Mereka semua berpandangan dengan awkward. Tak siapa mampu nak bersuara sebab keadaan janggal yang memang sangat ketara. Selalunya Yona dan Suga akan bersuara tapi kali ni mereka berdua diam sambil fikir benda lain. Muka mereka berdua kengkadang pandai pucat, pandai kemerahan. Yang lain pula awkward juga sebab tak tahu nak cakap apa.
Namjoon: Kenapa Yona nangis dan kenapa hyung peluk Yona tadi?
Itu dia Kim Nam Joon berkata dengan straightforward. Sebenarnya yang lain pun nak tanya tapi takut Suga marah atau Yona marah. Mereka semua memandang Suga dan Yona dengan wajah ingin tahu manakala Suga dan Yona pula tersentap dan mata mereka terkebil-kebil bila mereka ditanya soalan tu.
Suga: Ah...Sebenarnya tadi-
Yona: Sebenarnya tadi aku rasa sedih sebab aku lapar!! Hahh! Aku lapar je sebab tulah aku nangis. *alasan*
Suga memandang Yona dengan wajah hairan tapi dia go with the flow je lah sebab takut nanti Yona naik angin. Suga pun mengangguk sambil tersenyum awkward. Mereka curiga dengan penjelasan Yona. Macam tak logik je bagi mereka yang Yona ni nangis sebab lapar XD
Hyejung: Tapi kan Yona memang suka nangis bila dia lapar. So logiklah kalau bagi aku. *selamba*
"Thank you sebab pertahankan aku dengan tak sengaja yer Hyejung!" Jerit Yona dengan gembira dalam hati. Yona memandang yang lain sambil tunjuk Hyejung sebab dah ada bukti yang dia tak menipu. Padahal memang pun dia tipu XD
Suga: Hah Namjoon! Kau borak apa dengan Shina tadi sampai Shina tu melompat macam monyet?
Shina memandang Suga dengan death glare sebab panggil dia monyet. Yona pula menyiku pinggang Suga yang berada di sebelahnya sebab cakap bestfriend dia macam monyet. Namjoon pula speechless sebab tak tahu nak cakap apa. Shina duduk sebelah Namjoon so dia pandang Namjoon dan mengangguk. Dari cara Shina angguk tu, nampak macam ada sesuatu berlaku antara mereka.
"A-Actually...A-Aku dan S-Shina.." Namjoon nampaknya payah untuk teruskan ayat dia. Siap berpeluh lagi. Dia menggaru kepalanya yang tak gatal. Yang lain menunggu dengan penuh rasa ingin tahu.
Namjoon: We're...dating.
Zoom sikit wajah yang lain. Vminkook terkejut sambil tutup mulut. Jin terbatuk dengan ayat tu. Jhope dan Mark yang duduk bersebelahan tergelak besar sambil pukul satu sama lain XD. Rose tersenyum kambing sambil memegang kedua-dua belah pipinya sebab perempuan kan memang macam ni HAHAHAH ntahlah sebab author pun macam ni bila dengar kawan author dating dengan someone ohohoh.
Mingyu dan Hyejung yang duduk berdekatan dengan Shina dan Namjoon pun sorak 'Oohhh~~' sambil usik mereka berdua. Shina sembunyikan mukanya yang malu tu di belakang Namjoon. Yona dan Suga pula speechless.
Yona: J-Jinjja?! But how?! Baru sekejap tadi kot korang ni takde apa-apa dan sekarang dah- Okay aku betul-betul tak tahu apa dah jadi. *confuse*
"Dear bestie, tadi masa kau dan Suga borak berdua aku pergi jalan-jalan dan..."
Flashback on
"Tch, Hyejung dah pergi ngan Mingyu lepas tu Yona pula borak ngan Suga. Aku ni siapa nak bawa bercerita? Selalu je lonely... Aishhh!!"
Shina naik angin sambil menendang daun-daun yang berada depan matanya. Dia tengah berjalan seorang diri di kawasan yang tak jauh dari yang lain. Sambil membebel dia duduk di celah-celah pokok.
"Hoi."Suara tu buat Shina terkejut sambil kepalanya berpaling ke arah suara tu. Dia dapati yang Namjoon tengah berdiri di sebelahnya sambil menyandar badannya di pokok. Shina mula rasa cemas sebab tak tahu nak buat apa. Shina hanya balas dengan hye je lalu keadaan menjadi awkward semula.
Namjoon: Yona suka aku ke?
Shina: Eo? Aniyo!!
Shina pantas berdiri sambil menggeleng kepalanya dan tangannya buat aksi 'Nooo' berulang kali. Namjoon agak terkejut dengan response Shina.
Namjoon: Habis tu kenapa dia tanya aku soalan mengarut tu?
Shina: Entah manalah aku tahu. Tanyalah dia. *pandang sekeliling sebab cemas*
"Wae? Kau sukakan Yona ke?" Tanya Shina pula lepas beberapa minit berdiam diri depan Namjoon. Namjoon lalu pandang langit seakan-akan dia berfikir dia nak sukakan Yona atau tak XD Namjoon lalu balas dengan wajah 'Maybe?' Shina mula rasa down.
Shina: Yelah mestilah kau sukakan Yona kan? Dia tu comel, lawa, baik dan lagi-lagi rambut menawan dia tu. Even kat sekolah pun dia banyak peminat. Jealousnya aku....but in a good way!
Namjoon hanya pandang je Shina masa Shina cakap pasal Yona. Lepas je Shina selesai bercakap, barulah dia perasan yang Namjoon tengah pandang dia. Shina lalu pandang belakang sebab dia hairan apa yang Namjoon tengok ni. Dia atau pun benda kat belakang dia?
Shina: Yah, kau tengok aku ke apa ni? Ada benda ke kat muka aku? *pegang mukanya sendiri*
" Aku nak tanya, saranghae in english apa?" Tanya Namjoon dengan serious. Shina lalu tergelak kecil sebab benda senang camtu pun Namjoon tak tahu.
Shina: I love you.
Namjoon: I love you too.
Shina terdiam sambil matanya terkebil. Dia tak tahu dia salah dengar ke apa tapi yang pasti dia tahu Namjoon bersuara sebentar tadi. Shina tergelak awkward sebab dia ingat Namjoon cuma nak melawak je dengan cheesy pickup lines tu.
Shina: Great pick up lines! Tapi kalau kau nak cakap benda tu ngan Yona, siap sedialah untuk disepak sebab dia benci benda cheesy cenggitu. *cerita dengan asyiknya*
"Good then. It's for you. One question, do you wanna be my girlfriend? Answer in 3, 2-"
Shina: Yesss!
Namjoon tergelak kecil bila Shina balas dengan cepat. First time Shina nampak Namjoon macam ni dan dia rasa macam dia dah jatuh cinta semula walaupun dia memang dah sukakan Namjoon. Namjoon lalu mencubit pipi Shina.
Shina: Kau kenakan aku je betul tak? Kau tak sukakan aku for real right? Sebab ianya tak masuk akal bila kau sukakan aku because you hate me.
"I'm serious. Aku tak tahu sejak bila aku suka kau tapi yang aku tahu aku asyik nak pandang wajah kau setiap masa. I never felt this way before so I ask Mingyu and he said that I'm in love but I didn't tell you that you are the one I love." Jelas Namjoon sambil cuba sembunyikan wajah malunya.
Shina macam nak pengsan je bila Namjoon cakap camtu. Dia rasa happy tahap naga XD. Dia lalu terduduk sambil menutup wajahnya sebab happy sangat.Namjoon: Urgh, I know...Kau mesti nak ketawakan aku kan? Yelah. Aku tahulah aku tak sehandsome jejaka manusia kat dunia kau tu tapi atleast aku berani confess. *roll eyes*
"Are you fucking kidding me?!! I'd love to have you as my boyfriend!!!" Jerit Shina sambil peluk Namjoon dengan erat. Namjoon terkejut dan terdiam bila Shina terima dia sebagai boyfriendnya walaupun dia ni demon. Namjoon lalu memeluk Shina semula. Mereka berpeluk dengan lama sambil menutup mata mereka dan menikmati saat yang paling bahagia dalam hidupnya.
"Why do you love me Namjoon?"
"Because you're body is fine asf and your butt and boobs are bigger than-"
"Fuck you. shut up. you jerk. I hate you."
"Kidding. I love you because you're incredibly attractive and you have such a beautiful smile. Your laugh was the cutest thing I've ever seen. I'll protect you as long as I'm alive."
xxxxxxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂