"Bilik ni... still guna lagi tak ?"
"Tak.." kata cikgu tu selamba.
"Tak ?"
"Kenapa ?"
"Sebenarnya, kelab ni dah dimansuhkan. Atas arahan penolong kanan kokurikulum.."
"Lagipun, tak banyak yang join kelab ni. Jadi, mansuhkan jelah..."
Hoseok dan Jimin terdiam seketika. Sama ada mereka faham atau tidak, mereka tak percaya dengan apa yang cikgu tadi katakan.
Tak banyak orang.
Maksudnya, tak banyak orang minat.
Menari penting dalam kehidupan.
Hoseok ingin mengubah keadaan disini. Sama ada fikiran Jimin juga begitu, dia ingin menari.
"Cikgu ! Kita hidupkan balik kelab ni.." Mata masing-masing tertumpu pada Hoseok.
"Yeah cikgu ! saya setuju." kata Jimin menyetujui pendapat Hoseok.
"Ingat senang ke nak buat hidupkan balik? keputusan dah muktamad. Redha jelah.."
"Tapi cikgu, kami boleh uruskan."
"Macam mana ?"
***
"Cikgu harap usaha murni kamu ni berjaya. Cikgu sokong dengan idea kamu ni. Tapi, kamu kena minta izin dengan penolong kanan kokurikulum sekolah...""Baik cikgu.." kata Hoseok dan Jimin serentak lalu keluar dari bilik itu menuju ke kelas.
"Hyung !!"
"Hah ?"
"Penolong koku-kokorul-ko— ish apa entah..."
"Apanya ??!"
"Tu yang cikgu tu tadi cakap... penolong kokorulum tu siapa ?"
"Entah... kau tanya la kat Fazree..."
"Ish.. kalau aku tanya dia, tak pasal-pasal kena jampi serapah seramah surih dia tu.."
"Eh ?"
***
"Maksud kau... penolong kanan kokurikulum tu ke ?" Soal Fazree dengan kening berkerut."Yeaaa~ koku-rikolum... haih... terbelit lidah aku sebut perkataan tu.."
"Kokurikulum..."
"Alaa.. sama le tu.."
"Kejap.. jadi, kamu scape masa subjek english tu kamu pergi melencong—"
"Aaiitt... kami tolong cikgu eh~" kata Hoseok potong ayat Fazree"
"Huh... tolong apanya ?"
"Kami kemas bilik... tolong cikgu cerita~"
[Fazree POV]
Patut la dorang tak ada masa subjek english tu. Aku tak sempat cari dorang sebab Cikgu Adri tetiba pulak datang awal dari biasa.Namjoon pun juga satu. Ketua konon. Ketua group tak pandai tengok anak buah sendiri. Cehh..
"Tolong kami boleh ?" kata Jimin dengan puppy eyes nya. Bangang la budak ni.
"Tolong pe nye ?"
"Tolong kami jumpa cikgu tu... kita kena naikkan martabat tarian blaaa~" Dan bla bla bla. Haih..
"Apa evidence kau nak yakinkan cikgu tu ?"
"Evi apa ?"
"Haih... bahan bukti..."
"Ohh... alaa~ kita bincang la nanti dengan cikgu tu... esok temankan kami eh.. kami tak tau pejabat cikgu neh~" Nak tolong ke tak ? Tapi kan... kalau aku fikirkan, agak jahat le watak aku dalam cerita ni. Okay, aku cuba baik sikit dengan dorang.
"Okay, tapi kau kena tolong aku dulu.." aku tau idea aku jahat tapi, ehehehe...
"Hmm okay ! Tolong apa ?"
Hehehe~ jeng jeng jeng....
"Balik sekolah ni, kau tolong aku bersihkan halaman belakang rumah aku. Boleh ??"
"WHUTT ??"
***
"Kat hujung sana lagi tuu... belum terpotong~""AAAAAAA~~~"
Hahahaaaa~ senang sikit kerja aku. Aku tau, tukang kebun aku ada tapi sekurang-kurangnya, aku nak ringankan beban pakcik Said tu. Kesian aku tengok...
[Third POV]
Fazree masuk setelah penat berdiri melihat gelagat Hoseok dan Jimin mengemas apa yang patut. Setelah selesai kerja menyapu daun-daun kering, kini menyiram pokok bunga pulak."Haih... tadi pagi kena lari padang 10 round, pastu kemas bilik tarian tu, pastu kerja ni.. apa the hell ??!" rungut Jimin setelah mengimbau kembali masa kat sekolah tadi.
"Kesian... kau... kekekekeke~" Hoseok hanya terkekeh melihat Jimin terbaring diatas tanah. Hoseok mengambil paip yang terletak di sudut taman itu dan memusing kepala paip dan mula menyiram pokok-pokok bunga yang ada di taman tu. Sesekali Hoseok menghala paip itu kearah Jimin.
"Woiii ppfftt~ apa neh ??!" jerit Jimin.
"Aku nak pastikan kau still hidup ke tak... kekeke" dan sekali lagi Hoseok menyiram Jimin seperti dia menyiram pokok-pokok itu tadi. Habis basah kuyup Jimin dibuatnya.
"Aaaa~ HYUNGGG!!!" Jimin meragut paip dari tangan Hoseok dan menjirus air itu ke arah Hoseok.
"Hahaaa~ tak adil lah kalau aku je yang basah... wahahahah~~~"
"Ishh... mari sini KAUUU !!!!"
Ketika mereka sibuk berkejar sana sini.. pandangan Hoseok terhenti seketika di luar pagar lalu memanggil Jimin. Terlihat 2 ke 3 orang anak dara sedang berjalan lalu dihadapan rumah Fazree.
"Haiii~" kata Jimin dengan gaya sexynya.
"Haloo~" Hoseok juga turut tidak ketinggalan untuk mengurat.
"Eii~ siapa dorang tu ?" kata si anak dara bertudung pink.
"Entah.. tak kenal. Anak tukang kebun kot..." bisik si gadis bertocang dua.
"Entah entah...orang gila tak ?" sahut gadis bertudung merah tu. Mereka terus meninggalkan Jimin dan Hoseok disitu.
"Dorang kata kita anak tukang kebun? Buta ke apa ??" kata Hoseok dengan kening berkerut.
"Cehh... orang gila konon.. ni semua, kau punya pasal!!"
"Aiikk ?? Apahal aku pulak ??"
"Kalau kau tak siram aku cenggini, dorang tak kata kita gila tau..."
"Hek eleh... setakat itu je hey, kat korea lagi cantik dari dorang tau..."
"Cakap cantik... kau pernah sakat awek kat korea ke ??"
"Memang la tak pern—"
"HAH !! MEMANG SAH HYUNG TAK PANDAI !! WAKWAKWAK~" Ketika Jimin ketawa terbahak-bahak... dengan kesempatan yang ada Hoseok mengambil daun kering di atas tanah lalu sumbat kat mulut Jimin yang ternganga.
"Ambik kau ! Perli aku lagi..."
"ASDFGHJ@%#*€(## PETUIH YAHHH!!!!!!!!"
◆◆◆
i....gtG
YOU ARE READING
[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂
HumorWhen BTS got transfered to.... MALAYSIAN SCHOOL (Malay fanfic so dont get confused) highest ranking : #2 in Humor (170406) ♥ Start - 16 Dec 2015 End - 9 Aug 2017