SELAMAT TINGGAL

556 60 1
                                    

hoseok pov

kehadiran jung saem amat memeranjatkan keadaan bukan aku malah semua orang, termasuk fazree sendiri. tak sangka dia datang awal cam ni...

"selamat pulang, semua. agaknya hari ini perjalanan yang panjang bagi kamu?" kata jung saem sambil senyum kearah kami semua. kami hanya mampu mengangguk, satu suara pun tak keluar dari tekak kami.

"baguslah. mari, saya ada satu hal yang mustahak yang mungkin kamu semua dah tahu.." katanya lalu kami pun duduk di atas kerusi, tidak jauh dari jung saem.

"kedatangan saya hari ini mungkin masa yang tak sesuai, saya harap kedatangan saya tak mengganggu kamu taewon?" kata jung saem sambil matanya beralih arah ke fazree. fazree terkejut dan hanya mampu mengangguk lemah.

"n-nae, ahjussi.."

"jadi... kamu sudah tahu apa tujuan saya datang, bukan?"

"nae, ahjussi." kata fazree.

dan ketika itulah kami kami semua terkejut, dari mana dia tahu yang tak lama lagi kami balik? namjoon bagitau ke? aku memandang namjoon dan namjoon memandang aku, seolah-olah tahu apa yang aku sampaikan. dia pun menggeleng laju. ke, haritu dia ada curi dengar?

"bagus. jadi kamu semua... tiket penerbangan kamu dah pun disediakan, jadual penerbangan kamu akan dijadualkan esok pagi pukul 11 pagi. jadi, saya nak semua dah sedia, saya taknak kelam kabut nanti. faham?"

"nae, saem."

"baiklah. saya pergi dulu, urus visa kamu. esok saya datang lagi. selamat tinggal.." jung saem bangun dan kami pun semua bangun, tunduk hormat ke arah jung saem. dan kesempatan itu, jung saem sempat memegang bahu aku dan senyum padaku. tak tahu samada senyuman tu ikhlas ke tak. masak sangat. dan ketika itu, kelibat kereta jung saem dah pun hilang terbang entah ke mana.

🍃

waktu hampir pukul 7 malam, semua sibuk dengan urusan masing-masing, aku tak tahu apa mimpi yoongi hyung sebab sejak jung saem datang dia dah macam kena tamparan hebat. dahsyat. tak cukup tidur kot.

aku keluar dari bilik, melihat bilik fazree tertutup rapat. aku nak jumpa dia sebelum aku balik.

kakiku lincah berjalan menuju kearah pintu bilik fazree yang bercat coklat itu. aku ketuk perlahan, hinggalah satu suara dari arah belakang gosh ingatkan hantu ke apa.

"dari tadi ke kau kat sini?" soalnya.

"tak. aku baru je kat sini. ingatkan kau kat dalam..." kataku sambil meraba leher belakang aku.

"oh..." katanya lalu berjalan menuju ke biliknya. kalau ya pun tanya le apa ke, ni tak. nasib baik kau tuan rumah kat sini. tapi malulah nak join masuk terus.

"kalau nak masuk, tak payah nak kaku pulak kat situ. kang aku tutup pintu tu, kempunan nanti.."

"kempunan?"

"t-tak. masuk lah. tak payah nak malu, buruk je aku tengok muka kau pfftt~"

cehh perli orang tak guna.

aku melangkah kaki aku kearah biliknya, sambil mataku meliar melihat sekeliling biliknya yang tak ubah dari first aku masuk 4 bulan lalu. 4 bulan ke? ye kot...

"aku nak duduk kat mana ni? kerusi pun takde..." rungutku sambil mencari tempat untuk melabuhkan punggung aku yang sakit.

"duduk la memane. bukan kena bayaran pon.." katanya lalu mengambil sesuatu dari atas almari. aku pun ambil keputusan untuk duduk di atas katil, sambil melompat-lompatㅡ

"dey, katil aku tak yah la nak main duii~"

"heheh sorry sorry~"

fazree menghulurkan aku satu kotak berwarna coklat. aku memandangnya dan dia memandang aku.

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now