peperiksaan hanya tinggal 2 hari, seperti yang dirancang. tempoh peperiksaan ini terutama bagi pelajar menengah rendah adalah seminggu manakala pelajar bagi menengah atas adalah dua minggu.
"se-seminggu?? huaaa~ aku tak larat~ 😵"
semua matapelajaran wajib dan sampingan dipertaruhkan dalam semester satu ini. dan guru-guru SMKSP berharap agar semua pelajar SMKSP dapat menjawab dengan jayanya.
🍃
hari yang tidak ditunggu-tunggu oleh pelajar dah pun tiba. semua pelajar sudah pun bersedia di meja masing-masing. tapi...
(sejam sebelum peperiksaan 🐤🐤🐤)
"jinjja jinjja jinjja aku tak ready lagi..."
"kau ingat kau je yang tak ready? nak terkencing aku dibuatnya.."
namjoon, seokjin, hoseok, taehyung, jimin dan jungkook sedang berada di sebuah pondok cendawan di perkarangan sekolah, memandangkan pelajar dilarang untuk masuk ke kelas atau dewan peperiksaan sekarang ini. suasana itu amat baharu bagi mereka sebab mereka tak pernah menjejakkan kaki mereka di mana-mana pondok cendawan, tidak termasuk pondok hentian berdekatan dengan pagar sekolah.
"eh kejap. yoongi hyung manㅡ"
"aku kat sini..."
semua mata tertumpu kearah yoongi yang berdiri di belakang jimin. jimin yang perasan keberadaan yoongi itu terus berdiri namun tangan yoongi sempat menahan bahu jimin agar terus duduk. kes lama masih lagi tak selesai.
"kau dari mana? kertas apa tu?" seokjin menegur yoongi untuk menghilangkan rasa kekok mereka itu.
"oh ni.. tu.. cikgu lee panggil aku tadi. tak pasal-pasal aku terkentut sebab tak tahan, time nak melepas tu juga la cikgu tu panggil.."
semua hanya mampu tergelak mendengar luahan yoongi yang tak teladan itu. jimin hanya menahan gelak dan hanya mampu cover dengan batuk yang dibuat-buat.
"kau nak pergi mana senany"
"aku nak pergi tandas, biasa lah pepagi perut tak guna aku ni nak melepas, time tu cikgu lee panggil aku cehh..."
"habis? kau sempat tak melepas..."
"sempat. tapi lepas tu tandas tu tiba-tiba tutup..."
"mungkin tersumbat kot sebab hyung baru je melepas ㅋㅋㅋ " usik jungkook membuatkan yoongi merenung jungkook tajam.
"eii tak guna kau..."
"perut kau masuk angin le tu.." kata hoseok selamba.
"masuk angin tiap hari apa kes?"
"mungkin hyung tiap malam makan cendawan kot..."
"aku tak boleh tidur la kalau takda cendawan..." kata yoongi lalu duduk di sebelah jimin.
"cendawan tu kau rebus ka?"
"eii mestilah rebus tak- eii takkan le aku nak makan terus weyh aku belum kawin lagi..."
"hahaha yelah yelah... pastu kertas tu?" soal namjoon pula sebab dari tadi nak tanya pasal kertas yang dah hampir renyuk.
"oh ni... ehm, cikgu lee nak suruh aku ikut matemaaaa~~ aaa~" mulut yoongi ternganga sambil anak matanya melihat seseorang. yang lain mula rasa pelik dengan perangai yoongi itu.
"kenapa dia tuㅡ"
"TU! TU! PEREMPUAN TU!" jerit yoongi sambil menunjuk seorang pelajar perempuan bertudung yang lalu sambil memegang beg sekolahnya.
YOU ARE READING
[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂
HumorWhen BTS got transfered to.... MALAYSIAN SCHOOL (Malay fanfic so dont get confused) highest ranking : #2 in Humor (170406) ♥ Start - 16 Dec 2015 End - 9 Aug 2017