Kriz Merkezi toplantı odasında Yeşil Diyar'da olan Kahin Nodroda hariç tüm Eş Kehanet Şura'sı ve ek olarak Nersy vardı. Herkes Milo ve James'in buldukları şeyi merak ediyordu ama ilk önce o aşamaya nasıl geldiklerini bilmek gerektiğini düşünüyorlardı.
"Evet, neler oldu dinliyoruz," dedi Otresed ciddiyetle.
Milo ve James bunu daha önce kararlaştırdıkları için Milo oturduğu yerde dikleşti ve "Hiçbir sorun olmadan Ledre'ye giriş yaptık," diyerek konuşmaya başladı. "Girişte orada bulunuş nedenimiz soruldu kararlaştırdığımız gibi Ledre'nin askeri korunma çerçevesini araştırdığımızı söyledik."
Girişte herhangi bir sorun olsaydı Kriz Merkezi'ne haber geleceği biliniyordu ama Milo ve James en ince detayına kadar yaşadıklarını anlatma kararı almıştı.
"İlk 8 saatin sonunda Debur'a yakalandık. En yakın kratere sığınmaya gittiğimizde orada içlerinde kız kardeşim Einol'un da bulunduğu araştırma yolculuğu ekibiyle karşılaştık. Einol onun peşine düştüğümüzü sandı ve bizi sorguya çekti. Onun peşinde olmadığımıza inandı. Debur dindiğinde yola koyulduk ama Einol peşimize düştü."
"O da mı sizinleydi?" diye sordu Otresed kaşlarını çatarak.
"Maalesef Şehzadem," dedi Milo yutkunarak. "Ne yaparsak yapalım onu vazgeçiremedik."
Otresed, bir şey söyleyecek gibi duruyor Milo onun sert tepkisini yumuşattığını düşünürken Otresed Nersy'ye bakarak gülümsedi. İkisinin de aynı şeyi düşündüğü belli "Ne kadar inatçı olduğunu biz bile biliyoruz," dedi Otresed. "Ralmasc onun inadından çok şikayetçi."
Einol'u Şehzade Ralmasc'tan en çok kıskanan Milo hiçbir şey demezken Otresed devam etmesini istediğinde konuşmasına devam etti.
"Planımız kratere ters taraftan girmek ve frekans görüntülerini sabitlemekti ama yolculuk ekibi yıldız askeri üssüne gitmişti. Einol bize frekansların Debur zamanı buz soğuğundan bozulduğunu ve askerlerin soğuk yüzünden Debur'un şiddetli anlarında nöbet tutmadığını söyledi."
"Böylece frekans görüntülerini sabitlemediğiniz için vakit kazandınız," dedi Otresed.
"Evet," dedi Milo başını sallayarak. "Einol'a ilk başta Buz Yıldızı'nı araştıracağımızı söylememiştik. Bunu kendisi anladı. Karanlık Şura'sından haberdar olduğu için Buz Yıldızı'nda gözden kaçan bir şey var mı diye araştırmaya geldiğimizi söyledik ona."
Aaron'ı görünür bir rahatlama alırken Milo babasına gülümsedi ve dakika başı hapşıran James'e döndü. Görevin devamını James anlatacaktı.
"Yıldızın içini ve dışını tamamen tarattık," dedi anlatmayı devralan James. "Yıldızın içi dar olduğu için Albay Milo içini benim taratmamı uygun gördü."
James bileğinden bilekranını çıkararak Awert'e uzatırken "Çekirdek duvarına kazılı sembol..." diye konuşmaya başladığında James cümlesini hapşırığı böldü. İki kere hapşırıp biraz utanmış görünerek "Kusura bakmayın," dedi ve konuşmasına devam etti. "Duvara kazılı semboller vardı. Okumakla vakit kaybetmedim direk tarattım. Gelirken göz atmak istedik ne ile karşı karşıya olduğumuzu bilmediğimiz için incelemeyi sana bıraktık Awert."
Awert bilekranı alıp görüntü aktarma ayarları ile uğraşırken "Einol'a bir şey bulduğunuzu söylediniz mi?" diye sordu Aaron.
"Ona sadece yıldıza kazılı birkaç sembol gördüğümü ve Kobslıcudo yazdığını söyledim," dedi James.
Einol bir şey bulduklarını öğrense devamını da öğrenmek için kılı kırk yarardı ve istemeden de olsa olayların daha çok içine dahil olurdu. Aaron, belki düşüncesi ne kadar yanlış olsa da onu en azından mezun olana kadar bu konulardan uzak tutmak istiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Galaxy of Torn: BETA
FantasyTorn Galaksisi'ne karanlık usul usul yayılmaya devam ediyorken dengeler değişmek üzereydi. ALFA'nın sonunda yeri bulunan Sultan Nersy yaşadıklarıyla kendisine bir yol çizecek ve bulunuşuyla önemli olaylara ön ayak olacaktı. Buz Yıldızı'nın araştırıl...