PT13- Nasi Ayam dan Masjid

4.2K 91 5
                                    

(Vivi POV)
"Tahniah, Sya. Terima kasih sebab banyak tolong saya." Ucapnya penuh sopan. Siapa dia? Nilah Encik Aris, producer muda yang handsome lagi menawan tu. Dia sorang je yang panggil aku Sya. Katanya, lebih manis. Apa yang manis pun tak tahulah.

Aku dah buat keputusan, after tamatnya shooting drama dengan Encik Aris ni, aku nak berhenti dalam dunia hiburan ni. Ya, aku yakin, amat yakin dengan keputusan yang aku dah buat ni. Biarlah apa orang nak kata. Mulut orang kan kita tak boleh nak tutup.

Aku terkesima sekejap, kenapa Encik Aris nak berterima kasih pulak? Patutnya aku yang berterima kasih kat dia. Haishh.. pelik. Namun, aku tersenyum untuk tutup rasa pelik tu. "Its okay, Encik Aris. Patutnya saya yang berterima kasih. Sebab still bagi saya peluang untuk teruskan kerja saya lepas saya tukar imej saya ni. Terima kasih sebab memahami." Aku hadiahkan lagi senyuman manisku.

"Sya, kan saya dah cakap, panggil saya Aris je. Pleasee.. Lagipun, panggilan tu masa saya jadi bos awak dulu kan, sekarang awak dan saya dah jadi kawan. So, no formal please.."

"Sorry, Aris."

"Okay, good Sya! Takda apalah, saya faham. Bagus penghijrahan awak tu. Saya suka!" Amboii.. eksited sangat bunyinya.

"Terima kasih." Balasku pendek.

"Cuma sayang, kenapa awak tolak tawaran untuk jadi penyanyi tu?"

"Saya masih belajar. Belajar untuk mencari keredhaan Allah. Jadi, saya biarkan Allah tentukan rezeki buat saya. Mungkin harini saya tolak tawaran tu tetapi, di kemudian hari, Allah gantikan sesuatu yang lebih baik untuk saya. In shaa Allah.. doakan saya.."

"Ouhh.. okay, Sya. Saya hormati keputusan awak tu. In shaa Allah. Sesamalah kita doa ya. Hmm.. By the way, malam ni kita dinner??" Ajaknya pula. Hmm..

Opkoslah aku taknak. Tapi,..

"Hmm.."

"Alaa.. come on lah, Sya." Mukanya penuh pengharapan.

"Just both of us?" Soalku.

"Yeah, you and i, my dear.."

"Okay." Okay, ni for the last time, okayy. Sebelum aku pergi..

---

*macam ni rupa dressnya*

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*macam ni rupa dressnya*

Aku pandang dress labuh navy blueku lalu, aku kemaskan shawl blue royal di wajahku. Okay, siap!

'Pon! Pon!' *bunyi hon kereta Aris*.
Aku dah bagitahu, aku boleh pergi sendiri tapi dia degil jugak nak jemput aku bagai.

"Saya tak terlambat kan?" Tanyanya sambil mata disorotkan ke arahku. Scan aku ke? "Silakan.." katanya lagi sambil membukakan pintu keretanya untukku.
Ala-ala princess gituwwmm

Putus TerpaksaWhere stories live. Discover now