OE 25 - TAEHYUNG

1.2K 89 3
                                    

"Fazree~"

Senyap.

"Ehem ehem~ 1..2...3... FAZREEEEEE ~!!"

"Apa kau neh jerit jerit ??!" Bentak Seokjin di sofa.

"Mana Fazree ? Aku tak nampakㅡ"

"Dia keluar pergi kedai jap. Tak lama lagi balik la. Kenapa kau cari ?" Tanya Seokjin memotong ayat Taehyung. Taehyung hanya meraba belakang lehernya yang agak lenguh sikit.

"Adalah aku nak bincang. Ni hal lelaki... jangan nyampuk.."

"Hek eleh kau ni. Yang bercakap dengan kau ni bukan lelaki la?"

"Ha'ah~ ehehehe..." Dan satu kusyen telah landing di muka Taehyung.

"Lo~ itupun nak marah. Tu berkedut sejuta dah muka tu~ " Sebelum kena apa-apa dari Seokjin, Taehyung dah pun larikan diri dan menghempap Namjoon yang baru keluar dari tandas hingga dua-duanya jatuh terduduk.

"Oi ! Tak dak mata ke nak tengok kiri kanan?"

"Macam dinding...."

"Apa ??!"

"Tak... mian~ aku tak sengaja laaa~" kata Taehyung lalu meraba punggungnya kerana terhempap yang agak kuat.

***

[Taehyung POV]
Aku segera naik atas sebelum kena apa-apa cop dari Namjoon. Aku meluru ke bilik dan mencari sesuatu barang yang agak....berharga. Aku sendiri tak tau ada ke tak aku bawa.

Aku geledah beg bagasi aku di tepi almari. Setelah puas mencari, akhirnya jumpa pun. Kotak merah berbentuk hati, hadiah dari Chanmi.

"Taehyung ??"

"Oppacot !!" Kotak merah itu terlepas dari genggaman aku dan aku tak sengaja terlempar dan barang tu terhempas ke dinding. Entah selamat ke tak barang tu.

"Haih... lain kali ketuk la pintu tuu~" kataku lalu bangun ambil kotak tu dan yeah~ nasib masih elok lagi.

"Rumah aku... suka hati aku la~" kata Fazree acuh tak acuh. Ceh.. tau la ni rumah kau.

"Aku gurau jelah. Sorry kay, sorry." First time aku dengar Fazree kata 'sorry' kat aku. Yelaa~ sebelum ni macam nenek membebel sana sini. Penat oo dengar celoteh yang berguna?

"Seokjin kata kau cari aku. Macam urgent. Apa halnya ? Wow~ apa ni? Hadiah ehh~" Fazree mengambil kotak merah tu dari genggaman aku dan membukanya.

"Wow~ dari yeoja kau ke?.." kata Fazree lalu mengeluarkan keychain berbentuk hati dan diukir nama aku kat situ.

"Taklah..."

"Tipu..."

"Tak..."

"Yela tu taknya..."

"Okay, okay... ni Chanmi yang bagi kat aku... puas ?"

"Oooo~ yeoja kau?" tanya Fazree bisik. Yeoja aku ? Heh, nak je aku tekap muka Fazree ni kat lumpur, macam aku buat kat Sehun dulu. Ngehehe

"Tak laaa... dia je tu yang excited mungkin?"

"Memane la. Ni, apahal kau nak jumpa aku?"

"Oh.. ni kau ada buku rujukan sains tak?" Dan mulalah mata Fazree membulat macam telur. Dah kenapa dia ni?

"Apanya? Salah ke aku cakap??"

"T-tak... kau nak buat apa dengan buku rujukan tu ?"

"Aku nak belajar la... takkan aku nak makan pulak.." dan muka aku mulalah cenggini →  ̄ˍ ̄

[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂Where stories live. Discover now