BALIK

563 64 21
                                    

fazree pov

perkahwinan paksu dan maksu aku kak lia dah pun dijalankan dua hari yang lalu dan itu bermakna ia merupakan event terakhir aku selama dua minggu aku berada di kampung yang indah lagikan permai ni. DAN ini bermakna...

cuti sekolah dah nak habis. oh tidak.

dah tiba masanya, hari ini, waktu ini, dikala pukul 9 pagi macam biasa, cerita ni dimulakan. bermula di satu bilik menempatkan 7 ekor ikan sardin cap burung unta sedang tidur nyenyak dibuai mimpi ngeri tak guna aku dah cakap esok tepat pukul 7 bangun ni dah terlajak pukul sembilan puff~

"aku taknak pergi~"

"i....wuv....u.... wekwekwek~"

ngigau tahap gorilla agak-agak la.

"weyh~" aku mengetuk-ngetuk pintu bilik yang terbuka luas... menjadikan jam loceng bagi mereka. malangnya satu pun tak bangun. aku melihat langsir masih lagi tertutup rapat dan aku membukanya, matahari shuuu~ terpancar indah dan menyilaukan. ayam kat bawah dari tadi berkokok adeh~

"namjoon! bangun lah! taknak balik ke?? yoongi!!" kataku dalam separa jerit itu.

"hah? bangun? bangun apa yang kau cakap ni huaarghh~" kata namjoon dengan mamainya lalu memusingkan badannya ke arah dinding.

"kan nak balik harini~" kataku dan aku perasan taehyung dah pun bangkit lalu berjalan ke arah.... tingkap? buat pe?

"hey... kau... shuuuttt~~" kata taehyung mamai dengan matanya yang masih tertutup lalu menutup langsir semula dan kemudian terus rebahkan badannya di atas hoseok yang baring bertiarap itu. ingatkan dah bangun. dan ini dah membuatkan aku terfikir...

tak payah bawa balik la. tinggalkan je dorang terus kat sini susah betul.

🍃

jam menunjukkan pukul 12. dan aku masih lagi di rumah kyai aku. ni kalau bukan sebab babun tu semua dari tadi dah aku balik. bangunkan dorang pun susah, sempat lagi tidur dalam tandas. ngok btol jadi orang.

"oh taewon-ah~ tinggallah lama sikit kat sini aaaaa~~"

"mana boleh hyung. sekolah dah nak buka la..."

"alaa suruh lah sekolah tu tutup balik~ aku baru beberapa hari kat sini kau dah nak balik alaaa~"

"hek eleh ingat sekolah tu atok kau punya ke?"

hwajoon dari tadi menriyau-riyau rayu taknak bagi kami semua balik tulah sapa suruh tak balik awal-awal.

"tulah~ kenapa tak balik awal-awal? nak juga gedik balik disaat-saat akhir..."

"kerja aku melambak do tu yang aku lambat balik kau ni..."

"kau kan boss. boss boleh cuti suka hati apa..."

"banyak cantek. kerja boss ni la susah nak cuti tau tak.. huwaaa jangan la balekk~"

"TAK BOLEH!!"

hoseok yang baru keluar dari bilik dengan beg bagasi, melihat hwajoon yang melutut dihadapan aku. hwajoon yang perasan kehadiran hoseok terus memeluk kaki hoseok. cehh macam budak-budak.

"hoseokieeee~ jangan lah balekk~ tak kesian kat aku kewwww~ huwaaaaaa~~ 😭" aku hanya memerhatikan dari jauh drama hwajoon tu sorang lalu keluar dari rumah tu. nanti aku pulak jadi mangsa seterusnya.

ketika kakiku melangkah keluar, aku melihat yoongi kat bawah eii sejak bila dia turun ni?

"yeah aku tahu aku pun sayang kat kau. ye ye alaaa jangan la nangis sayang~"

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now