Eski Hükümdar Udjax, radara yakalanıp Medu'ya haberli gelmemek için Rageskum'dan kendisini gizleyerek ayrılmıştı. Eski Hükümdardı evet ama onların da hala bir takım ayrıcalıkları vardı.
Hükümdarlığı Veliahtı'na devrettiğinden beri süregelen olaylar ve bir facia olan son açıklamadan sonra artık onun müdahale vakti gelmiş, neredeyse geçmek üzereydi. Lasenter ve beraberindekiler Torn'u bile isteye felakete yönlendiriyordu.
Udjax, yıllarca yapmış olduğu Hükümdarlığının özgüveniyle kendisine selama duranlara yan gözle bile bakmıyordu. Kim olduklarının hiçbir önemi yoktu. Öfkeli bakışları Lasenter ve onun sarıldığı kişi üzerindeydi. Lasenter'in kiminle sarıldığını pek ala biliyordu.
Udjax, eski gücü kendisinde olsa şuan ikisinin de hatta tüm Kriz Merkezi'ndekilerinin içinin yanacağını düşünürken Einol ile beraber terastan Kriz Merkezi'ne giren Ralmasc onu fark etti.
Gözleri büyüyerek selam vermeyi de ihmal etmeden şaşkınlıkla "Dede," dediğinde Aya ile konuşan Otresed ve Mehicom o tarafa doğru döndü. Lasenter de Clara'dan yavaşça ayrıldı.
Otresed ve Mehicom babalarına hızla selam verirlerken Lasenter Hükümdar olduğundan selama mecbur değildi. Aksine Udjax'ın kendisine selam vermesi gerekiyordu ama Udjax Lasenter'a selam vermiyordu. Sadece Hükümdarlığı devrettiği törende törenin gereği olarak mecbur olduğundan selam vermişti.
Lasenter, kızıyla yaşadığı ilk yakınlaşmayı bölenin babası olmasının biraz ironik olduğunu düşünüyordu. Babasının, kızıyla kuracağı ilişkiye karşı çıkacak tek kişi olduğunun farkındaydı. Buraya neden geldiğini de çok iyi biliyordu. Bu yüzden diğerlerinin aksine yüzünde hiçbir şaşkınlık ibaresi yoktu. Hatta içten içe bu ziyareti bekliyordu.
"Baba," dedi tok bir sesle yanına vardığında. "Keşke geleceğini bildirseydin ya da kendini gizlemeseydin. Senin için bir karşılama merasimi tertip ederdik."
Udjax alaycı bir gülüşle oğluna bakarken Lasenter "Niçin buradasın baba?" diye sordu. "Rageskum'un korunaklı sınırlarından çıkmana neden olacak kadar önemli olan şey nedir?"
Otresed ve Mehicom'un nasıl olduğuna dair sorularını bile yanıltmayan Udjax "Cevabını bildiğin soruları sormayı her zaman sevmişsindir Lasenter," dedi. "Niçin burada olduğumu sen dahil bir çok kişinin bildiğinden eminim."
Udjax'ın gözü Lasenter'in arkasından görünen Clara'ya takılırken Lasenter babasının soğuk bakışlarının Clara'ya takılmasından rahatsız oldu.
"İstersen ofisime geçelim," dedi Lasenter. "Ulu orta yerde konuşulacak konular değil bunlar."
Udjax, başını iki yana salladı ve sinirli bir sesle "Tüm Torn'a olanları anlatırken ulu orta değil de benimle konuşurken mi ulu orta olacak?" diye sordu. "Yaptıklarını nasıl bu kadar olağanmış gibi lanse edebiliyorsun Lasenter?"
Lasenter, babasına ne saygısızlık etmek istiyor ne de onun karşısında ezilmek istiyordu. Bu yüzden "Burada konuşmak istiyorsan burada konuşuruz," dedi ve babasının daha devam edeceğini anlayıp konuşmasına devam etmesini istedi.
"Hükümdarlığımı sana devrederken Torn'u felakete doğru sürükleyeceğini aklıma dahi getirmemiştim," dedi Udjax. Ses tonunda hayal kırıklığı vardı. "Benden bile daha iyi bir Hükümdar olacağını düşünüyordum lakin beni hem hayal kırıklığına uğrattın hem de beni yanılttın. Sen zaten 22 yıl önce Torn'u felakete götürme yoluna girmişsin. "
"Yanlış düşünüyorsun baba," dedi Lasenter. "Ben Torn'u felakete götürmüyorum. Felaket bize geliyor. Sen sadece kehanete odaklı bir bakış açısındasın ama asıl tehlikenin yandaşlardan ve Beşen'den geldiğini görmüyorsun."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Galaxy of Torn: BETA
FantasyTorn Galaksisi'ne karanlık usul usul yayılmaya devam ediyorken dengeler değişmek üzereydi. ALFA'nın sonunda yeri bulunan Sultan Nersy yaşadıklarıyla kendisine bir yol çizecek ve bulunuşuyla önemli olaylara ön ayak olacaktı. Buz Yıldızı'nın araştırıl...