- 1 Tahun Kemudian -
"Akhirnya aku sampai juga!!!" Jerit Yona dalam hati.
Dia kini berada di air port Seoul. Dia berasa sangat gembira dan tak sabar nak jumpa kawannya yang lain. Dah setahun Yona tak berhubung dengan mereka sebab phone Yona yang rosak. Yona dah beli phone baru selepas tu tapi malangnya dia tak ingat nombor phone mereka dan dia juga dah tukar no phonenya.
"Yona ssi.. Aku dah penat nak bawa luggage kau dan semua benda kau ni!!" Jerit Jae.
Yeap. Yona bawa Jae sekali dengan rakannya dua lagi iaitu Mina(Twice) dan B.M.(Kard). Yona berkenalan dengan mereka masa mereka berjumpa di sekolah dekat US.
"Yona where should we go right now?" Tanya Mina sambil mengelap peluhnya. Yona pun bawa mereka ke apartment lamanya di mana BTS tinggal.
Yona tak sabar nak berjumpa dengan mereka semua especially Suga. Dia tak dapat nak minta maaf dengan Suga pun sebab dah endahkan explaination dia. Mereka pun menaiki teksi untuk ke sana.
Sesampai je mereka di depan apartment tu, Yona agak hairan sebab depan pintu tu dilekatkan kertas yang bertulis 'For Rent'. Maknanya mereka semua dah tak tinggal di tempat ni lagi.
BM: Yah what's going on actually? You said that your friends live here right? *hairan*
Yona: They did. Maybe they found a new place that more comfortable than this apartment XD I did tell you guys that there are 7 of them so that might be the reason why they didnt live here anymore. *berfikir secara positif*
Yona pun berbincang dengan tuan punya bangunan apartment ni untuk sewa apartment tu semula. Akhirnya mereka pun tinggal di sana berempat. Betapa rindunya Yona terhadap tempat ni.
Mina: So macam mana kau nak cari diorang? High school is over and they might be in college or working right now. *kemas barang-barang*
Yona pun berfikir dengan mendalam. Dia cuba nak cari cara nak bertemu dengan mereka semula. Dia bercadang nak ke rumah Hyejung atau Shina. Yona berharap yang mereka dua masih tak pindah keluar dari rumah mereka.
"But first we need to focus on why we are here Yona. We're here because we got transferred to Seoul International College." Jelas BM.
Yona pun tersenyum bersalah. Dia ke sini pun sebab bertuah kerana di jadikan sebagai transfer student. Oleh kerana Yona tak cukup duit nak balik ke sini bila-bila je dia nak, dia pun ambik peluang ni untuk merayu dengan gurunya agar dapat ke Seoul sebagai transfer student.
xxxxxxxxxxxxxxxx
"Wow, Ini ke collegenya? Tak pernah pun aku tahu college sebesar ni wujud." Jelas Yona sambil melihat sekelilingnya. Semua pelajar memakai pakaian biasa dan berborak dengan gembira.
Mina: Kehidupan college kat sini pun sama juga dengan dekat US rupanya.
Mereka pun masuk ke dalam kolej tu bersama. Semua mata memandang mereka tapi mereka hanya berjalan macam biasa je. Pelajar kat sana memang dah tahu akan ada transfer student dari US kerana dah diberitahu oleh prof mereka.
- Pejabat Professor yang bertugas -
"Well hello there transfer students. Glad to have you as our student in Seoul International College. Shall we discuss about your classes students?" Professor Lee mula bersuara.
Mereka berempat mengangguk tanda setuju sambil duduk di sofa yang agak besar.
xxxxxxxxxxxxxx
Yona: Class aku seterusnya ialah music. How bout you guys?
Mina: Literature. *muka boring*
BM: Woah nice! Kita sama. *high five Mina*
Jae: Damn it. Sama class dengan nenek kebayan lah pula. *menyindir*
Yona yang dengar je Jae sebut nenek kebayan, dah tahu mesti mereka sama class. Yona hanya mampu tunjukkan penumbuk dengannya. Asyik gaduh je mereka bila berjumpa tapi inilah simbol persahabatan mereka XD.
- Music class -
Prof Song : Class!! Sebelum kamu beredar, prof nak kenalkan kamu dengan pelajar baru.
"Are you stupid Yona? Kau bawa aku ke kelas yang dah nak bersurai?" Jae bisik di telinga Yona sambil menarik rambutnya perlahan. Sempat dipijak kaki Yona oleh Jae.
Jae: Hello! We're both from US and we're transfer students as you were told. My name is Jae nice to meet you. *senyum dengan casualnya*
Yona: Annyeong. My name is Shin Yona nice to meet you. *senyum sambil tunduk tanda hormat*
"Yona....?"
Yona pun memandang ke arah suara tersebut. Yona mencari-cari kelibat orang yang memanggil namanya dan akhirnya dia terjumpa juga dengan orang tersebut.
Yona: Shina.... *terkejut*
Pelajar yang lain tak nampak berminat sangat so mereka pun keluar dari class lepas je Yona siap dengan ayatnya tadi. Tinggallah Yona, Jae dan beberapa orang lagi dalam class tu.
"Apa kau buat kat sini? Kau patutnya stay je kat US." Kata seseorang jejaka di sebelah Shina.
Yona terkejut yang Jimin berkata sebegitu dengannya. Jungkook, Jhope juga berada dalam class tersebut. Mereka semua memandang Yona dengan pandangan dingin. Sepertinya mereka nampak sangat bencikan Yona.
Yona: W-Waeguere? Why are you saying like that? *hairan*
"Is that your new boyfriend? That's great then. Jangan sesekali pernah dekati Suga hyung lagi!" Kata Jungkook. Jungkook ialah seseorang jejaka yang sangat baik dan bermulut manis dengan Yona tapi kali ni tak.
Jhope: Just stay away from all of us. We don't want to talk or do anything with you.
Dengan itu mereka pun keluar dari class mereka termasuk lah Shina. Shina nak sangat peluk Yona tapi bila dia fikirkan tentang apa yang dah berlaku sebelum ni, dia tak bersedia nak cakap dengan Yona lagi.
xxxxxxxxxxxxxxxx
Mina: Yah waeguere? Jae apa dah jadi dengan nenek kebayan kau ni?
Mereka semua berada di ruang tamu menonton tv sambil tengok tengokkan kawan diorang yang half bernyawa ni. Yona tetiba berdiri dan membuat rakannya yang lain terkejut.
Yona: Aku nak ke rumah Hyejung. *nekad*
Jae: Yah. Kalau kau kena macam...tadi lagi macam mana? Can you just move on?
Yona: I cannot! You know that I've been waiting for this right? How can I just move on? I'll be back soon.
Yona pun keluar dari rumah tersebut dengan sweater dan shortpants nya sahaja. Dia masih ingat lagi jalan ke rumah Hyejung siap shortcut nak ke rumah dia pun Yona masih ingat.
- Rumah Hyejung -
Yona menarik nafas perlahan dan menghembus nafas. Dia lalu berjalan ke arah pintu rumah Hyejung dan mengetuk pintu rumah Hyejung. Agak lama untuk seseorang membuka pintu tersebut tapi akhirnya terbuka juga lepas Yona ketuk beberapa kali.
"Yona...." Kata Hyejung sambil matanya berkaca. Hyejung segera memeluk Yona kerana rindu akan bestfriendnya. Dah setahun mereka tak bercontact apa lagi berjumpa.
Yona: Thank you for your hug. I've been wanting to get a hug from my bestfriend. I miss all of you but it seems like not all of them miss me.
xxxxxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasíaHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂