Bölüm 17: Vita'nın Anlamları

4.9K 431 67
                                    

Miles, akşama doğru Kriz Merkezi'ne geçtiğinde babasına olan siniri birazcık yatışmış gibiydi ama o siniri hala içinde hissediyordu. Ekranının başında kendisini galaksi işlerine vermiş Welo'nun yanına geçtiğinde onun bu içten gelen sinirini fark eden Welo "Neyin var yorgun asker?" diye sordu. "Neye sinirlendin bu kadar?"

"Bu sinirimin yatışmış hali," dedi Miles. Sadece görüntüsü değil ses tonu da sinirini belli ediyordu. "Babam Clara'nın denetleme subaylığı görevini bana değil dangalağın birine verdi," diyerek devam etti sinirli iç çekişiyle. "Beni bu görev için aday listesine bile sokmamış."

Miles sinir kat sayısı ufak çarpanlarla yukarı doğru çıkıyorken Welo "Sakin ol be oğlum," dedi ona dönerek. "Vardır bir bildiği. Babamı bilmiyorsun sanki."

Sağ elini yumruk yapmış sol elinin avuç içine vuran Miles "Babamın bir şey bildiği yok abi," dedi. "Görev çizelgem boş değilmiş. Her görevi bize veremezmiş. Bu öyle alelade bir görev değil. Söz konusu Clara."

Welo ağabeyliğini gösterircesine ve üzerine basa basa "Babam her konuda haklı olmayabilir ama bir konuda haklı Miles," dedi. "Her görevi bize veremez. Bu bizi kayırdığını gösterir."

"Ama buradaki..."

"Evet, biliyorum," dedi Welo başını sallayarak. "Bizlerden başka birine Clara'yı emanet edecek kadar güveniyorsa ona saygı duymamız lazım. Sen Yüzbaşı'sın ben ise Albay ama babam bir General, Miles. Bunu unutma."

Miles, içinde yaşadığı siniri kontrol edemediği zamanlar o konudan bahsettiğinde sakinliğini kaybediyordu ve siniri daha yoğun bir hale geliyordu. Miles, abisinin telkinleriyle görevi alamama siniri geçmemiş olsa da babasına olan siniri yatışmış gibiydi. Welo aynı konu üzerinden kendi yaşadığı örnekleri verirken Tetna'nın yanındaki Clara Aaron'ın denetleme subaylığı için nasıl birini seçeceğini merak ediyordu.

"Dersler yoğun mu geçiyor?" diye sordu Clara Tetna'ya.

"Biraz yoğun evet," dedi Tetna başını sallayarak. "Ama denetleme subayınız size hızlandırılmış metotlar uygulayacaktır. Bu yüzden sadece genel tekniklerin üzerinde durulacaktır."

"Akademide nasıl oluyor, peki?" diye sordu.

Tetna, akademiye hazırlanış zamanları aklına geldiği için gülümsedi. Babası ve Awert onun da Galaksi Yönetimi okuyacağını düşünmüştü ama Tetna onları şaşırtarak asker olmaya karar vermişti.

Genelde asker çocukları asker olmaya karar verirdi ve onlarda küçüklüklerinden başlayarak akademiye kabul testlerine eğitilirdi ama Tetna'nın böyle bir şansı olmamıştı. O kabul testlerine hiçbir yerden destek almadan kendisi hazırlanmıştı ve özellikle fiziksel testte son derece üstün bir başarı sergilemişti.

"Akademiye kabul aşamasında bir takım fiziksel testlerden geçiliyor," dedi Tetna. "Testlerin sonucuna göre yerleştirilen sınıfta genelde aynı seviyede öğrenciler oluyor ve bu seviyeye göre her alanda eğitiliyorsun."

Clara, Tetna'ya merak ettiği soruları sorarken onların sohbetinde adının geçtiğini odağı sayesinde duyan Clara "Albay Welo cezasını şikayet etmeden çekiyor gibi," dedi Tetna'ya.

Welo'nun adını duymak Tetna'yı bir anda hazırlıksız yakaladı. Hareketlerinde bir duraklama yaşadı. Hemen kendini toparlamasına rağmen onun duraklamasını fark eden Clara meraklansa da bunun kendisine vazife olmadığına karar vererek üzerinde durmadı.

"İlk gün biraz zorlandı," dedi Tetna en normal en olağan haliyle. "Ama sonrada alışmış olmalı ki artık benimle uğraşmıyor."

"Ben seninle uğraşmaya devam edeceğini düşünmüştüm," dedi Clara gülümseyerek. "Alışkanlıklar bir anda değişmez."

Galaxy of Torn: BETAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin