fazree pov
memang susah kalau ada makhluk yang memang baru keluar dari gua.
korang faham kan maksud aku.
puas aku panggil dorang naik takkkkk naik-naik. satu cara je aku buat dan cara aku tu berjaya dengan gilang gemilangnya.
aku bakar mercun je tak susah.
aku pun baling le benda tu kat dorang. kalau nak kata cara dorang tengok sambil dengar mercun tu meletup hahaha memang nak pecah perut aku. sejak kejadian tu sampai sekarang dorang dok berdendam kat aku macam la aku takut sangat cehh...
pak mat baru je balik. aku dah amanatkan pakcik dan makcik kat rumah agar jaga rumah kat kl tu. dorang je yang mampu aku harapkan. aku sebatang kara je kat kl. kesian kan. tak payah berhuhu.
jam menunjukkan pukul 12:30 tengah hari. azan berkumandang jelas menandakan masuk waktu solat zohor. nyai ajak aku solat berjemaah, sambil-sambil dok kenal le jiran kampung. tapi anak jeon bangang sibuk nak ikut adeh...
"takkan aku tak boleh ikut??"
"tak boleh"
"bolehlah~~"
"tak boleh.."
"ala bolehㅡ"
"nak aku bakar mercun kat kau lagi ke baru kau nak berhenti??" dan dia pun dengan gigihnye menggeleng sambil tersengih. faham pun.
"nanti-nanti aku bawak la kau jelajah satu kampung ni..." kataku dan dia pun dengan girangnya..
"woah jinjja?? yehet tengkiu pakcik!! sayang pakcik muㅡ"
"ait.. mercun.. nak??"
"heheh taknak taknak..."
DAN... seperkara lagi. tadi, yelah macam biasa kalau orang setelah sekian lama tak jumpa opah kat kampung mesti lah happy kan? sejak kami sampai ni, aku pun bermanja la ngan opah aku. opah sana, opah sini. dan yang keji nya, dorang yang lain dok hina aku.
"apasal kau panggil nenek kau... oppa??" - taehyung
"ha'ah. nenek kau tua kot. perempuan pulak tu. kau panggil nenek kau oppa huish bahaya kau neh.." - namjoon
"ke, mata kau ada problem?" - jimin
"anak oppa pfft" - hoseok
sakit do hati aku. nak kata dorang ni bongok, tak juga. tapi tetap bongok bagi aku.
"aku tak panggil oppa la. opah.."
"yelah, tua kot kau panggil oppa.." kata namjoon. namjoon ni kan saja nak panas. eii ada le aku cepuk anak orang ni kang.
"nenek dalam bahasa inggeris apa?"
"grandmother.."
"kalau dalam bahasa bapak kau?"
"...halmeoni..."
aku menarik nafas dalam sebelum memulakan bicara.
"okay, kat sini ada bermacam tau. ada panggil nenek dia, nenek. ada panggil nenek dia... tok wan. ada panggil nenek dia, opah. macam kes aku ni, aku panggil opah. O-P-A-H.. opah.. agaknya jelas kot aku sebut perkataan tu. last korang korek telinga tu bila? tahun lepas??"
YOU ARE READING
[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂
HumorWhen BTS got transfered to.... MALAYSIAN SCHOOL (Malay fanfic so dont get confused) highest ranking : #2 in Humor (170406) ♥ Start - 16 Dec 2015 End - 9 Aug 2017