"Jin Hye... awak buat apa dekat sini?"
Jin Hye mengangkat kepala. Matanya membulat.
"Prof. Wang..." serta-merta dia bangun dari duduknya dan menjauhi lelaki itu. Serik rasanya sejak kejadian yang mengakibatkan dia mengalami pendarahan kelmarin.
"A... awak jangan takut. Saya cuma tanya je tadi. Saya tak buat apa-apa pun kat awak." Prof. Wang cuba mendekati Jin Hye tetapi gadis itu bertindak mejauh lagi.
"Jangan dekat dengan saya!" Dia menjerit. Kaki mengundur setapak demi setapak ke belakang sementara Prof. Wang pula semakin ke hadapan.
"Jin Hye... Jin Hye... dengar dulu saya nak cakap apa dekat awak ni. Awak jangan jauhkan diri dari saya." Prof. Wang segera menangkap tangan Jin Hye dan menarik tubuh itu mendekatinya menyebabkan tubuh Jin Hye terdorong ke hadapan.
"Argh!!!" Jin Hye menjerit nyaring. Air matanya mulai bergenang walaupun Prof. Wang sekadar memegang tangannya. Tetapi dia takut. Takut jika hal itu terjadi. Tiada sesiapa yang mahu membantunya.
"Shutt... jangan jerit. Saya cuma nak cakap je. Saya tak nak... buat apa-apa dekat awak. Saya cuma..."
"Lepaskan saya! Sehun!!!" Jin Hye terpaksa menjerit menyebut nama Sehun walaupun dia tahu, lelaki itu tidak akan datang dan membantunya di sini. Jika lelaki itu ada di sini, dia pasti Prof. Wang tidak akan berani-berani menganggunya.
"Okey! Okey! Saya lepaskan awak tapi... jangan panggil sesiapa. Jin Hye, saya cintakan awak. Saya... saya tak tahu kenapa tapi... since pertama kali saya tengok awak, saya rasa... lain macam and... I think I love you..." luah Prof. Wang tanpa malu. Jin Hye yang mendengar ayat tersebut seperti dihambat oleh berekor-ekor harimau sehinggakan dia seperti hendak tercabut nyawa.
"Saya dah kahwin. Please... jangan. Saya anggap prof like my uncle. Your... your age. Prof, saya hormat prof sebagai seorang yang lebih tua dari saya. So, jangan sampai respect saya hilang pada prof."
"Ya, saya fikir awak dah kahwin, saya cuba diamkan diri. Tapi saya tak boleh. Saya rasa... terlalu... haihh... I don't know why but.. I'm really really love you. But when I think yang Sehun is my friend to my younger brother, saya terpaksa beralah and now I'm here to say, bahagialah dengan dia. Saya tak berani nak cari pasal dengan ahli koperat macam Sehun. He's so... awesome. Exellent. Tak ada sesiapa boleh contohi sikap dia tu sebagai seorang ahli koperat yang berkaliber, profesional. I really hope awak dengan dia... happy ever after. Yeah..."
Jin Hye terdiam sebentar. Apakah? Tadi lain. Dan sekarang lain? Baru dia tahu Prof. Wang kenal Sehun. Cumanya Sehun sahaja tidak mengecam wajah Prof. Wang. Patutlah di hospital, Sehun dan Prof. Wang tidak bertegur. Sehun tidak terpandang wajah Prof. Wang. Tetapi Prof. Wang sempat memandang wajah lelaki itu.
"Prof... thanks faham saya. And I hope, your word that you say bukan sekadar word. I don't want prof do the anything else yang boleh menjatuhkan rumah tangga saya dengan dia." Kata Jin Hye tegas. Masih tegas. Prof. Wang tersenyum seraya mengangguk. Dia terpaksa menerima ketentuan ini walaupun perit rasanya hendak menerima. Bukan mudah dia untuk jatuh cinta. Sekali jatuh cinta, dengan orang yang sudah berpunya. Dan dia hampir membuatkan gadis itu keguguran. Hampir sahaja. Itu semua kerana nafsu serakah semata.
"Don't worry. Saya tak bermain with my word. But.. can I ask you something?"
"Yes?"
"Mana your husband? Means... Sehun? Awak panggil dia tadikan? Dia tak datang pun? And sekarang.. dah dekat 3 pagi. Esok ada kelaskan?" Prof. Wang melemparkan pelbagai soalan yang mampu membuatkannya tergugat sebentar. Dia menggigit bibir mencari alasan.
"Err... ini. Dia ada hal sikit dengan kawan. Lepas tu dia pesan suruh stay sini kejap. Rumah kami tak jauh. Dekat ni je. Err... prof? Kenpa tak balik lagi?" Jin Hye cuba menukar arah soalannya.
"Saya? Saya frust sebab awak dah kahwinlah. Dua hari saya lewat datang kelas sebab frust. Hahaha.. it's so okay. Small matter jelah." Kata Prof. Wang sambil tersenyum nipis. Jin Hye hanya mengangguk kecil sahaja. Dia melihat jam.
"Prof, I got to go. Dah lewat sangat dah." Jin Hye meminta diri. Prof. Wang anggukkan kepalanya.
"Bye..." Jin Hye terus meninggalkan Prof. Wang di situ. Walaupun lelaki itu nampaknya sudah mulai berubah, tetapi dia tetap curiga. Manusia boleh berubah bila-bila masa sahaja. Ya, itu yang dia takutkan.
Bersambung...
Okey ni last for today. Btw, sy nak mintax pndapat ni. Kalau sy post novel2 saya dlm acc ni, agak2 kalian nak baca x? *angkt2 kening. Sebb bosan ahh asyik kpop ja kan. Apa kata lepas ni malay pulak? Kahkahakhh... tapi tgok ahh giana nanty. KALAU RAJIN. Ha gitu. Okeylah, itu je mau cakap. Kbaiii..
YOU ARE READING
[COMPLETED] The Bride Change 신부 변경. (Sehun EXO) -WATTYS2K16-
Fanfiction"Luhan! Kenapa awak pergi tinggalkan saya pada hari majlis bersejarah kita?! Saya tak mampu hadapi dugaan ni seorang diri..." -Seo Jin Hye- "Disebabkan kau, aku kehilangan abang aku. Aku yang tak terlibat dalam hal ni, boleh terjebak sekali. This is...