Chap.32

1.4K 165 17
                                    

"Apa kata kau cuba pergi cerita dengan dia?" Cadang Yona sambil tersenyum nakal.

Shina: Tak nak lah. Dia mesti akan layan aku macam nak tak nak. Tengoklah betapa dia bencikan aku dulu. *merungut*

Yona: Manalah kita tahu apa yang dia fikirkan sekarang. Dia mungkin sukakan kau juga? Kim Nam Joon ssi!!!

Shina memandang Yona dengan mata terbeliak bila Yona memanggil Namjoon. Namjoon pula berjalan ke arah mereka berdua dengan gaya coolnya seperti biasa. Shina sempat tarik rambut Yona sebab geram ngan kawan dia sorang ni. Mulut celupar betul! XD

"Wae?" Tanya Namjoon dengan wajahnya yang malas nak bercakap. Shina cuba sedaya upaya untuk tak bertembung mata dengan Namjoon. Dia asyik pandang lantai dan langit. Main rumput sikit XD Lepas tu act-act sakit belakang.

Yona: Sebenarnya, aku cuma nak ucap terima kasih sebab dah jaga Shina dengan baik masa kami diserang demon dulu. Aku dah lama nak cakap terima kasih tapi asyik terlupa.

Namjoon: No biggie. Itu je ke kau nak cakap? *naikkan kening kanannya sebab hairan dengan tujuan sebenarnya dia dipanggil oleh Yona*

"Eh ada lagi! Kau ada yeochin tak?" Tanya Yona. Shina terbatuk dengan soalan Yona sambil pandang Yona dengan death glare. Namjoon rasa awkward pula bila ditanya soalan sebegitu. Dia lalu memandang Yona sambil geleng kepala dengan awkward.

Yona: Great. Okay bye! *lambai tangan*

Namjoon pun berjalan ke arah rakannya semula dengan hairan. Lepas je dia pergi, Shina terus menggertak Yona. Yona hanya tergelak kecil bila nampak wajah Shina yang dah nak meletup.

Shina: Yahh neo micheoseo?!! Why did you ask him like that?! Jangan kata....kau pun suka Namjoon?

Yona: Bwo?! Ofcourse no! Aku tanya dia untuk kaulah bangang. See? dia takde yeochin so boleh lah kau pergi try tackle tackle~ *flirty smile*

Tengah mereka sibuk berborak tu, Suga datang ke arah mereka sambil memegang belakang lehernya. Dia kelihatan awkward dan dia sepertinya cuba elakkan eye contact dengan Yona dan Shina. Yona dan Shina memandang satu sama lain lalu pandang Suga semula.

Yona: Suga. Mowaneungeoya? Why are you here?

Suga: Aku nak cakap dengan kau sekejap. *masih lagi avoid eye contact*

Yona pun angguk kepala. Tak lama kemudian, Suga pandang Shina dan begitu juga dengan Yona. Shina yang tak tahu apa-apa tu pun pandang mereka berdua dengan wajah innocent.

"Wae?"

Suga: I wanna talk to Yona. Alone. *politely*

Shina: Ouh....Okay got it. I'll see ya later gurl! *wink dekat Yona*

Yona hanya tergelak kecil sambil pandang Shina yang berjalan semakin menjauh dari mereka.  Lepas tu barulah dia pandang Suga dan Suga pula masih lagi berdiri depan Yona dengan awkward serta avoid eye contact.

"Hoi. Kenapa dengan kau ni? Macam tak biasa pula duduk jelah sebelah aku." Kata Yona dengan selamba. Suga lalu angguk perlahan dan duduk sebelah Yona. Dia masih cuba nak fikir balik apa yang dia nak cakap dengan Yona. Dia takut pertanyaan tu membuat mereka menjadi semakin awkward.

Suga: A-Actually...Aku nak tanya something ni. Tadi Namjoon bagitau aku y-yang kau tanya dia ada yeochin atau tak? Jinjja?

Yona: Dia bagitau korang? Wah dat bastard, jatuh reputasi aku. Aigoo, eo I did ask him. *mengeluh sebab dah mula rasa menyesal*

"So kau memang suka salah satu dari bestfriend aku? Kau kata tak? Let me ask you one more time. Kau suka Namjoon ke?" Tanya Suga dengan wajah serious. Yona agak terkejut yang Suga tanyanya soalan.

Yona: KALAU ya kenapa?

Yona tekankan perkataan KALAU tu. Suga menundukkan kepalanya sambil kedua-dua tangannya memegang lehernya. Yona tak boleh ramal apa yang dia fikirkan. Yona ada juga fikir yang mungkin Suga tak suka kalau bestfriendnya bercinta dengan manusia macam dia dan Jennie. Walaupun Suga dan Jennie bukan official bercinta.

"Kalau ya, aku nak kau hentikan feeling kau kat Namjoon." Kata Suga sambil pandang wajah Yona dengan serious. Dia memang tengah serious dan nampak sedikit marah.

"Dia benci sangat ke kalau aku bercinta dengan kawan dia tu? Pfft bukan aku nak pun." Rungut Yona dalam hati. Dia agak sedih yang Suga marahnya sebab tu je.

Yona: Kenapa pula aku mesti hentikan feeling aku kat dia? Cuba bagitau sebabnya? *teruskan lakonan*

"Sebab aku suka kau dulu! Kau tak boleh tinggalkan aku macam Jennie buat kat aku! Apa lagi kali ni kau suka bestfriend aku sendiri? Aku tak tahu nak buat apa dah kalau kau jadi milik someone dan ianya bukan aku." Jelas Suga dengan mata yang berkaca. Yona tak tahu nak feel apa sekarang. Dia tak percaya apa yang dia dengar sekarang ni. Suga suka kan dia.

Yona: Y-You like me? *gagap*

Suga: Ani.

Yona mula rasa down semula. Dia rasa bodoh bila rasa happy sebentar tadi.

Suga: I love you.

"Aku..tak tahu nak cakap apa." Kata Yona dengan wajah speechless. Selama ni dia sangkakan Suga masih sukakan Jennie tapi rupanya Suga sukakan dia. Mati-mati dia cuba nak lupakan Suga sebelum ni dan akhirnya dapat tahu pula Suga sukakan dia juga.

Suga: It's okay. Takpelah kalau kau memang dah suka Namjoon. Aku takleh halang kau sebab aku takde hak. *senyum paksa*

Yona: Min Yoongi. Kau serious ke sukakan aku?

Suga memandang Yona dengan wajah 'Habis tu?'. Mata Yona mula berkaca. Suga rasa cemas sebab Yona tetiba menangis. "Yah weniriya?!" Tanya Suga sambil memegang bahu Yona. Dia ingat sebab Yona nangis ialah Suga confess cintanya.

Yona: Kenapa kau tak bagitau aku lebih awal?!! Aku mati-mati nak lupakan kau sebab aku ingat kau masih sukakan Jennie! Aku ingat kau takkan sukakan aku selamanya sebab kau nampak masih sedih akan kes Jennie dengan kau. *nangis sambil tutup muka*

"Don't tell me- Kau pun sukakan aku?!! T-Tapi tadi? Kau kata kau suka Namjoon?!" Suga mengalami kejutan yang tersangat. Dia nak happy tapi rasa keliru pula. Dia takut dia dah salah faham dengan situasi ni.

Yona: Aku main-main jelah!! Shina sukakan Namjoon so aku tanya Namjoon bagi pihak Shina sebab dia malu nak bercakap dengan Namjoon. *masih tutup muka*

Suga lalu bergerak ke depan Yona tapi masih dalam posisi duduk. Dia mengalihkan tangan Yona dari muka Yona seperlahan yang mungkin. Yona tak nak pandang wajah Suga sebab malu sangat dan dia tak nak tunjuk yang dia happy XD. Yona tundukkan kepalanya sambil menangis tanpa bersuara.

Suga: U-Uljima...*peluk Yona*

Tanpa mereka sedar, aksi mereka berdua sekarang ni ditonton dengan jelas oleh rakan mereka yang lain XD Dah agak lama mereka tengok Yona dan Suga berdrama ni. Tak lekang mata memandang aksi dua ekor ni macam tengok drama korea. Walaupun mereka semua tak tahu apa yang dibincangkan oleh Suga dan Yona sebab mereka jauh, tapi dari aksi mereka sekarang ni siap peluk lagi hmm semakin curiga XD

xxxxxxxxxxxxxxx

[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )Where stories live. Discover now