Fazree POV
Dah sampai pun...
Kalau bukan pasal pakcik guard tu, ranting kayu, anjing, kambing dari tadi lagi sampai. Dan kalau bukan sebab babun tu, dari tadi sepanjang perjalanan tu tak ada masalah.
Yeah kecuali anjing-anjing tu tadi memanglah setiap hari uncle cina tu kasi keluar dan bermaharajalela di tengah jalan tu.
Angin sejuk dari aircond menenangkan lagi suasana. Pasaraya Giant. Giant, memang Giant. Boleh sesat kalau kau tak pernah masuk. Aku pernah. Time tu aku kecik lagi, memanglah boleh sesat. Nakal punya pasal, excited tengok itu ini. Kan dah kena sebijik. Sesat. Berterima kasihlah dengan pakcik security yang bertugas haritu, tak silap namanya Abdullah. Dia la temankan aku pergi kaunter pertanyaan nak maklumkan budak hilang.
Hehehh aku la budak tu.
Dan yang payahnya, aku tak berapa fasih bahasa melayu. Tuhan sajalah yang tahu betapa susahnya hidup aku dahulu. Nangis tak berlagu.
Dan aku dengar pakcik security tu dah meninggal dunia 2 tahun lalu. Sebab serangan jantung. Innalillah... kalau aku sempat jumpa dia, aku nak berterima kasih dengannya. Sebab waktu aku sesat, hampir kena culik oleh satu orang badan besar sado. Bertatu naga huish~ kecut jantung aku. Tanpanya, mungkin aku tak ada disini dah. Hmmm... Semoga roh pakcik security tu dicucuri rahmat. Aamiinn~
"Kau berangan tak habis-habis..."
Cehh kau tak pernah berangan ke sebelum ni?
"Jangan nak sibuk la!"
"Kalau nak ikutkan hati aku, memang tak ingin pun aku nak tegur, tapi dah melarat sangat jadi terpaksa tegur la..." kata-kata Seokjin itu mengejutkan aku. Dah kenapa sampai macam serius sangat...
"Kau tersengih sendiri macam orang gila sebab kau berangan..."
Oh... hehehh aku tak perasan aku tersengih sorang-sorang. Patut la banyak orang tengok-tengok aku...
"Normal le tu berangan sampai tersengih... Engkau berangan marah-marah ke?"
Aku melihat Seokjin melilau berpusing-pusing macam cari sesuatu. Dah kenapa...
"Mm-mana.... Namjoon??"
oh my god...
***
Namjoon POV
Huarghhh aku kat mana ni!!!?!??
Besarnya, banyak orang arrghh Seokjin tolong aku!!! Aku lemass~ @~@
Macam-macam orang aku tengok. Ada yang tinggi, pendek, gemuk, kurus, tua muda...
ya ampun~
Aku berjalan sorang² dengan kepadatan orang yang membuatku lemas, tolong~~
Free coffee latte Nescafé
Free nuggets Wise
Chicken CrunchyMacam sedap...
***
Author POV
YOU ARE READING
[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂
HumorWhen BTS got transfered to.... MALAYSIAN SCHOOL (Malay fanfic so dont get confused) highest ranking : #2 in Humor (170406) ♥ Start - 16 Dec 2015 End - 9 Aug 2017