EPILOGUE

798 72 6
                                    

author pov

7 bulan kemudian...

"kamu yakin dengan keputusan kamu?"

"ya, saya yakin dengan keputusan saya, saem.."

jung saem hanya mengeluh ringan sambil anak matanya menghadap seorang pelajar baharu itu.

"kalau macam tu, Jeon saem sedang menunggu kamu di ruangan bilik guru. nak saya temankan kamu?"

"gwaenchana. saya boleh pergi sendiri. kamsahamnida saem.."

pelajar baru itu bangun dari tempat duduknya lalu memberi tanda hormat pada CEO itu. dia keluar dari ruangan pejabat itu namun dia dihempap oleh seorang pelajar yang mengangkat buku menyebabkan buku tu bertaburan di lantai.

"oh, maaf. sa-saya tak sengaja... mari saya tolong.." kata pelajar baharu itu lalu mengutip buku-buku yang bertaburan itu.

"ani. saya yang tak tengok jalan. maafkan saya.." kata pelajar itu dan mengutip buku yang selebihnya di atas lantai. namun, pelajar itu sempat memerhati pelajar baharu itu.

"kau.. pelajar baru kat sini ke?"

"yup. dan saya kena cari jeon saemㅡ"

"jeon saem? maksud kau... jeon wonwoo saem??"

"ha-ha'ah... oh, awak tahu?"

"mesti lah tahu! dia saem paling cool kat sekolah ni. kau tau, saem tu kalau bercakap huish deep tahap dasar laut suara dia. err... nak cari jeon saem kenapa?"

pelajar baharu itu hanya tersengih sambil membetulkan kaca matanya. "sebab... dia guru kelas yang saya cari? saya duduk kat gred 10-2ㅡ"

"woah~ jinjja?? maknanya kau sekelas aku! btw, aku wen junhui... presiden gred 10-2.. kau boleh panggil aku jun. major kau ape?" kata jun lalu menghulurkan tangannya untuk berjabat dengan pelajat baharu itu.

"ma-major?"

"ha-ah.. major. macam aku, major aku dalam tarian dan minor aku dalam vokal. kau tak tahu lagi ke?"

"tak tahㅡ"

"takpe. biar aku temankan kau. dan... tak payah lah nak formal sangat. jom aku bawa kau pergi jumpa saem... aku kena hantar buku-buku ni juga..."

🍃

"annyeonghaseyo, saem..."

jeon saem masuk sambil anak matanya melilau disekitar kelas itu.

"sebelum kita memulakan pelajaran kita, harini kita ada pelajar baharu. sila masuk!" sahut jeon saem. pelajar baharu itu pun masuk, sambil senyum kearah pelajar di dalam kelas itu. matanya mendarat kearah jun yang melambai kearahnya.

"sila perkenalkan diri kamu..."

"annyeonghaseyo. cheoneun, jung... taewon ibnida."

🍃

"kau taknak pergi mana-mana ke taewon? taknak jelajah satu sekolah ni?" soal jun. taewon mendongak sambil buku yang dia baca tadi, ditutup.

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now