Lena verbaasde zich over de woning. Er stond voor duizenden euro's aan zilverwerk. Dat heb je dus als je een smid bent. Er stonden klompen zilver, beeldjes, juwelen die aan een rek hingen. Kunstvoorwerpen maar ook wapens en verdedigingsmateriaal zoals schilden. Er stonden drie aambeelden, elk van verschillende grootte.
"Let niet op al het werk. Dit is slechts het atelier. Ik ben de voordeur aan het herstellen dus nemen we even deze ingang. Het woonvertrek is beter geschikt."
In de ruime living zijn twee andere Elfen aanwezig. Een vrouw en een kind. Het meisje ziet er in mensenjaren twaalf jaar uit maar is in verhouding totaal niet zo of. De vrouw heeft een erg jong gezicht hoewel ze waarschijnlijk zovele jaren ouder is dan zou blijken. Verschillend van de meeste andere Elfen draagt ze blauw. Haar haar is sierlijk half opgestoken. De dochter draagt los haar en net als de meeste licht groene tot gele kleding.
"Dit is mijn vrouw Allene, en mijn dochtertje Lyrr."
"Ik ben Lena" mompelt ze "Uw man was zo vriendelijk me onderdak te geven voor een bepaalde tijd."
Ze knikt vriendelijk "Het is een eer dat u ons huis verkiest. Ik had u echter niet verwacht, zou u kunnen helpen met het klaarmaken van de kamer?"
"Vanzelfsprekend."Allene loopt Lena voor naar een ruim woonvertrek (voor één persoon tenminste).
"Dit kan uw verblijf worden zo u wenst. Het slaapvertrek is wat meer naar achteren en daar vind u ook een bad. Ik zal u nog wel een ketel bezorgen om water in te koken. Er is een eettafel en een vuur oven om in te koken. Ah en natuurlijk een kleding kast en een kast waarin u gewenst materiaal kan opbergen. Uiteraard kan u altijd tot in ons woonvertrek komen om iets te vragen en ik sta erop dat u een paar keer mee met ons eet. U mag de meubels ook altijd verplaatsen als u wenst."
Allene opende de gordijnen en nam uit de kast beddengoed. Elfen zijn groter dan mensen dus kon ze zichzelf zeker stellen van een groot bed. Ze hielp met het opmaken.
"Er is markt vandaag. Er zal vast nog iets over zijn voor je om de kamer wat op te fleuren. Wil je er nog langs gaan?"
Lena knikte "Mag ik dan wel wat minder opvallen? De juwelen of zo uitdoen?"
Allene hielp haar met het losmaken van de delicate broshes en hielp haar ook met haar haar los te doen. "Ik heb geen jurk die jou zou passen maar ik heb wel een mantel die dat zilver grotendeels bedekt. Hou je van donkergroen? Dan mag je de mantel houden. Ik draag hem niet."
Ze is een waterval aan woorden maar voor het eerst had Lena het gevoel hartelijk ontvangen te worden. Echt hartelijk. Lyrr kwam binnenlopen met een donkerroze bloem. Ze huppelde.
"Houden mensen ook van bloemen?" en stak de bloem in het haar van Lena.
"Ik wel."
Allene was echter te veel bezig met de inrichting van de kamer om nu een dartelend kind rond haar te hebben.
'Straks Lyrr, nu zijn we bezig. "Ze overzag de kamer of alles in orde was en richtte zich dan terug tot Lena.
"We zullen nog even langs de markt gaan. Dan heb je het buiten ook een keer gezien."Ze nam vanuit een kast een grote platte ovaal vorige mand die ze tussen haar arm en heup hield. Ze legde er wat kruiden in en daarop gingen ze de deur uit.
JE LEEST
The Elven King
FantasíaOp een morgen die eigenlijk te perfect is om waar te zijn overvalt een onbekende ziekte de Elfenkoning. Samen met hem kwijnen de planten en dieren van de Bos Elfen weg. Ze vestigen hun hoop op Lena, een jonge vrouw die ze in een grot ontvoeren uit d...