TRAGEDI HARI JADI

663 67 6
                                    

hoseok pov

dah tiga minggu aku dan kawan-kawan aku hadiri kelas tambahan yang melarat bagai nak gila sejak kami semua dapat markah teruk ujian mac haritu. sejujurnya, kami tak seberapa tahu format peperiksaan kat sini. lagi-lagi taehyung. apa yang ditanya, lain dijawab. nasib baik cikgu ada bagi markah kesian.

sekarang dah bulan april. 10 april. aku ada dengar ujian semester satu akan berlangsung bulan depan. dah le kena selesaikan misi bodoh tu. entah kenapa jung saem bagi kami misi pelik lagikan kejam kat kitorang. jahat sangat ke kami kat sekolah?

dan yang sadisnya saem campak kami semua kat sini. kalau kat jepun tu okay la sikit. ni tak. malaysia. asal tak campak je kat afrika? tak guna nak marah. aku nak bantah pun bukan ada kuasa pun. aku dari dulu memang tak sebulu ngan appa aku. jung saem yang dorang dok sebut-sebut tu, tu appa aku. jung jihwan, nama diberi. aku sendiri tak guna nama 'appa' malah hanya guna 'sajang-nim' atau 'saem' untuk berurusan dengan appa aku. apa nak jadi aku pun ikut jelah. tak semua orang tahu yang ceo berlagak tu appa aku. cuma dorang je.

aku mula bersikap dingin ngan appa aku sejak appa aku bercerai ngan omma aku. dan aku dengar omma dah nak kawin hujung musim panas ni. dan omma jemput aku, nuna dan appa aku.

apa-apapun keputusan dorang, aku sebagai anak hanya akur. nuna pulak kat kanada sambung belajar. sejujurnya aku rindu ngan nuna aku. tengok fazree ngan fira nuna happy je aku tengok. aku nak juga cam tu tapi, nuna aku jauh. nak contact pun jarang sebab zon masa berbeza. kat sana siang, kat sini malam. macam mana nak contact kalau cam tu?

cakap pasal keluarga aku ni semua, minggu lalu taehyung ada tanya aku soalan yang pelik. maksud pelik tu, yelah dia tanya pasal famili aku. tak pernah-pernah budak pelik tu dok tanya soalan cam tu. dia tanya cam ni...

"uhm, hyung. kau ada famili yang kau tak tahu ke?"

awalnya aku tak faham apa yang dia cakap senanya. tapi bila difikirkan balik soalan dia tu, dia mungkin tanya soalan yang... 'ada tak keluarga kau yang kau masih tak tahu?' lebih kurang cam tu la kan?

jadi aku pun jawab le kat dia semua yang aku tahu. yang aku tahu aku takde ahjumma atau ahjussi di pihak omma aku. anak tunggal. kalau belah appa aku, apa yang aku tahu appa aku ada tiga orang adik beradik. seorang abang dan adik. yang aku tahu, abang tu dah meninggal akibat serangan jantung. yang adik pula... tak tahu. maksud tak tahu tu aku tak tahu keberadaannya. tak pernah jumpa dan tak pernah disebut-sebut. diam jelah.

tu jelah kot.

🍃

fazree pov

aku merenung pasu bunga kecil diatas meja aku. harini cuti. hari sabtu la katakan... kelas tambahan, kokurikulum takde. jadi, aku habiskan masa aku dengan duduk dirumah.

aku terdengar bunyi 'ping' dari arah belakang aku dan menoleh. bunyi dari phone aku lalu aku mengambilnya. sejurus aku buka....

🎀STUDENT PT3 3A 2016🎀

emir: happy birthday bro! 🎂 moga pnjng umur dan dpt result gempak tahun ni...
zam: yow bro! slmt hari jdi yg ke entah brapa 😂 ali ada spent kau weyh.
ali: pehal pulak aku yg spent
ali: btw bro, hbd dari kmi si kembar ali dan abu 👬
hana: woah befday fazree ke hari ni? hbd faz~ moga panjang umur dn dimurahkan rezeki 💞
zam: cehh hana siap bg love lgi 😂
hana: diam le kau.
saza: hbd fazree.. wish u hv a gud result this year 😃
amy: dah tua dh member kite sorang ni... ahahah hbf faz~
amy: *hbd 😂

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now