Yona's POV
Aku kat mana ni? Urgh!! Kenapa lah aku pergi ikut rusa tu sampai masuk hutan gelap cam ni?! Dah lah first day camping. Aigo!
Aku berjalan dengan langkah perlahan. Aku ni sebenarnya ada class trip 3 hari 2 malam. Hari ni first day tapi sesat lah pula kat hutan tebal bak bulu ketiak mak cik aku. Aku kejar rusa hitam yang kebetulan lalu khemah aku uishh ingat nak buat haiwan peliharaan tadi.
Eh lupa pula. Nama aku Shin Yona. 17 tahun dan obviously seorang gadis. Aku tak tinggi pun kira-kira 151cm? Hahhh tinggi kan? Aku berambut biru gelap dan curly paras pinggang. Natural hair okay biru. Kata mak aku, rambut aku ni hadiah dari pari-pari. Bagi aku hahh hadiah ni macam hadiah dari setan je.
Bagilah aku rambut normal kan bagus. Habis aku kena cakap alien kat sekolah. Tapi atleast natural hair bukannya dye huhu. Back to the story, aku pun jalan dan harap datanglah bantuan. Tolonglah aku yang kecik ni...
Aku jalan macam hmm ntahlah, nak dekat dah macam nenek kebayan. Kaki pun dah nak tercabut dah ni. Boleh ke aku survive sampai pagi? Rasanya ya dalam mentality tapi secara fizikal tak. Aku lapar dan aku rasa macam nak telan je rusa yang aku nampak tadi.
Tetiba aku tengah jalan tu, nampak pula rumah usang tengah hutan. Hutan apa ni sampai boleh ada rumah banglo besar? Aku nak masuk tapi yelah...Aku ni penakut. Hantu aku takut, orang aku takut, semua benda aku takut.
Angin tetiba kuat buat aku rasa seram sejuk pula...Aku rasa macam nak jerit ketakutan tapi kalau serigala muncul terus gigit aku hahhh tak ke lagi susah tu? Lepas tu hujan pula turun! Shit! Malang betul aku ni! Aku pun lari lah ke arah banglo usang tu. Aku berdiri betul-betul depan pintu.
Aku pandang sekeliling aku sambil menahan kesejukan. Ada loceng pintu....Aku nak tekan....tapi....Nanti muncul hantu? Tapi aku nak sangat tekan!
Maka aku pun tekan😂😂 Aku ni curious ngan banyak benda so aku main hentam je tanpa fikirkan apa yang akan jadi ngan aku lepas tu😂😂 Lepas aku tekan loceng tu, takde pun terjadi apa-apa. Legaaa aku mendengarnya😂😂
Tengah aku sibuk legaaa ngan hati aku yang payah ni, pintu depan terbuka dengan perlahan-lahan. Bunyi dia hmmm sepersis macam kat drama horror. Jangan buat aku mula dengan cerita conjuring haaahhh. Aku pantang kalau hantu-hantu ni.
End of POV
Yona pun masuk berdiri kaku. Dia tak tahu nak masuk ke tak. Hujan pula makin lebat.
"Aku takkan jadi macam kat wayang hantu tu. Selalunya scene macam ni, orang tu tahu takut tapi tetap masuk! Bodoh punya bedebah berotak sial! Tahu takut tuuu jangan lah masuk! Jadilah macam aku.😎" Yona berkata dalam hati. Dia menjauhi pintu tu.
Malangnya, badannya tetiba bergerak masuk dalam rumah tu. Dia tak nak tapi badannya gerak sendiri. Dia cuba berpaut pada pintu tapi pintu tu terus tutup dengan kuat buatkan tangan Yona terjepit. Sakitttttttttt tahu tak! Lepas tu badan dia terus menerus masuk entah ke sudut mana dalam rumah tu tanpa kesah pun pasal tangan Yona. Makanya, tangan yang terjepit tu, ditarik aje oleh Yona dengan paksa.
"Mianhae babyyy. Aku tak dapat nak lindungi korang." Sempat Yona berdrama sambil tengok jarinya yang dah berdarah. Dia tak tengok pun kat mana dia berada sebab terlampau fokus kat tangannya yang cedera.
Badan Yona tetiba berhenti secara mengejut membuatkan Yona terpelanting sikit dari tempat dia berdiri. Masa dia jatuh tu, tangan dia pula yang sentuh lantai dulu hmmm apa lagi. Meraunglah nenek kebayan tu.
"Bitch what the fuck!!! T-tangan aku.....Yahh! Siapa buat prank macam ni?!! Keluar sekarang!" Jerit Yona. Dia dah tak tahan. Tak kesah lah hantu ke orang ke hahh dia nak smackdown semuanya. Jarinya terasa macam dah patah semuanya.
Yona terdiam bila pintu di belakangnya tertutup kuat. Dia baru sedar yang dia berada dalam sebuah bilik tidur mewah. Dengan katil mewah. Malangnya lampu tak pasang.
"Aihhh hodoh betul luaran...Dalaman dia ulalaa~" Yona berkata sambil memandang sekeliling. Ah time tu juga lah ada kedengaran bunyi benda seperti kaca jatuh berkecai. Habislah engko Yona siapa suruh mulut kau sial😂😂😂" Who's there?" Tanya Yona dengan nada sedikit bergetar. Dia mula memandang sekelilingnya dengan wajah takut.
Tetiba susuk tubuh seorang jejaka berdiri dari tempat duduk tak jauh dari Yona pun kelihatan. Gelap sangat kat dalam sampai Yona tak perasan. Yona mula berasa takut. Dia teruskan undur badannya sehinggalah sampai dinding.
Susuk tubuh tersebut semakin dekat dengan Yona. Dia masih tak nampak wajah empunya badan tu dan cara jalan empunya badan tu pula macam setan. Lagilah Yona rasa nak benam diri dia kat dinding.
"Jangan makan aku! Aku tak sedap! Seriousss rasa aku macam ayam hangus. Adalah sikit macam muntah." Jelas Yona sambil menutup matanya. Dia menggulungkan dirinya menjadi bentuk telur atau bulat entahlah.
Yona boleh rasa yang empunya badan tu ada betul-betul kat depan dia tengah duduk melutut ( bukan macam nak propose tu yerr. Yang macam gangster style)😂.
"Yah." Suara seorang jejaka kedengaran. Yona menelan air liur bila dengar suara seorang jejaka. Dia rasa takut. Bukan apa sebab suara tersebut macam raksasa garang.
Yona enggan memandang empunya badan tersebut. Dia takut apa yang dipandangnya ialah sesuatu yang mengerikan. Takut serangan jantung dia di tempat kejadian.
"Yah!" Jerit jejaka tu. Yona terus terdiam sambil menutup matanya erat. Badannya menggeletar.
"Kau buat apa kat sini?" Kata jejaka tersebut dengan nada bengis. Dia memegang wajah Yona dengan tangan kanannya. Pegang tu bukan yang lembut yer nak, ganas bak beruang nak tangkap ikan kat sungai. Wajah Yona dipaksa oleh jejaka tersebut untuk memandangnya. Sikit lagi nak terpatah leher Yona.
"A-Aku sesat..." Kata Yona tapi matanya masih tertutup erat.
"Kenapa kau ada kat tempat persembunyian aku?!" Jerit jejaka tersebut membuat Yona terkejut dan membuka matanya untuk melihat jejaka tersebut. Yona terdiam bila dia nampak seorang jejaka berwajah pucat dengan rambut hitamnya sedang memandangnya dengan mata merah. Gerunnn kawan kita sorang tu.
"Neo bwoya? ( kau ni apa)" Kata Yona dengan wajah terkejut dan tak percaya. Jejaka tu terus menghentak badan Yona di dinding dengan kuat sehingga menyebabkan Yona pengsan. Kuat kot dia kena hentak tu.
xxxxxx
Yona membuka matanya perlahan. Dia memandang sekeliling sambil memegang belakang badannya yang sakit. "Aku kat tempat yang sama kan?" Tanya Yona kepada dirinya sendiri. Dia hairan bagaimana dia boleh ada kat atas katil sambil diselimutkan entah oleh siapa.
Pintu bilik dibuka dan muncullah seorang jejaka berambut hitam. Yeap. Jejaka malam tadi. Yona rasa yang jejaka ni taklah segerun yang dia nampak semalam. Bila kena dengan cahaya , jejaka ni nampak macam normal. Macamlah😂
"Now. Tell me what are you doing here?" Katanya sambil duduk di hujung katil sambil melihat Yona. Dia lebih lembut berbanding malam semalam.
"Aku sesat. Jinjjado! Aku takde niat pun nak ceroboh masuk! Semalam hujan dan aku pun takde tempat nak berteduh. Aku nampak tempat ni macam takde orang je so aku pun berteduh lah kat sini." Kata Yona dengan wajah yang innocent. Dia betul-betul takde niat nak ceroboh
xxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂