Chap.4

2K 201 28
                                    

Yona pun berjalan ke arah unggun api dan hanya bercadang untuk duduk depannya sambil panggang mashmellow. Suga duduk sebelah Yona sambil memandang mashmellow Yona.

Yona: Jangan cakap mashmellow pun kau tak tahu?

Suga: Mash apa? *garu kepala*

Yona: Aduii kau ni memang orang hutan ke? Rumah besar gila tapi mashmellow pun tak tahu. Benda ni untuk dimakan. Nah buka mulut kau.

Suga pun buka mulutnya dan Yona memasukkan mashmellow tu kat mulut Suga. Suga mula menggigitnya dan dia sukakannya.

Yona: Nah ada banyak lagi. Aku tahu kau akan suka kan benda ni. Semua orang suka mashmellow.

Suga pun apa lagi, rembat habis semua mashmellow. Yona pula hanya geleng kepala memandang Suga. Matanya mula terhenti bila dia nampak seorang jejaka ni. Tinggi orangnya. Lelaki tu lalu memandang Yona dan tersenyum.

"Bapak handsomenya dia tu! Argh!!!" Jerit Yona dalam hati. Yona telah crush kat seorang jejaka ni sejak dia sekolah darjah lagi. Nama budak tu ialah Jaebum aka Jb. Namun, dia dah ada yeochin iaitu Tzuyu. Diorang couple last year.

"Kau tengok siapa?" Tanya Suga sambil bercakap dengan mulutnya penuh mashmellow.

"Adalah~ Prince Charming aku." Kata Yona sambil menampar pipinya perlahan. Mukanya merah bak buah peach ( Peaches and cream, sweeter than sweet 😂😂😂)

Shina dan Hyejung berlari ke arah Yona dan duduk sebelahnya.

Hyejung: Kau tau tak, Jb asyik pandang kau je tadi! Wah! *goncang badan Yona*

Yona: Stop it😆😆😆 Tapi dia dah ada yeochin. Tu Tzuyu. Lawa gila dia tu nak dibandingkan dengan aku yang pendek dan colour rambut sesat ni hmmm baik aku terjun gaung.

"Colour rambut sesat pun, banyak juga yang nak. Tu hah si Mark. Kawan Jb tu kan sukakan kau?" Kata Hyejung.

Shina: Tu budak Junhoe pun minat gila ngan kau. Arh jangan lupa budak Mingyu tu. Asyik kacau hidup kau je sebab kau reject dia. Katanya dia tak akan mengalah.

"Ish diorang tu budak-budak! Diorang saja je cakap camtu tu bukannya diorang maksudkannya pun. Buat malu kaum lelaki je." Kata Yona dengan nada jengkel. Sakit hatinya bila fikirkan pasal jejaka bertiga yang asyik ganggu hidupnya.

"Weh Jb pergi ke arah hutan tu. Pergilah cerita sikit dengan dia." Kata Shina sambil tolak Yona untuk ke arah Jb. Yona pun apa lagi, mulalah beraksi. Suga pula makan je tahu.

Hyejung: So Suga ssi? Kau datang dari mana?

Suga: Aku? Datang dari neraka.

Shina: Wuu bad boy huh? Hmm nice to meet you. Thank you for helping our friend.

Suga: Okay.

Yona pula tengah mengekori Jb. Jb semakin lama semakin menghilang. Yona melihat sekeliling tapi tak jumpa juga budak Jb. Tetiba dia terdengar bunyi orang bercakap.

"Jagi, janganlah senyum dengan perempuan lain." Suara Tzuyu kedengaran. Menggedik macam sial.

Yona dah naik berang dengar suara gedik Tzuyu. Dia tahan je sebab nak tahu apa akan jadi lepas ni. Dia lalu berjalan perlahan ke arah sebatang pokok tua yang besar dan bersembunyi kat sana. Dia memandang mereka berdua yang berdiri tak jauh dari pokok tu. Ofcourse lah dia intip.

Jb: You know that I love you right? Don't worry. I am always yours. *senyum*

Tzuyu: Aww jagiya neomu saranghae!! *kiss lips Jb*

Berkecai hati Yona bila dia nampak scene tu. Apa lagi bila dengar yang Jb memang rela hati suka kan Tzuyu, tambah lagi babak kiss tu buat Yona nak nangis. Dia perlahan-lahan berjalan ke arah tempat perkhemahan tu semula.

"Yah. Waeguere?" Tanya Shina. Dia dan Hyejung masih lagi berada di depan unggun api tu. Bersama dengan Suga yang masih lagi makan mashmellow. Yona lalu duduk di tempatnya iaitu sebelah Suga menggulung dirinya ke bentuk telur. Alaa pandai-pandailah bayangkan yer😂

"Amugeotdo aniyo..." Kata Yona yang matanya mula berair. Dia sembunyikan wajahnya kerana tak nak kawannya tahu dia tengah bersedih.

"Yah..Kami tahu kau sedih. Tell us." Kata Hyejung. Dengan badan Yona yang masih bergulung tu, dia menggeleng kepala. Dia lalu berdiri dengan pantas dan berlari ke suatu tempat.

Shina: Yah! Shin Yona waeguere?!! *jerit*

Hyejung: Dahlah tu Shina biarkan Yona. Let her calm down and then we will ask her later.

Suga pula mula rasa hairan dengan situasi tu. Dia berhenti makan mashmellow dan pergi untuk cari ke mana Yona pergi.

- Dalam kem rawatan -

"Dah tentulah dia terima Tzuyu sebab dia suka Tzuyu! Aish! Apalah yang aku ni ada hati nak berangan bersama dengan Jb." Bebel Yona sendiri sambil menangis macam budak kecik.

"Kau ni dah kenapa?" Tanya Suga yang baru masuk.

Yona: Apa kau buat kat sini? Macam mana kau tahu aku kat sini? *hairan*

"Suara kau merengek kuat sangat sampai aku nak masuk sini sumbat mulut kau ngan kasut aku." Kata Suga. Yona lalu tak mempedulikannya dan teruskan menangis. Dia tak mampu nak bergaduh dengan Suga sebab dia sedih sangat sekarang ni.

Suga: Why are you crying like a fucking baby? Annoying as fuck. *bebel*

Yona: Get the hell out from here!! If you came here just to tease me, you better go because I ain't got time to deal with your asshole attitude.

"Woah. Chill bitch. I'm just asking?" Kata Suga lalu melemparkan jelingan maut. Dia memang nak sangat hempas kepala Yona ni dengan lesung batu.

Yona: Jerk. Ianya perkara personal so kau takyah lah tahu! *lempar kotak first aid kit kat Suga*

"Boleh tak jaga kelakuan tu? Gorilla sawan pun tak macam kau. Okay fine, aku minta maaf." Kata Suga tapi macam tak berapa nak ikhlaslah😂

Yona: Keluar jelah....Malaslah aku nak layan kau.

Suga: Kenapa? Mesti pasal prince charming kau kan? Hahh apa kau nampak dalam hutan tu sampai kau terkejut sangat ni?

Yona rasa sedih sangat nak perlu teman untuk bercerita. Memandangkan si Suga ni ada kat sini, dia pun luahkan lah segalanya.

"Dia cium dengan yeochin dia. Si Tzuyu medusa tu!" Kata Yona dengan geram tapi masih menangis.

"Lahhh dah nama yeochin, mestilah dia cium. Takkan dia sepak yeochin dia? Maksud dia kau jeles lah ni kan?" Kata Suga seperti seorang profesional tentang cinta.

"Em. Aku ngaku lah aku jeles puas?!! Bukannya aku dapat apa pun kalau aku pendam. Ish, sakitnya hati aku!!" Nak terkoyak katil yang diduduk oleh Yona tu. Dia merengek macam bayi kecil. Alaa biasalah kalau one sided crush memang selalu cenggini😂😂

xxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now