tak seberapa luas, sama luas dengan bilik kami tu. aku bangun dari atas katil dan melihat kat atas meja belajar dia, penuh dengan buku.

"sah memang nerd pfftt..."

aku mendongakkan kepala aku melihat kat atas almari, setelah puas aku melihat itu dan ini. satu benda telah menangkap perhatian aku.

kotak kecil coklat.

hati aku kuat nak ambil tapi eii tak beradab la pulak nak tengok. tapi... ahh~ ambil jelah. manatau ada apa-apa ke...

aku mengambil kotak itu dan membukanya. benda yang aku pertama lihat dalam kotak itu adalah gelang.

 benda yang aku pertama lihat dalam kotak itu adalah gelang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now