Yona's POV
This is it then.
Aku tak tahu macam mana caranya supaya tak sedih depan mereka. Aku sendiri pun takut sebenarnya nak berpisah dengan mereka sebab aku ni bukannya kenal duyung bertiga ni. Aigoo...
"We will let you take her but, you need to tell us the truth. Kenapa korang nak dia?"
Bingo.
Aku memang nak sangat tahu pasal benda ni. Kot kot diorang nak bunuh aku lepas tu curi kuasa aku. Chewahhh macam aku dah biasa ada kuasa ni XD Duyung bertiga tu terus berpandangan sesama sendiri dan mengangguk. Hah tandanya setuju lah tu nak beritahu kebenaran hmm bagus bagus.
Ophelia: Sebenarnya bukan kami yang nak. Raja yang nak so kami tolong je.
Semua: B-Bwo?!
Wait! Raja mana lagi ni?!! Kenapa pula Raja nakkan aku yang lemah lagi kecik lagi comel ni?!! Maaf atas confidence yang terover ni XD Back to the topic, Raja manakah yang disebut oleh duyung ni?
Suga: Chamkan... Raja dunia ni ke?!! Si Taeyang tu?! Ataupun aku je salah faham ni....? minta-minta lah aku salah faham.
Duyung bertiga ni tergelak kecil dengan kelakuan Suga yang agak melucukan sekarang ni. Rakan Suga yang lain tak percaya yang Suga boleh talkative macam ni. Rasa macam nak sorok wajah di celah pokok tu je. Aku pun kalau boleh nak aje sepak si gula ni.
"Tepat sekali. Jangan tanya kenapa sebab kami pun tak tahu. Dia cuma arahkan kami untuk berikan dia satu angel kalaulah kami terserempak dengan satu. Luckily we found one!" Jelas salah satu duyung tu. Oh my.... What should I do?
Pelbagai bayangan yang asyik berada dalam minda aku. Raja dia ni good looking ke macam BTS ataupun macam raksasa muka sial? Kalau dah nama dia Raja syaitan, mestilah jahat betul tak? I am so dead.
Can I just run away? Baru aku nak buka langkah hahhh death glare di lemparkan oleh tiga duyung sekawan tu. Macam tau-tau je aku nak cabut hmmm takpelah. Baik aku jadi budak baik je dulu sebelum aku kena lempang dengan ekor besar mereka bertiga.
End Of POV
Yona pun terpaksa ikut duyung bertiga tu kalau nak selamatkan yang lain. Hyejung dan Shina nampak sangat sedih dan nampak sangat tak nak lepaskan Yona kepada duyung tu . Shina dan Hyejung siap tak nak lepaskan tangan Yona pula tu. Yona hanya mampu menggeleng kepala sambil menarik tangannya semula dari genggaman dua bestfriendnya.
Yona: This is it then. Annyeong. *lambai tangan sambil tersenyum manis* Kepada Mark, Mingyu, Shina and Hyejung, balik ke dunia manusia segera tau! Kalau kat dunia ni dah ada phone, aku akan call korang XD
Shina dan Hyejung tak boleh nak pandang Yona sebab sedih sangat. Mereka berdua dah mula pun menangis sambil menunduk wajah serta menutup wajah mereka dengan tangan mereka. Mark and Mingyu pula cuba tenangkan Shina dan Hyejung.
"Aishh Jinjja!!! Janganlah nangis tak guna! Nanti aku pun terikut." Marah Yona sambil cuba nak masukkan balik air mata dia yang dah bertakung di kelopak matanya. " To my demon friends, aku harap korang tolong budak berempat ni okay? Gumawo geurigo mianhae sebab dah susahkan korang selama ni." sambung Yona lagi sebelum dia tunduk tanda terima kasih.
Yona lalu berpaling wajah dan berjalan ke arah duyung tu sebab tak nak pandang mereka lama sangat. Nanti Yona takut dia mula rasa sedih dan takut untuk berpisah dengan mereka. Tapi sebelum Yona berpaling tu, Suga memegang tangan kiri Yona dengan tangan kanannya.
Suga: Yona...
Yona menggigit bibirnya. Dia cuba tahan diri dari menangis dan dia berjaya. Dia memandang Suga sambil tersenyum. "Wae?" Tanya Yona dengan senyuman paksa.
Suga lalu memeluk Yona dengan erat membuatkan semua yang ada kat sana terkejut. First time Suga berkelakuan sebegini. Yona pun memeluk Suga semula dengan air mata yang dah membasahi pipinya. Dia cuba nak tahan tapi akhirnya tak berjaya. Semua situasi yang dia hadapi sekarang ni sangat sukar baginya.
"Don't worry Yona. I'll save you. Wait for me and jebal...Please be strong." Bisik Suga di telinga Yona membuatkan Yona terharu. Yona mengangguk perlahan sambil melepaskan pelukan mereka.
xxxxxxxxxxxxx
Yona kini berada di depan sebuah istana yang sangat besar dan menakutkan. Istana ni dikeliling dengan lautan yang berwarna ungu gelap. Creepy asf. Yona terapung aje masa dia ke tempat ni manakala duyung tu berenang namun mereka nampak seperti dah biasa dengan air laut tu.
Orelia: Scared aren't you? *smirk* You really don't know about your identity or you're just lying?
Yona: B-Bwo?!! Ofcourselah aku baru je tahu pasal ni! And FYI I'm not scared.
Yona sebenarnya memang takut XD Cuma tak nak show sebab tak nak nampak lemah depan duyung tu. Pintu istana mula terbuka dan duyung tu menyuruh Yona masuk. Selepas je Yona masuk, duyung tu pun pergi. Tinggallah Yona yang clueless sendirian di dalam istana yang besar tu.
" Kau ke angel tu wahai gadis yang berbadan kecil?"
Pertanyaan tersebut bergema dalam istana. Apa lagi bila ianya ditanya dengan suara garau. Yona mula berasa takut sampai tapak tangannya pun asyik berpeluh. Dia tak tahu apa akan jadi padanya lepas ni. Mungkin jadi maid ataupun makanan? Atau mungkin juga kepalanya menjadi hiasan dalam bilik Raja.
Yona: N-Nae..Nuguseyo?
Yona kini tengah memandang jejaka yang tengah duduk di kerusi besar tak jauh di depannya. Dahh boleh cam kot hint-hint yang jejaka tu ialah Raja tapi Yona ni hmmm ada hilang sikit otak dia. Raja tu tergelak besar manakala dua pengawal raksasa di sebelahnya pula serious je.
"Aku Taeyang. Raja syaitan yang terunggul. Kau pula?"
Yona: Aku Yona and as you know...Im an angel dan aku baru tahu pasal tu tadi.
Raja Taeyang mula tergelak jahat dan ia kedengaran sangat menakutkan. Yona pun tak berani nak bersuara dah.
Raja Taeyang: Kau tau tak apa tujuan aku nakkan satu ekor angel?
Yona menggeleng kepala dengan pantas sebab takut kena marah kalau angin kan aje XD Raja Taeyang pun berdiri dan berjalan ke arah Yona dengan style berjalan yang memang nampak sangat dia ni keturunan syaitan XD
Kini Raja Taeyang berdiri di depan Yona dan memandang Yona yang jauh lebih pendek darinya. Yona menelan air liur serta berpeluh sebab takut tetiba je Raja Taeyang terkam dia ke apa ke hahh.
"Because I'm finding an angel as my Queen in this palace."
YOU ARE READING
[C] Demon Meet Girl ( BTS Suga )
FantasyHye.😂 Author malas buat sinopsisnya soo baca lah😂