"Yona." Tetiba suara seseorang memanggilnya dari belakang. Yona sebenarnya tengah duduk tepi sungai yang tak jauh dari tapak perkhemahan. Dia cuma nak alone sambil tenangkan fikiran. Dah bergelen air mata keluar dari matanya.
Yona memandang ke belakang dan dapati yang Jb tengah tersenyum memandangnya. Dia rasa macam baru nampak malaikat. Senyuman lebar bak senyuman badut sarkas.
"Eo?" Tanya Yona dengan nada lembut. Amboii😂
"Kenapa alone? Mana lelaki yang asyik ikut kau dari tadi?" Kata Jb sambil duduk disebelah Yona. Hmm Yona punya hati tu kalau boleh nak terkeluar bergolek masuk sungai. Dia dah lupa yang dia nangis sebab budak Jb ni sebentar tadi.
"Dia? Dia dah mati."
"Bwo?"
"E-Eh! Maksud aku dia dah knockout hahh..Dia tertidur!" Yona main cakap je sebab dah mulut tu takleh control nak buat cam mana. Hentam jee.
Jb: Ouh..Erm kenapa mata kau bengkak? Kau nangis ke? *wajah risau*
Yona: A-Aku? Eh takkk! Tadi mata aku rasa panas sebab dekat sangat ngan unggun api tu hah. *memberi alasan*
Jb: Be careful okay? Bahayalah dekat sangat ngan api ni. *meneliti mata Yona*
"Shit!! Dia risaukan aku ke sekarang ni?!!! Arghhh!!!" Jerit Yona dalam hati dengan penuh rasa gembira. Kalau boleh dia nak terjun masuk sungai dan berenang cam ikan duyung sesat.
"Baiklah. Kita jumpa esok. Aku tidur dulu." Kata Jb lalu melambai ke arah Yona dan berlalu pergi. Yona pula duduk kat tepi sungai sambil tersengih macam beruk sawan. Wajahnya merah padam sebab dia asyik teringat moment Jb risau pasal dia.
- Keesokan harinya -
Cikgu Jihyo: Okay!! Baiklah! Semua naik bas dengan barang-barang kamu. Jangan tertinggal satu pun arrasso?!
Semua pelajar mengangguk tanda faham. Yona, Hyejung dan Shina macam biasalah, bersama sepanjang masa tapi kali ni tambah seekor setan. Asyik ikut Yona je dari belakang.
Mereka semua pun naik bas dan berangkat untuk pulang ke Seoul. Suga asyik pandang sekeliling dan matanya terpaku kat bangunan-bangunan yang berada tak jauh darinya.
"Yona. Itu ke Seoul?" Tanya Suga. Mereka sememang dah semakin dekat dengan Seoul. Yona dan Suga terpaksa duduk berdua sebab Suga nak😂😂 Dia rasa tak selesa bila banyak gadis asyik suruh dia duduk sebelah merela dan akhirnya dia putuskan untuk duduk sebelah Yona.
"Eo. Kau memang tak pernah pergi ke?" Tanya Yona. Suga lalu menggeleng kepala dengan coolnya.
"Habis tu kau ke sana buat apa? Kau nak tinggal mana?" Tanya Yona dengan wajah hairan. Hatinya bercampur baur dengan risau dan hairan.
"Aku ke sana sebab nak jumpa seseorang." Kata Suga. Wajahnya nampak serious membuatkan Yona hanya mengangguk. Selalunya dia akan bising dan usik sebab taulah mereka ni mulut tak ada keinsafan lagi.
- Seoul -
Sekarang ni, mereka dah sampai ke STD High iaitu sekolah Yona dan rakan sekelasnya yang lain. Zoom sikit muka Suga masa dia turun bas sambil tengok sekeliling. Mulut terbuka luas habess.
Yona: Now this is a goodbye then. Semoga kau dapat cari seseorang yag kau cari tu.
Suga: Eo. Urm...ini ke dipanggil sekolah? *memandang bangunan Std high*
"Aik? Jangan kat sekolah pun dia tak tahu?" Bisik Yona dalam hati. "Eo. majayo." Kata Yona dengan senyuman paksa.
"Ouh. Kay. Annyeong." Dia mula bergerak entah ke mana. Yona pun apa lagi bergegaslah ke rumah bila cikgu bagi kebenaran sebab penat katanya.
- Apartment Yona -
Yona masuk ke biliknya sambil mengemas semua barangnya. Mulai esok, dia perlu ke sekolah semula. Itu lah perkara yang dia paling suka sebenarnya sebab....Dia boleh jumpa Jb setiap masa.
"Rasanya budak Suga tu okay tak? Seoul pun dia tak tahu, macam mana dia nak survive kat sini?" Gumam Yona sambil berfikir seketika.
- Keesokan harinya// Std High -
Shina: Yonaaa! Sembunyii! *berlari ke arah Yona*
Yona sekarang tengah berada dalam kelasnya iaitu 5A. Dia baru nak duduk tempat duduknya, tetiba Shina pula masuk kelas dan berlari menuju ke arahnya dengan wajah panik.
Yona: W-Wae? *hairan*
"Jagiyaaa!" Jerit Mingyu sambil berdiri depan kelas Yona. Shina menepuk dahi. "Itulah sebabnya."
Yona: Yah! Jagi buseun! I'll kill you if you call me like that again! *menunjuk penumbuk*
"I don't care~ Jom rehat?" Mingyu masuk ke kelas sambil meletak tangannya keliling bahu Yona. Yona dah naik bosan dengan gaya Mingyu yang suka ambil kesempatan.
Yona: Jugullae?
Mingyu: Eo.
Yona: Let me go. *tolak Mingyu jauh darinya*
Kebetulan Jb masuk ke kelas dan nampak situasi tu. Dia lalu memandang Mingyu dengan pandangan maut. " Kau takde kerja lain ke?" Katanya sambil mendekati Mingyu.
"Bwo? Kau jangan nak masuk campurlah! Bukan urusan kau pun." Kata Mingyu sambil menolak bahu Jb. Yona terbeliak mata bila Mingyu menolak Jb. Kepalanya dah nak meletop sebab marah sangat.
"Yona kawan aku so aku ada hak nak protect dia!" Jb turut menolak bahu Mingyu. Pergaduhan dah menjadi semakin panas dan membuat satu kelas jadi gila. Ada yang asyik menjerit suruh mereka bergaduh. Rakan sekelas macam ni memang sial jugalah kan😂
"Okay stop it! Geumanhae!" Jerit Yona lalu keluar dari kelas. Dia harap tindakannya tu membuat mereka berhenti dari gaduh. Shina mengikut Yona dari belakang.
Shina: Gwenchana? *sambil berjalan di sebelah Yona*
Mereka dalam perjalanan nak ke kantin memandangkan ianya waktu rehat. Yona hanya mengangguk lemah. Tetiba muncul pula Junhoe. Masalah lagiiiii.
Junhoe: Neo gwenchana? *mendekati Yona*
"Eo. Gwenchana." Kata Yona sambil tersenyum. Yona dan Junhoe ni sebenarnya bestfriend tapi lepas Yona dapat tahu yang Junhoe suka dia, dia rasa bersalah dan janggal kebanyakkannya.
Shina: Okay baiklah. Biar aku pergi cari Hyejung dulu kay? Annyeong. *berlari meninggalkan Yona seorang diri.*
"Sial punya Shina!!! Memang nak kena dia ni. Dah tahu aku rasa awkward ngan Junhoe, dia tinggalkan pula aku ngan Junhoee!!💢💢" Marah Yona dalam hati.
"Mingyu kacau kau lagi ke? Aku dengar banyak pelajar cakap pasal tu tadi." Kata Junhoe. Mereka pun berjalan ke arah kantin dan duduk di meja kosong. Banyak juga mata memandang sebab peminat Junhoe ni banyak. Tapi diorang semua tahu yang Junhoe sangat sayangkan Yona selaku bestfriendnya. Mereka tak tahu pula yang Junhoe ni juga sukakan Yona.
"Eish, biarlah si tak guna tu. Aku dah muak dengan gaya dia yang budak-budak plus byun tu." Kata Yona dengan selambanya. Walaupun dia rasa awkward, dia tetap nak bercerita ngan Junhoe. Dah namaa bestfrienddd mestilahh!
xxxxxxxxx
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂