"Bye~ datang lagi tauu~~" kata Namjoon and the geng. Ceh.. nasib baik dah buat perjanjian ngan dorang bertiga tu terutama Hana dan Amy tu. Haihhh...
"Fazree~~"
"Apa?"
"Aku.... nak makan?" tetiba pulak Jungkook ni.
"Pi la dapur.." kataku acuh tak acuh. Aku lihat muka Jungkook macam.....blur. Okay, aku tau kau tak faham.
"Ada kat dapur... pergilah. Sekarang waktu lunch...." dan tetiba la pulak Jungkook tarik tangan aku. Apakah?
"Jom... kita masak.."
Kejap...
MASAK ??!
***
"Apa... korang nak buat neh? tetiba IKAT AKU MACAM NI ??! korang nak bunuh aku ke ???" apa tidaknya, tetiba ikat aku kat kerusi. Inilah budaya samseng yang tak patut dicontohi. Nasib baik Mak Som takda kat rumah. Kalau tak mataii..."Kami.... nak masak !!"
"Kalau ya pun nak masak..... kenapa ikat aku macam niiii~ !!"
"Shushushuuuuuttt~ tidak baik bising-bising... just shut up!" Apalaa dorang nak buat neh~
Maka berbunyilah segala kuali mangkuk sudu berlaga di dapur. Aku pun taktau apa motif dorang buat benda jengkel ni. Hadehhh....
"Fazree!! "
"Apa~"
"Itu.... itu..."
"Apanya ?"
KESHING !!
Oh god...
"Apa... apa ni main pisau bagai~" Namjoon mula mengacah-acah pisau di depan mata aku. Hadeh... masalah betullah tinggal dengan babun ni semua.
"Tell me wheres the onion ??!" cehh... benda tu rupanya.
"Kat sana... laci dekat sin-"
again..... KESHING !!
"Thank you~" Agaknya kalau jantung aku tak kuat dan kenduri arwah dah kat rumah aku. Jangann.... AKU NAK AMBIL PT3 TAHUN NEH !!!
***
Dah tiga jam menunggu dorang ni masak. Agaknya apalah dorang masak ni sampai tiga jam menunggu dengan kaki ft tangan ft badan aku melekat kat kerusi ni. Sempat lagi aku tidur. Haih..."TADAAAA~~"
"Inilah err... err... saksikan~ SENTUHAN MURNI SESUCI TANGAN TANGAN KAMI... YAY !"
Eh... apakah ?
"Apa kam-"
"Kami-kami ni... buat special yang terbalik..."
Cehh... terbalik pulak. Nak cakap terbaik la tu.
"Apa yang kau ter... sengih-sengih?"
"Tak... wauu~"
"Wau ?"
"Wow~ alaaa.. wow~ expressi yang gempak.... kot."
"Ohh... AKU TAHU HYUNG !! sorry i mean... Abang ? uurrgghh whatever... hyung.. ayat tu yang dorang guna masa kita intro dulu..." kata Jungkook dengan 'hyungs'nya.
"Oh... wow~~ WOW !!"
"yea~ wow pun wow juga. Aku ni macam mana ?" aku tunjukkan diri aku yang masih lagi terikat di kerusi.
"Ooppp... kita belum habis lagi~ hyung aka abangku yang tercinta~ play the mujik pelish~~~~"
Apa lagi dorang nak buat niii~ ....
"Dashi RUN RUN RUN~ YEAH !!"
Aaaaaaaaa~ srsly kalau uncle aku hantar lagi budak cenggini aku tak nak accept dah. Siap menari lagi didepan aku. Memang babun baru lepas dari hutan. Ppfftt~
***
"Macam mana ? Sedap tak ? Dari tadi makan komen langsung tarak !!" Amboi kau Yoongi. Dah main tarak-tarak eh~Aku makan setiap sajian yang terhidang diatas meja. Seriously....
I'M MISS THIS FOOD !!
Agaknya maybe dekat 10 tahun aku tak makan makanan korea ni. Huh... dari kimchi hinggalah ke entah apa nama makanan tu teringat zaman muda-muda dulu. Chiachiachia~
"Woahh~ lama beno cek tak make bendo semuo ni... homaigad... nak menetes ayok mato den... sobs sobs.."
"Apa dia cakap tu ?"
"entah... bahasa alien kot... V ! kau faham tak?"
"Kau tengok muka aku ni macam alien ke ?"
"Ha'ah... adalah... sikit~ ehehehe"
"HOII !! Sudah la berangan. Nanti beta tak tanggung~" kata Jimin mengejutkan aku.
"Bukan beta la gajah. Buta .." Seokjin membetulkan ayat itu. Haha.. betul la tu.
"Oh ya.. eh, bukan sama ke? Beta... buta... alaaa~ dekat-dekat la juga itu ayat~"
"Tapi maksudnya lain... yaish pabo neo !!"
"Hahaha... JI.MI.NIE.PA.BO. ~"
"Yahh!! SHHUUUTTT !!!"
◆◆◆
;)
YOU ARE READING
[C] 𝚂𝙲𝙷𝙾𝙾𝙻 𝙼𝙸𝚂𝚂𝙸𝙾𝙽 ; 🄱🅃🅂
HumorWhen BTS got transfered to.... MALAYSIAN SCHOOL (Malay fanfic so dont get confused) highest ranking : #2 in Humor (170406) ♥ Start - 16 Dec 2015 End - 9 Aug 2017